BasBQ
Beef en Steak

UDS BBQ

Die schaal onder de kolenmand lijkt me dat die bij de Ikea niet meer verkrijgbaar is.
De link werkt NL niet.

Leek me ook wel mooi
 
Vandaag de lak gekocht Antreciet grijs waar ook nog een blanke laklaag overheen komt. Ook contact met de straler gehad, en het ziet ernaar uit dat eind dezeweek mijn ton klaar is.
Ga zaterdag als het allemaal goed verloopt in de schuur bij mijn ouders een spuitcabine maken en dan de ton mooi spuiten.
Vandaag ook nog wat goodies gekocht, moet toch iets doen in de tussentijd :|

540.jpg


540.jpg
 
Nice ben benieuwd naar het resultaat! En leuk speelgoed erbij ;)
 
Iemand een adres omgeving Eindhoven waar ik Crisco vet kan kopen?
 
Wordt een mooie! En bij ons verkopen ze Crisco bij de Jumbo. Kwam ik achter nadat ik een pot bij Vuur en rook besteld had. Maar wellicht in Eindhoven dus ook?
 
Vandaag de Ton weg gebracht. Ze hadden het druk, maar ze gingen proberen het voor vrijdag nog tedoen. Het is gratis, dus ik pas me aan, aan hun schema. De JUMBO verkoopt indd gewoon Crisco vet, dus hopelijk kan ik dit weekend de UDS spuiten en afmonteren. Dit is helaas wel afhankelijk van de straler.
 
Nog even dan kun je genieten van je creatie!

Krijg ook sterk het gevoel dat ik nog iets mis in mijn buitenkeuken :D
 
vanmiddag de ton opgehaald. Gelukkig konden ze de binnenkant ook stralen, scheelt weer een hoop werk.
Vanavond de spuitcabine maken, en een eerste laklaag erop zetten. Vanmiddag op mijn oude werk ook een beugel voor de thermometer gemaakt.

540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
VRAAGJE: heeft er iemand een stukje hittebestendig vilt van ongeveer 50CM? ik zou er enorm mee geholpen zijn.
 
Wordt gaaf man!
 
VRAAGJE: heeft er iemand een stukje HITTEBESTENDIG VILT van ongeveer 30CM? zou er enorm mee geholpen zijn.

Vanavond nog even de schuur in gedoken. Alleen de deksel is ook aan de binnenkant gespoten.. vond ik toch het mooist.
De ton zelf word aan de binnenkant met Crisco vet ingesmeerd. Morgen de ton ontvetten en spuiten. Alles zal uiteindelijk met blankelak afgewerkt worden.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


alvast wat klein spul gespoten.

540.jpg
 
Vandaag verder gegaan met het ontvetten en spuiten van de UDS.

Eerst de gaten afgeplakt, om te voorkomen dat er lak aan de binnenkant komt.
540.jpg


Toen begonnen met het ontvetten van de ton, wat geen overbodige luxe was.
540.jpg


Alles mooi gespoten en voorzien van blankelak.
540.jpg


Even een testfit om tezien hoe het er bij elkaar ongeveer uitziet.
540.jpg


Ook is er vanmiddag kachelkoord binnen gekomen.
Deze ga ik in de rand van de deksel lijmen, voor een goede afdichting en het voorkomen van beschadigingen.
540.jpg


Morgen het hele zaakje weer in elkaar zetten, en dan de kolenmand erin en heetstoken, zodat de lak goed kan uitharden.
Zal dan ook meteen even duidelijke foto's maken van het resultaat.

Iemand nog tips voor het insmeren van de binnenkant? gewoon met de blote handen of andere opties?
 
Hallo Joseph86,
Mag vragen wat de diameter (dikte) van het koord is.
En waar je het gekocht hebt.
 
Het koord en de lijm komt van: www.123kachelkoord.nl heb gekozen voor 8MM koord. Ik heb nog niemand eerder dit zien gebruiken op een UDS, dus weet ook helemaal niet of het wel iets is. We gaan het zien.
 
Ik  heb ook de BPS kit besteld en ga over een aantal weken ook me UDS in mekaar knutselen.
Alleen ga ik me deksel schanierend maken en daardoor lijkt me de kachelkoord ook wel handig.
En voor een goede afdichting heb ik ook de hook latches op eBay gekocht.
En een scharnier voor de UDS van huisentuinwinkel gekocht.



 
Vandaag de UDS eindelijk afgemaakt. Hopelijk komendemaand de eerstekeer vlees erop klaarmaken.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


Had wat opstart problemen omdat ik teweinig kranten had gebruikt bij het aansteken.
540.jpg


540.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan