BasBQ
Beef en Steak

Varkensrug "Schwarzwalder Art"

ja ja, dit wordt een nieuwe topper hoor Helldaddy  8)
Hier staat ie ook op de lijst.

Mac
 
Lekker hoor zelf rauwe ham maken, ziet er heerlijk uit. Je kan de volgende keer ook een plattebil met achtermuis bestellen, krijg je een plaatham.
Pekelen kan ook veel langer, week of 4, wordt er alleen maar lekerder op, wel in de gaten houden dat je hem (net als bacon) dagenlijks omdraait.
 
dit zou ik ook wel eens willen proeven! ;)
 
Tis een eindje rijden, maar be my guest.  ;D
 
helldaddy zei:
Tis een eindje rijden, maar be my guest.  ;D

Kekerdom is niet ver van Wijchen  ;D

Maar dat ziet er geweldig uit zeg!! Wat kunnen de risico's zijn van het nog 2 weken laten drogen na het roken in een koude en droge kast oid. Waarom niet in de koelkast ivm bacterien ed?
 
@maussie1982,

Als je het vlees niet goed gezouten hebt, kan het rotten. Je wilt het laten drogen om het vaster te laten worden en houdbaar te maken.
Ik denk dar een slager je dat beter kan uitleggen als ik. Ik weet dat je vocht gaat onttrekken en dat het daarom niet zo vlug bederft.
Vroeger hingen bij ons thuis altijd wel gedroogde hammen en worst in de kelder of aan de zolder.
Heb dat ook een keertje gedaan met een ham, maar toen ging het mis, de ham viel eerder van de spijker als dat ie droog was. Helemaal rot.

Groet,
Henk

P.S. Als je richting Kekerdom rijdt weet ik zeker dat je honger ga lijden, das een vriend van me waar ik veel mee doe, oude ambachten e.d.  :p
 
Thx voor je extra uitleg enne.....toch maar niet naar Kekerdom dan  :D
 
Wow, ik neem mijn hoed af! Dat ziet er S-U-P-E-R uit  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan