BasBQ
Beef en Steak

varkens nek in braadzak

AV

Gemarineerd
Berichten
1.193
zondag jl. de directrice had  een klusdag gepland en ik een procureur in mn oven.
dus een combi bedacht.
zaterdag een nek uit de vriezer in water ontdooid en deze zondagmorgen rond 08.00 uur naturel in mn oven.
oventemp oplopend van 70 graden tot 100 graden tegen 12.00 uur.
toen de nek in een braadzak en met de injecteerder  wat uien/knoflook bouillon in de zak gespoten .
temp naar 115 graden opgevoerd en de kern temperatuur prikker dr in.
inmiddels ook 2 kippen bouten in een zak op t onderste rooster.
en de 1e foto:


tussen t klussen door de kip met nasi uit blik weggewerkt(geen foto).
en rond 17.30 ging de pieper af en was de 85 graden kern bereikt.
uurtje afkoelen en de nek aan stukken getrokken.


mooi mals sappig vlees en moeiteloos te trekken,,tja kan ook nie anders met de 2e helft in een zak garen.
alles na afkoeling in 2 portie s vacuum getrokken en terug in de vriezer om later met meer smaakmakers en brood weg te werken.





 
ziet er mooi sappig uit maar zo krijg je toch helemaal geen bark en geen rooksmaak? of is dat juist de bedoeling?  :-/
 
Mooi dagje klussen :D
 
ben ook wel nieuwsgierig
 
Marieken zei:
of is dat juist de bedoeling?  :-/

in zekere zin wel ja:
k rub en glaze mn vlees zelden want vind de smaak van vlees met weinig smaakmakers meer dan okee.
en laat voor meer smaak mn vlees liever een dag langer met smaakmakers intrekken.

 
AV zei:
Marieken zei:
of is dat juist de bedoeling?  :-/

in zekere zin wel ja:
k rub en glaze mn vlees zelden want vind de smaak van vlees met weinig smaakmakers meer dan okee.
en laat voor meer smaak mn vlees liever een dag langer met smaakmakers intrekken.

Dan kan je hem ook in de stoomoven gooien lijkt mij. Ik vind het er niet echt smakelijk uitzien als ik eerlijk ben. Maar ieder zijn meug zal ik maar zeggen.
 
Roker zei:
Ik vind het er niet echt smakelijk uitzien als ik eerlijk ben.

weet niet wat jij gewend/ontwend
bent maar wat je ziet is echt draadjes vlees zonder poespas dr op en aan.wat later na ontdooien op smaak gebracht wordt. .
en die braadzak doet t  zelfde als allu folie
 
Terug
Bovenaan Onderaan