BasBQ
Beef en Steak

Tuin feest(je) Update: Foto's en verslag op pagina 4

Geweldig :)

Succes!! ga je alles zelf maken ? (hamburgers en sate?) of ga je ze prefeb kopen?
 
pvermeij zei:
Bij het bakken van je uienringen trouwens altijd een flesje bier in de buurt houden.
Af en toe een plens bier bij de uien geeft ze een heerlijke zoete smaak en maakt ze lekker zacht.
Geeft je gelijk een excuus om altijd bier in je buurt te hebben;
"Nee echt, het bier is voor het bakken van de uien.."  ::)
Ik stel voor dat pvermeij voor deze post genomineerd wordt voor een gratis genootschapsspeldje.
Ik ga vanavond meteen uien bakken :)
 
ArjanC zei:
Geweldig :)

Succes!! ga je alles zelf maken ? (hamburgers en sate?) of ga je ze prefeb kopen?

We hebben een hele goed slager in de regio die ik dit toevertrouw ;)
Moet de dag er voor nog gewoon werken, en de hoeveelheid is dermate groot dat ik dit dus liever even laat doen...
 
Goed bezig Ivo en vergeet niet zelf wat te eten  ;D
 
Succes morgen kerel!
 
Suc6!  ;)
 
Allereerst wens ik je veel succes! Even 70 personen van eten voorzien is geen makkelijke opgave. Heb je eerder voor een grote groep staan Q-en?

Maar omdat we er op mogen schieten toch nog wat opmerkingen:
- procureur is prima, al zou ik de saus wel apart serveren. De saus kan een reden zijn om het juist niet te nemen.
- Gezien de reden van het feest heb ik het idee dat een groot deel van de bezoekers al heel wat levenservaring heeft. Is het dan niet verstandig om wat hamburgers te vervangen door bijvoorbeeld zalm? Mijn ervaring is dat in de loop der jaren mensen liever een stukje vis eten dan een broodje hamburger. Deze http://rookzondervuur.be/BBQ/spiesjes-van-gerookte-en-verse-zalm/ zijn makkelijk te maken, snel gaar en bijzonder smakelijk. Het geeft ook direct een extra dimensie aan de menukaart.
- vergeet ook niet kruidenboter te maken voor op het stokbrood.
- kies je voor afbak stokbrood of vers? wie gaat het snijden? 20 broden vooraf snijden heeft een risico (uitdrogen).
- tijdens het diner kun je beter niet als gast even de Q links laten liggen. Volgens mij ben je dan direct het overzicht kwijt wat er op het rooster gebeurd en moet gebeuren.

Zelf zal ik niet zo snel voor een grote groep gaan staan. Nooit zeg ik niet direct, maar komt wel aardig in de richting. Catering is een bijzonder vak, het kost veel voorbereiding en met name energie.  Daarnaast zou ik mijn schoonouders niet als proefkonijn gebruiken, maar dat is echt persoonlijk  ;D
 
El Fumarole zei:
pvermeij zei:
Bij het bakken van je uienringen trouwens altijd een flesje bier in de buurt houden.
Af en toe een plens bier bij de uien geeft ze een heerlijke zoete smaak en maakt ze lekker zacht.
Geeft je gelijk een excuus om altijd bier in je buurt te hebben;
"Nee echt, het bier is voor het bakken van de uien.."  ::)
Ik stel voor dat pvermeij voor deze post genomineerd wordt voor een gratis genootschapsspeldje.
Ik ga vanavond meteen uien bakken :)
Ik ben nu ook uien aan het bakken  ::) ::)
 
Ik bak dagenlijks ''uien''  ;)

Maar heel veel suc6, als ik het zo lees ziet het er goed uit.
En een paar plankjes vis kan denk ik geen kwaad, hoeft geen heel gerecht te zijn pp maar gewoon om ff te proeven.
 
El Fumarole zei:
Succes morgen kerel!

Nee, over twee weken ;)
Heb nog even.

Mart zei:
Allereerst wens ik je veel succes! Even 70 personen van eten voorzien is geen makkelijke opgave. Heb je eerder voor een grote groep staan Q-en?

Maar omdat we er op mogen schieten toch nog wat opmerkingen:
- procureur is prima, al zou ik de saus wel apart serveren. De saus kan een reden zijn om het juist niet te nemen.
- Gezien de reden van het feest heb ik het idee dat een groot deel van de bezoekers al heel wat levenservaring heeft. Is het dan niet verstandig om wat hamburgers te vervangen door bijvoorbeeld zalm? Mijn ervaring is dat in de loop der jaren mensen liever een stukje vis eten dan een broodje hamburger. Deze http://rookzondervuur.be/BBQ/spiesjes-van-gerookte-en-verse-zalm/ zijn makkelijk te maken, snel gaar en bijzonder smakelijk. Het geeft ook direct een extra dimensie aan de menukaart.
- vergeet ook niet kruidenboter te maken voor op het stokbrood.
- kies je voor afbak stokbrood of vers? wie gaat het snijden? 20 broden vooraf snijden heeft een risico (uitdrogen).
- tijdens het diner kun je beter niet als gast even de Q links laten liggen. Volgens mij ben je dan direct het overzicht kwijt wat er op het rooster gebeurd en moet gebeuren.

Zelf zal ik niet zo snel voor een grote groep gaan staan. Nooit zeg ik niet direct, maar komt wel aardig in de richting. Catering is een bijzonder vak, het kost veel voorbereiding en met name energie.  Daarnaast zou ik mijn schoonouders niet als proefkonijn gebruiken, maar dat is echt persoonlijk  ;D

Tot nu toe alleen voor 15 man vier gangen van de BGE getrokken ;)

De saus, die komt apart, dat had ik al besloten.
Zalm is er in salade vorm en in koude vorm, keuze van mijn schoonouders.
Er zitten veel 'wat de boer niet kent' types bij, dus hamburger leek hem beter.
De leeftijd, die ligt inderdaad al snel op 60...
Kruidenboter, goed punt! Niet aan gedacht.
De stokbroden zijn vers, wil inderdaad een deel op voor snijden in het half uur voor we het buffet open gooien. Daarna bijhouden...

En die Q, dat is inderdaad mijn plek tot na het eten, die verlaat je niet, net zoals de gasten geen messen mogen gebruiken anders dan de plastic messen uit hun 'bestek envelop' ;)
Gasten met bier en scherpe messen.... Ik wil het niet weten!

En uitproberen op schoonouders, ze vroegen mij en ik heb nog altijd het idee dat ik dit samen met "mijn sous chef" aankan.
Dat het even vreselijk doorbuffelen wordt, dat moge duidelijk zijn!
 
maroc zei:
ChrisMaes zei:
Veel succes Ivo, is het dit weekend?

Volgens mij is het al geweest

Bedankt Chris!

Heb net alles schoonegemaakt en ingepakt...
Dus mag hopen dat het feest niet al geweest is, heb ik het mooit gemist :(
Nee, is dit weekend! ;)
Anders hadden we echt al wel foto's geplaatst hoor...
 
Ivo-tje zei:
maroc zei:
ChrisMaes zei:
Veel succes Ivo, is het dit weekend?

Volgens mij is het al geweest

Bedankt Chris!

Heb net alles schoonegemaakt en ingepakt...
Dus mag hopen dat het feest niet al geweest is, heb ik het mooit gemist :(
Nee, is dit weekend! ;)
Anders hadden we echt al wel foto's geplaatst hoor...

van mijn kant uit dan ook veel succes  8)
 
Succes!! En we zijn helemaal niet heel erg nieuwsgierig naar hongermakende foto's  ::)
 
Teddo zei:
Succes!! En we zijn helemaal niet heel erg nieuwsgierig naar hongermakende foto's  ::)
ik wel!  ;)
 
Zal ik ze censureren? ;)
Anders toch de tissues maar klaarzetten....
 
Dat word een drukke dag maar als alles goed gaat dan heb je er ook weer een goed gevoel bij.Succes met de Barbeque.
 
Succes!!
De tissues staan klaar dus kom maar op met de foto's  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan