pas geleden een online bestelling van vlees gedaan
en daar waren vandaag de spareribs van aan de beurt.
leek me leuk om er wat fotos van te maken en te posten
de eerste keer dat ik spare ribs maakte, kocht ik ze bij de turkse slager, waren dus kalfsribben
na wat voorbereiding ging ik daarmee aan de slag maar het eindresultaat viel tegen:
een donkergrijze ring in het vlees
ze smaakte niet (naar wat ik verwachtte)
heel weinig vlees nog over
ik besloot dus om online dikbevleesde ribben te halen en dan had ik ook varkensribben
gisteren avond uit de vriezer ermee, en vanochtend in F#cking bbq rub gezet. zoet met spicy tintje
om 12 uur de monolith op 120 graden gezet
kersenhout erop gezet en roken maar
tussendoor naar de optocht kijken
en om 15:10 de boel in zilverfolie gedaan samen met een klont roomboter
na 1.5 uur uitgepakt en ingestreken met en the cherry sauce van bbquality
dit heb ik 3x gedaan in 35minuten.
daarna was de (kern) temperatuur van de ribben 89 graden heb konden ze van de grill
het resultaat was helemaal prima. mooi wit vlees aan de binnenkant,en genoeg vlees op de botten, ook ging het vlees vrij makkelijk van het bot af
volgende keer probeer ik de st.louis cut
leuk verhaal, nu de fotos:
edit. krijg het niet voor mekaar met imgur en flickr. apps die ik zojuist geinsteleerd heb hiervoor
en daar waren vandaag de spareribs van aan de beurt.
leek me leuk om er wat fotos van te maken en te posten
de eerste keer dat ik spare ribs maakte, kocht ik ze bij de turkse slager, waren dus kalfsribben
na wat voorbereiding ging ik daarmee aan de slag maar het eindresultaat viel tegen:
een donkergrijze ring in het vlees
ze smaakte niet (naar wat ik verwachtte)
heel weinig vlees nog over
ik besloot dus om online dikbevleesde ribben te halen en dan had ik ook varkensribben
gisteren avond uit de vriezer ermee, en vanochtend in F#cking bbq rub gezet. zoet met spicy tintje
om 12 uur de monolith op 120 graden gezet
kersenhout erop gezet en roken maar
tussendoor naar de optocht kijken
en om 15:10 de boel in zilverfolie gedaan samen met een klont roomboter
na 1.5 uur uitgepakt en ingestreken met en the cherry sauce van bbquality
dit heb ik 3x gedaan in 35minuten.
daarna was de (kern) temperatuur van de ribben 89 graden heb konden ze van de grill
het resultaat was helemaal prima. mooi wit vlees aan de binnenkant,en genoeg vlees op de botten, ook ging het vlees vrij makkelijk van het bot af
volgende keer probeer ik de st.louis cut
leuk verhaal, nu de fotos:
edit. krijg het niet voor mekaar met imgur en flickr. apps die ik zojuist geinsteleerd heb hiervoor
Laatst bewerkt: