BasBQ
Beef en Steak

UDS BBQ

 

joseph86

Kooltjesharker
Berichten
115
Hallo ik ben al enige tijd bezig een UDS te bouwen... nu deze bijna helemaal klaar is vond ik het toch maar eens tijd een topic te openen. De man waarvan ik het vat gekocht heb kon mij niet vertellen wat erin had gezeten. Heeft er iemand tips over het verwijderen van de Coating en Lak? Zit er zelf aan tedenken om de UDS weer helemaal uit elkaar te halen en dan met hout warm te stoken... graag jullie mening. Gr. Joseph

Foto540-NVOB7AF7.jpg


Foto540-R6TLMHD8.jpg


Rooster 1
Foto720-4WO6VUEL.jpg


Rooster 2
Foto-DKPPADAT.jpg


Foto540-R6HLLCNO.jpg


Foto1k0-Y7SVC6TM.jpg


Foto1k0-OQA3RV8O.jpg
 
Voor binnenzijde hem in de brand steken met bijvoorbeeld rest pallets, dat kan je mooi doen op een afgelegen plek, anders rook je jouw buren uit. Ik heb de buitenzijde met afbijt behandeld en driect er dan folie omdraaien. Dan kan je het na een paar uur met een staalborstel de lak verwijderen.
 
allereerst :mooie strakke drum heb je.

wbt t vat op zich lijkt hij schoon van binnen ,dus hebt dr waarschijnlijk een plastiek zak met daarin t product in gezeten.
anders ruik je wel een aparte lucht.

verder is net wat je zelf wil...en echte lelijk vat of gepimt
je zou de fik dr in kunnen steken zodat de lak ter hoogte rondom vuurkorf wegfikt dan wel later de rest wegkrabben.
en t zo laten hij word later toch niet meer heter en heeft de lak geen invloed meer op t vlees.

of..schuren-krabben -beitsen-schuren-ontvetten spuiten/lakken.op je balkonnetje,maar dat zie jij zelf ook niet zitten :>

vergeet niet :t vlees wordt echt niet lekkerder van een opgepimte drum
 
Geweldig, heel mooi ook die kogelkraantjes, zo zou ik 'm ook wel willen hebben!  ;)
 
bedankt mensen voor de leuke reacties! ik zou het bijna vergeten.... er zitten wieltjes onder!

Foto720-UQNFSJST.jpg


Gisteren deze toolholder van Weber besteld. ben benieuwd of het wat is...

Foto1k0-74R4B7I3.jpg


iemand nog een adres waar ik een kolenmand kan kopen? Gr. Joseph
 
Ja dat adres ken ik... Maar ze zijn niet meer op voorraad
 
joseph86 zei:
Ja dat adres ken ik... Maar ze zijn niet meer op voorraad

Volgens mij is de site stuk want niks is op voorraad ook toen ik ging bestellen (zag het pas na bestelling) maar dag erna was het wel geleverd. Hun even mailen anders?
 
Mooi hoor. Lekker kek kleurtje, dat blauw.

Binnenkant zou ik zeker even uitbranden.
Heb een tijdje terug contact gehad met de leverancier van die coatings, die zegt dat er behoorlijk wat chemicalien in zitten. Ik wil dat niet in mijn eten krijgen.

Ben zelf ook nog bezig met verzamelen van de onderdelen. Zoek eigenlijk alleen nog een (of 2) roosters. Weet iemand een goedkoop adresje???
Ik kan zelf alleen deze vinden: http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/gril-rooster-57-cm/. Ben beetje bang dat die heel slap is.

Kun je me vertellen waar jij dat zwart geemailleerde rooster hebt gehaald? (En wat betaalde je voor het weber rooster)?
 
Bovenrooster is van Weber(42 euro volgensmij) en dat onderste is van cadac? Via bol.com voor 20 euro. De UDS gaat nog helemaal uit elkaar, om schoon te branden en om hem mooi te spuiten, dus de blauwe kleur blijft niet.
 
Ik heb de Cadac en de Weber. De Cadac is inderdaad poppenspul vergeleken met de Weber. Maar die is dan ook 2,5 keer zo duur. De Cadac is denk ik wel goed genoeg.
 
Ben het met PaulB eens... Ik ga het cadac rooster puur en alleen gebruiken om een lekbak op te zetten. Weber is indd een stuk duurder maar het kwaliteitsverschil zie, en voel je echt wel...
 
Mooie build!
 
Voor het uitbranden zou ik ook alles er weer afhalen. Je had eerst moeten branden en dan monteren. Die bruine liner is de taaiste, dus een groot vuur in je ton!
 
noskos zei:
Voor het uitbranden zou ik ook alles er weer afhalen. Je had eerst moeten branden en dan monteren. Die bruine liner is de taaiste, dus een groot vuur in je ton!
hoezo had ik vantevoren moeten schoonbranden? het is trouwens wel een dikwandige ton.... maakt dat nog iets uit? Gr. Joseph
 
Ja uitbranden is echt nood zakelijk de bruine coating aan de binnenkant is niet bepaald gezond.
En zal er dus echt uitmoeten, schoon branden gaat het best en het snelst, let wel op dat dit behoorlijk gaat roken en stinken.
Ik zelf heb dit niet gedaan door er vuur in te stoken maar ik heb met een dakbrander alles er af gestookt, dit gaat als een dolle.
Verder erg mooi project hoor.
 
RobbyV zei:
Mooi hoor. Lekker kek kleurtje, dat blauw.

Binnenkant zou ik zeker even uitbranden.
Heb een tijdje terug contact gehad met de leverancier van die coatings, die zegt dat er behoorlijk wat chemicalien in zitten. Ik wil dat niet in mijn eten krijgen.

Ben zelf ook nog bezig met verzamelen van de onderdelen. Zoek eigenlijk alleen nog een (of 2) roosters. Weet iemand een goedkoop adresje???
Ik kan zelf alleen deze vinden: http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/gril-rooster-57-cm/. Ben beetje bang dat die heel slap is.

Kun je me vertellen waar jij dat zwart geemailleerde rooster hebt gehaald? (En wat betaalde je voor het weber rooster)?
Ik heb deze voor een collega besteld en dat is prima spul.


http://m.ebay.de/itm/Grillrost-Edelstahl-Grill-rund-fuer-47-57-cm-Kugelgrill-auch-Weber-2-Wahl-/111751138238?nav=SEARCH&varId=410746973028


 
Of kijk even of er in de buurt een zandstraler zit, meestal heb je voor 2 tientjes je vat binnen en buiten gezandstraald, zit je niet met kwaaie buren als het uitbranden toch iets anders uitpakt dan je had verwacht (op rookniveau dan..)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan