BasBQ
Beef en Steak

UDS BBQ

Mooi geworden.

Top.

Heb je 15mm leiding gebruikt?
 
22MM. Bij het warmstoken heb ik ook hout erbij gegooit om de tempratuur goed hoog te krijgen. Als ik dan de deksel erop deed doofde de vlammen. Hopelijk heb ik wel genoeg beluchting om straks normaal te BBQen? Iemand tips?
 
Nice ! Veel plezier ermee!
 
chckstrk zei:
Nou ja, om te smoken zul je vast genoeg lucht krijgen met 3x22mm.
en als ik er nog 2keer 22mm bij maak?
 
Dan kun je vast iets heter, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat je voor grillen het rooster dichter op de kolen zult moeten krijgen. Je moet je m.i. afvragen of dat handig is, want ik denk dat je vaatje met griltemperaturen snel zal vergaan. Het is en blijft toch 'pisbakkenstaal'.
 
warmer dan 200 graden hoeft niet... wil toch voornamelijk low and slow... en misschien gewoon BBQen. grillen ben ik niet vanplan.
 
Denk dat 2 van 22mm ruim voldoende moet zijn.

Ik ga een derde monteren voor de ventilator Vd heatermeter.

Dus meer dan 3 is denk ik niet nodig
 
ik vroeg me af of iemand tips heeft over de hoeveelheid briketten te gebruiken? heb een grote kolenmand. Graag zou ik wat info willen over de hoeveelheid kokos briketten bij welke run.
 
Misschien een stomme vraag die al gesteld is.

Hoe heb je de kniestukken gemonteerd in de gaten? Ik heb zelf ook 2 knel kniestukken liggen, maar heb geen idee hoe ik ze moet gaan monteren :(
 
Is zeker geen domme vraag.

Ik heb aan de buitenkant er een moer op gedraaid. Door het gat heen gestoken, en er aan de binnenkant een ronde bus op gedraaid.
Als je met je kniestuk naar een sanitairboer gaat, kunnen je zekerweten helpen. Zo heb ik het ook gedaan. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende informatie gegeven.

720.jpg
 
Heb je een normaal kniestuk knel gepakt? Of zo 1 met aan 1 kant langer schroefdraad?

Ik ga vandaag gelijk even terug naar mijn cv boer, hij zei de vorige keer dat zon moer niet bestond tegen me!
 
Gewoon normale knel.
 
Gisteren de zelfgemaakte houder voor mijn Ikea meter gemonteerd. ALs de Probe Eyelets binnen komen, deze nog monteren en dan is de UDS vrijwel helemaal klaar.
Ga de deksel nog wel vervangen voor een andere, met scharnier.Hopelijk met Paasen een 1e echte run doen.

540.jpg


540.jpg


 
Terug
Bovenaan Onderaan