BasBQ
Beef en Steak

Tuin feest(je) Update: Foto's en verslag op pagina 4

 
 

Ivo-tje

Pitmaster
Berichten
784
Aangezien iedereen hier aan het cateren gaat...
Over 2 weken 70 man met honger voor mijn neus staan bij mijn schoonouders...  ::) (40 jaar getrouwd)

Aanvankelijk was het 35 man, maar dat groeide nog 'iets' aan tot 70.
Mijn eerst opzet was starten met fingerfood.
MOINKs, garnalenspiesje, kip spietje... dat soort spul
Daarna een klein buffetje en dan een paar desserts, maar de conclusie was dat die geen aftrek zouden vinden omdat de meeste toch ook vanaf het begin (16:00 uur) aan het bier zouden gaan...
En toen het feest van 35 naar 70 man groeide hebben ze het fingerfood ook maar laten vallen...

Ik los het nu op door 1 BGE af te laden met procureur die in plakken gaan met honing/mosterd saus.
Dan de WGA voor vegetarische hapjes, want die lopen er ook, gevulde portobello's en aardappel/spinazie/kaas taartjes.
De 2e BGE gaat vol met sat?, de 1e batch gaat met de saus in de warmhoudbak en die vul ik langzaam bij tot het buffet open gaat.
Dan staan er nog 2 gassers van de slager tot mijn beschikking voor de hamburgers, of eventueel om de sat? er door te helpen draaien.
Dat aangevuld met 3 soorten salades, stukjes vis en stokbrood...

Op deze manier hoop ik het voor mezelf en mijn 'sous chef' behapbaar te houden.
Ik ben immers naast de 'chef kok' ook nog gast op het feest ;)

Moet zeggen dat ik er wel onwijs veel zin in heb om zo'n feest te draaien...
Met de hoeveelheid barbecues heb ik waarschijnlijk zelfs te veel, daarbij zet ik nog een skotelbraai neer voor de uienringen.
Want wat is een broodje hamburger zonder gebakken uien? ;)
Heb twee grote tafels tot mijn beschikking als werkruimte en om het buffet te stallen en de koelkast met voorraad onder handbereik.
Een klein deel laat ik de slager gevacumeerd/verpakt leveren voor als er overblijft, dan kan het zo de vrieskist in.
Daarbij heb ik voor elke nek een thermometer zodat ik die goed bij kan houden en gaat de thermapen voor het kleine spul.

Maar omdat hier altijd mensen zitten met meer ervaring, of goede adviezen en inzichten...
Schiet er maar eens op ;)


Totaal: 7kg procureur (1x 3kg, 2x2kg), 90 hamburgers (?100gr.), 90 stokjes kipsat? (?100gr), ?12kg salades, 20 a 25 stokbroden, 50 hamburgerbroodjes.

p.s. Mijn speldje van het genootschap gaat op, wie durft er dan nog aan mijn kunsten te twijfelen?  8)
 
Je hebt er al goed over nagedacht.

Denk dat je met hamburgers en sate al genoeg vlees hebt, wel 40 broodjes bij bestellen. Uienringen zou ik van te voren doen.

Procureur is leuk en zal je veel vragen over krijgen.

Succes
 
Frits zei:
Denk dat je met hamburgers en sate al genoeg vlees hebt, wel 40 broodjes bij bestellen. Uienringen zou ik van te voren doen.

Tsja, die broodjes, daar wilde ik op 70 gaan zitten, maar mijn schoonvader dacht daar anders over....
De 90 stuks is om wat reserve te hebben voor de grote vreters ;)
En de uienringen, bedoel je voorbakken en koud in de bak leggen?
 
Ja zijn zo weer opgewarmd, maar als je het ter plekke moet bakken ben je even bezig, terwijl je het al druk genoeg zal hebben
 
Mooi project zeg, het valt mij wel op dat de "opdrachtgevers"  juist bang zijn dat er te kort is ;D

Succes man en draag dat speldje met trots ;)
 
Ik zou de uien ook al voorbakken. Je kan ze eventueel ook warm houden in een warmhoudbak. Hoe meer je vooraf klaar hebt, hoe beter. Je zal het zo al zeeeeer druk hebben. Veel plezier!
 
leuk feestje, je zal moe maar voldaan zijn aan het eind van de avond  :)
 
Kijk.. een goed begin is het halve werk.

Benieuwd naar het eindresultaat :)
 
Kijk uit wat je zegt h?, ik ga dus niet, nooit en te nimmer cateren!
 
Maar het klinkt goed wat je iedereen voor gast zetten! :)
 
Dit ga jij helemaal trekken, denk ik zomaar, je voorbereidingen lezend. Je hebt het volgens mij al helemaal in je hoofd doorgelopen. Ik zeg: Pin op de borst en g??n!
Vergeet geen foto's te maken, want het zou verschrikkelijk zijn als dit achteraf niet gebeurd is...
 
genoeg te eten denk ik zo :p
 
Succes, jij zult een voldaan gevoel hebben aan het eind van de dag!
 
Spannend hoor Ivo  8)

Tip: laat iemand anders af en toe een fotootje maken, want zelf kom je daar niet aan toe.
(wij willen immers ook meegenieten  ;) )

Mac
 
Ik zal mijn vrouw vragen de foto's te maken ;)
 
noskos zei:
Kijk uit wat je zegt h?, ik ga dus niet, nooit en te nimmer cateren!

Noskos +1

Dat gezegd hebbende, ik heb ook binnenkort een feestje waar mijn kunsten moet gaan vertonen  ???
 
Ben erg benieuwd naar de procureur in plakken!! :p
 
Bij het bakken van je uienringen trouwens altijd een flesje bier in de buurt houden.
Af en toe een plens bier bij de uien geeft ze een heerlijke zoete smaak en maakt ze lekker zacht.
Geeft je gelijk een excuus om altijd bier in je buurt te hebben;
"Nee echt, het bier is voor het bakken van de uien.."  ::)
 
Ik vind je een kanjer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan