Ik ben ook begonnen met de bouw van een UDS.
Ik wil en "gewoon vlees" smoken, alsmede paling (evt forel) roken.
Ik heb 2 vaten gekregen waar zalmolie in heeft gezeten.
Van een vat heb ik de bovenkant uitgeslepen op 2 cm na.
Van het andere vat heb ik met een bijtel de hele bovenkant er uit geslagen.
In het blauwe gat heb ik een gat gemakt voor de vuurla.
Van het rode vat heb ik 1/3 deel afgeslepen (het bovenste deel)
Deze past nu mooi op de andere.
De vuurla heb ik inmiddels al klaar,maar nog geen fotoos van
Op de rand van het onderste vat komt een rooster (Heb ik al)
In het bovenste rode vat zitten aan weerskanten 5 gaten waar speten door kunnen.
Hier maak ik een afneembaar randje voor, bevestigd aan de deksel tegen luchtlekker bij gewoon bbq'en.
Analoge temp meter heb ik ook al. Ook heb ik een beugeltej gemaakt waar de Ikea kerntemp meter mooi op kan liggen,met ernaast een doorvoer gat voor de probe.
Ik heb een pid controller besteld dus die zal ook binnen een paar weken binnen komen.
Ik ga onderin aan 1 kant een inlaat maken met daarop een fan en een regelkraan.
in de ton komt er vanaf de inlaat een soort trechter dat de lucht geforceerd de vuurla in gaat.
De vuurla is aan 1 kant geperforeerd.
Over de deksel ben ik nog niet zeker.Of ik gebruik wat dikker plaatstaal.Maar een rond ongeveer 4 cm houten deksel speelt ook nog door mn gedachten.
Op de deksel kom een regelbare uitlaat/schoorsteen en waarschijnlijk een scharnier
Ik wil en "gewoon vlees" smoken, alsmede paling (evt forel) roken.
Ik heb 2 vaten gekregen waar zalmolie in heeft gezeten.
Van een vat heb ik de bovenkant uitgeslepen op 2 cm na.

Van het andere vat heb ik met een bijtel de hele bovenkant er uit geslagen.

In het blauwe gat heb ik een gat gemakt voor de vuurla.
Van het rode vat heb ik 1/3 deel afgeslepen (het bovenste deel)
Deze past nu mooi op de andere.

De vuurla heb ik inmiddels al klaar,maar nog geen fotoos van

Op de rand van het onderste vat komt een rooster (Heb ik al)
In het bovenste rode vat zitten aan weerskanten 5 gaten waar speten door kunnen.
Hier maak ik een afneembaar randje voor, bevestigd aan de deksel tegen luchtlekker bij gewoon bbq'en.
Analoge temp meter heb ik ook al. Ook heb ik een beugeltej gemaakt waar de Ikea kerntemp meter mooi op kan liggen,met ernaast een doorvoer gat voor de probe.
Ik heb een pid controller besteld dus die zal ook binnen een paar weken binnen komen.
Ik ga onderin aan 1 kant een inlaat maken met daarop een fan en een regelkraan.
in de ton komt er vanaf de inlaat een soort trechter dat de lucht geforceerd de vuurla in gaat.
De vuurla is aan 1 kant geperforeerd.
Over de deksel ben ik nog niet zeker.Of ik gebruik wat dikker plaatstaal.Maar een rond ongeveer 4 cm houten deksel speelt ook nog door mn gedachten.
Op de deksel kom een regelbare uitlaat/schoorsteen en waarschijnlijk een scharnier