BasBQ
Beef en Steak

Vacumeer machine

Zou dat zo ook werken met nat pekelen van bv chickenwings?
Ik vind van wel, trekt er beter in dan niet onder vacuüm. Net of er minder weerstand is. Wel oppassen dat het vocht niet in je vacuümpomp komt. Daar voor zijn eigenlijk die vacuumdozen ideaal.
 
Chicken wings pekel ik gewoon in de kom voor 3 uurtjes. Hoeveel rapper wil je? :p

Ik doe dat precies zo, maar was aan het prakkeseren of dat beter zou lukken met de vacumeermachine.
 
Ik doe dat precies zo, maar was aan het prakkeseren of dat beter zou lukken met de vacumeermachine.

Geen idee. Marineren doe ik vacuum en voor de beef jerky zou dat dan op 3u goed zijn en los in de kom 6 tot 12u.
Pekelen heb ik enkel nog maar met chicken wings gedaan en kipfilets. En ook steeds maar een 3-tal uur in open kom.

Ik volg gewoon recepten.
 
Kan me zo voorstellen dat je minder vloeistof nodig hebt.
Normaal gebruik je genoeg zodat alles onder staat, in een vacuüm zak heb je minder nodig. (Zelfde als marineren)
 
De eerste vacumeer opdracht voltooid.....
Gekookte kip voor de hond 🤣🤣🤣
Werk prima 👍. Aangezien ik een bloedhekel heb aan handleidingen lezen gewoon aan de gang gegaan en alles wijst zich vanzelf en lukt ook prima.
Komende week voor het eerst pulled pork maken. Deze gaat dan uiteraard ook gevacumeerd worden met de marinade erin.
So far so good.

20220102_151707.jpg
 
De eerste keer is alvast gelukt, nu handigheid er in krijgen 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
De eerste vacumeer opdracht voltooid.....
Gekookte kip voor de hond 🤣🤣🤣
Werk prima 👍. Aangezien ik een bloedhekel heb aan handleidingen lezen gewoon aan de gang gegaan en alles wijst zich vanzelf en lukt ook prima.
Komende week voor het eerst pulled pork maken. Deze gaat dan uiteraard ook gevacumeerd worden met de marinade erin.
So far so good.

Bekijk bijlage 33039
Je hebt de verpakkingen nu mooi kort gehouden, zo denk ik te zien.
ik heb zelf door gebruik geleerd, dat bij vochtigere dingen (zoals straks je pulled pork die klaar is), dat de sappen uit het vlees getrokken worden door de manier hoe simpele vacuum machines werken. Als je je verpakking groter houdt dan heb je meer kans dat hij begint te sealen op het moment dat het vocht nog niet in de zuig kamer is. Op die manier blijft t vocht in de verpakking dus komt t wel weer goed bij t verwarmen.

kort: wees niet bang een 10cm langere verpakking te nemen, je zal wel zien wat er dan gebeurd.
 
Je hebt de verpakkingen nu mooi kort gehouden, zo denk ik te zien.
ik heb zelf door gebruik geleerd, dat bij vochtigere dingen (zoals straks je pulled pork die klaar is), dat de sappen uit het vlees getrokken worden door de manier hoe simpele vacuum machines werken. Als je je verpakking groter houdt dan heb je meer kans dat hij begint te sealen op het moment dat het vocht nog niet in de zuig kamer is. Op die manier blijft t vocht in de verpakking dus komt t wel weer goed bij t verwarmen.

kort: wees niet bang een 10cm langere verpakking te nemen, je zal wel zien wat er dan gebeurd.
En even de zak omvouwen bij de opening zodat deze als je hem sealed zo droog en schoon mogelijk is.
 
En een water vaste stift.


Om de datum en inhoud op te schrijven op het stukje wat over blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan