BasBQ
Beef en Steak

Vacumeer machine

NSM

Vuurmaker
Berichten
74
Goedemorgen!

Ik heb een vraag betreffende vacumeren.

Ik zou graag een vacumeer machine aanschaffen en willen gebruiken voor bewaren in koeling en vriezer. Maar ook om producten weg te leggen in de marinade / rub etc.
Daarnaast is mijn oven fan van de sousvide stand en ook daarvoor zou een vacumeer machine willen gebruiken.

Er schijnen ook machines te zijn met een slang eraan die ook je wijnfles vacuum kan trekken?

2 in 1 zou helemaal top zijn!

Er is zoveel keuze en je hoort en leest veel over slechte kwaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen met goede vacumeer machines voor in de keuken?

Alvast dank voor de tips en suggesties.
Gr Niels
 
Laatst bewerkt:
Er lopen al diverse draadjes met veel opmerkingen over ervaringen met vacumeer machines, ( klik onderaan ) ik heb zelf een model van Princess die al jaren goede diensten doet, kost rond de € 50,-- en er passen rollen en zakken in die o.a. bij de Mediamarkt verkrijgbaar zijn.

Ik geef zelf de voorkeur aan de rollen, maar dat is persoonlijk natuurlijk, succes met kiezen !
Vacumeermachine topics.
vacumeer rollen
vacumeer zakken
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Er lopen al diverse draadjes met veel opmerkingen over ervaringen met vacumeer machines, ( klik onderaan ) ik heb zelf een model van Princess die al jaren goede diensten doet, kost rond de € 50,-- en er passen rollen en zakken in die o.a. bij de Mediamarkt verkrijgbaar zijn.

Ik geef zelf de voorkeur aan de rollen, maar dat is persoonlijk natuurlijk, succes met kiezen !
Vacumeermachine topics.
vacumeer rollen
vacumeer zakken
Dank voor de tip!
Ik had al gezocht maar kwam hier niet 1,2,3 op uit. Ik ga ze bekijken.
 
Graag gedaan !
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Check Marmelot website een keertje.
Daar staat veel info op.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Heb gisteren die van de Lidl besteld, daar zijn hier ook meerdere tevreden gebruikers van.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Zeker om te starten zou ik er gewoon een van de Lidl oid kopen. Maar bekijk vooral de andere draadjes eens inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Zeer tevreden met de Lidl machine.
Doet gewoon wat hij moet doen.
Maar mocht hij ooit kapot gaan durf ik er ook wel iets meer aan uit te geven. Gebruik hem gewoon best vaak.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dank allen voor de reacties.
Ben ook nog even aan het kijken of het een idee is om een Quva in mijn aanrechtblad te laten maken. Dat is ook echt wel vet. Maar ben bang dat ik mijn parlement niet zo gek krijg 😲🤔😜.
Ik ga nog even orienteren.
 
Keuze gemaakt en alle opties onderzocht incl. inbouwen in het keukenblad. Het laatste werd wel erg prijzig en dan zat ik ook vast aan 1 soort zakken/folies. Ik heb gekozen voor de foodsaver FSV005 Profi line RVS.
Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik zal na enig gebruik nog wel even posten hoe het bevalt.
 
Ik heb die vd Lidl, prima ding voor 4 tientjes. Rol voor zakken op internet besteld, kan je ze zelf op lengte maken.

Koop meestal vlees in grote stukken in, portioneer ik ze zelf
 
Keuze gemaakt en alle opties onderzocht incl. inbouwen in het keukenblad. Het laatste werd wel erg prijzig en dan zat ik ook vast aan 1 soort zakken/folies. Ik heb gekozen voor de foodsaver FSV005 Profi line RVS.
Ben benieuwd naar de ervaringen. Ik zal na enig gebruik nog wel even posten hoe het bevalt.
Ik heb deze al sinds januari 2019, dus bijna 3 jaar. Ik heb er al meerdere rollen vacumeer zak doorheen gedraaid.
Ik koop regelmatig een ribeye van zo'n 2,5kg die ik zelf in losse steaks snijd voorzie van zout/peper/knoflookpoeder vacumeer en in vries.

Die vacuüm bussen die erbij zitten heb ik zelf eigenlijk nog nooit gebruikt.

Hij werkt.. Kan niet zeggen of ik 'm nou goed of slecht vind. Hij functioneert gewoon, geen klachten. Vergrendel mechanisme voelt degelijk aan.

Als ik dan puntje van kritiek mag hebben, dan had het las gedeelte iets meer aan de voorkant mogen zitten zodat het afmeten van hoe groot de zak moet worden iets makkelijker zou gaan. En het snij gebeuren ietsjes beter. En snoer iets langer.
Maar dan ben ik echt aan het muggeziften.

Geen spijt van.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Hier de trotse bezitter van een LIDL machine. Ik heb geen vergelijking of ervaring met duurdere machines.
Voor ons voldoet deze machine best, al vraagt het wel een beetje aandacht om goed te vacumeren.
Nadat we het apparaat zon 20 keer gebruikt hebben is het toch wel nodig om wat extra druk op het sluit mechanisme uit te oefenen tijdens het vacuumeren. Doen we dit niet dan wordt het zakje niet goed vacuum getrokken. Hij doet zijn werk goed zolang je weet ermee om te gaan. Hij doet het ook nog goed genoeg om hem niet weg te gooien. Mocht hij nog meer aandacht gaan vragen dan is het een enkeltje container en gaan we op zoek naar een iets robuuster exemplaar. Al heb ik na een rondje media markt ook mijn twijfels of de kwaliteit van de A merken zoveel beter is.
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Misschien is uw dichting aan vervanging toe.
Bij mijn Aldi toestel zal een extra dichting in de verpakking.
 
Voor ons voldoet deze machine best, al vraagt het wel een beetje aandacht om goed te vacumeren.
Bij mijn machine van Princess zit er aan weerskanten een vergrendelingshaakje, daar zat ooit ( Geen idee hoe het er in is gekomen ) een stukje afgeknipt vacumeer materiaal tussen en toen deed de machine het ook niet meer je van het, toen dat weg was was het probleem opgelost.
Ik heb deze machine nu een jaar of 3 en meer dan 5 vacumeer rollen opgebruikt en doet het nu nog steeds zonder haperen.
Misschien bij jou ook de vergrendeling eens aan een nader onderzoek onderwerpen ?
 
Ik heb deze van Solis: https://solis.com/be_nl/solis-vac-p...MImOnc3-WN9QIVhud3Ch2vSwI0EAAYASAAEgLDVfD_BwE
Wel vorig jaar bij iBood gekocht aan een veel lagere prijs. Dacht iets van €120. Deze heeft een slangetje om potjes vacuum te trekken. Op een fles wijn zetten, geen idee. Maar ze verkopen wel potjes bij Solis waar je het product kan in doen en met het slangetje vacuum trekken. Zelf gebruik ik dat slangetje niet.

Al de rest dat je wil doen ermee, doe ik met mijne, behalve vacumeren voor sous-vide. Ook mee oppassen dat ze je niet bannen, want dat is op dit forum een vies woord :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ik heb van de goedheiligman een Solis gekregen, en het betreurt mij dat ik deze nog niet heb gebruikt... Gaat zeer zeker wel gebeuren, en ik denk eens ik dit heb gedaan dat het steeds meer wordt.
 
Ik heb van de goedheiligman een Solis gekregen, en het betreurt mij dat ik deze nog niet heb gebruikt... Gaat zeer zeker wel gebeuren, en ik denk eens ik dit heb gedaan dat het steeds meer wordt.
Zeker snel gaan gebruiken, als je eenmaal hebt ontdekt hoe fijn de machines werken en hoeveel ruimte je bespaart in je vriezer, wil je hem niet meer missen ;)
 
Marineren gaat onder vacuüm ook beter en sneller, probeer maar eens…
 
  • Leuk
Waarderingen: NSM
  • Leuk
Waarderingen: NSM
Terug
Bovenaan Onderaan