BasBQ
Beef en Steak

Trijsies ! oftewel zalmbonbons à la Trijsie !

 
 

Reem

Pitmaster
Berichten
574
Beste BBQ`rs !

vandaag heb ik het alom beroemde recept van @Trijsie gemaakt !
dit is zo geweldig lekker ! nogmaals bedankt voor het delen van dit recept. Onze zoon wil nu nooit meer anders zalm eten....

zoon: wat heb je nou weer gemaakt ?
ik: Dit zijn Trijsie`s Zalm bonbons, van Trijsie van het forum !
zoon: nou, maak volgende keer dan maar weer Trijsies !!!! 💪 ;) (y)

Omdat ik de laatste tijd echt heel veel het spit gebruik, heb ik de zalm bonbons ook op het spit gemaakt. Ik was benieuwd of dit zou lukken en ook omdat het gewoon leuk is om te doen.
Natuurlijk wel volgens het recept van @Trijsie : Gepaneerde en gerookte Zalm BonBons

In de tredes/bakjes van het spit kan ik de houtenplankjes doen om daar de zalm op te leggen, maar had geen zin om ze op maat te maken. Ik heb de plankjes gebroken en bij het houtskool gelegd. Dus de ceder houten plank gebruikt als rookhout, dit werkt erg goed ! (de buren dachten dat we een sauna waren begonnen....)

foto`s zeggen meer:

de panko volgens aanwijzingen van Trijsie beetje aangebakken:

ZALM BONBONS (1).JPG


zalm in blokjes gesneden en volgens recept gepaneerd:

ZALM BONBONS (2).JPG


vervolgens in de bakjes voor het spit gelegd:

ZALM BONBONS (3).JPG


ZALM BONBONS (4).JPG


ZALM BONBONS (5).JPG


in elkaar gezet, bijna klaar om te draaien:

ZALM BONBONS (7).JPG


ready to go !

ZALM BONBONS (8).JPG


actie foto:

ZALM BONBONS (9).JPG


gaat helemaal goed komen zo:

ZALM BONBONS (10).JPG


even een overzicht foto: vorige week nog eentje gemaakt midden in de sneeuw en nu een foto met lente-kriebels:

ZALM BONBONS (11).JPG


klaar ! gezellig op een houtenplankje (geen rookhout) met wasabi-mayonaise mix:

ZALM BONBONS (14).JPG


als het onderwerp van de fotowedstrijd deze maand zalm was geweest, dan had ik zeker weten deze foto ingediend :


ZALM BONBONS (13).JPG



ik kan iedereen dit recept aanraden ! @Trijsie nogmaals bedankt voor het delen van dit heerlijke recept !!!

Trijsies hoort absoluut in het BBQ-boek ! ;)
 
Laatst bewerkt:
Schitterende sfeervolle repo Reem, lekker!
 
schuif maar door.
staat hier ook op de todo en komt alleen maar hoger en hoger op de lijst
mooi gedaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Zal gesmaakt hebben en zo kn je ook de smaak van het cederhout toevoegen 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
schuif maar door.
staat hier ook op de todo en komt alleen maar hoger en hoger op de lijst
mooi gedaan
het is er echt één om nooit meer te vergeten. Mijn zoon wil zalm niet meer anders. Dus dat is alleen maar goed ! En nu moet ik het vaker maken.
 
Ik ben ontroerd en vereerd en met een grote smile je bericht gelezen !!

Maar idd wat een gave fotos ook die laatste man .. zo gaaf!!

Je hebt trouwens mooie panko ook. Welke is dat?

hi Trijsie,

leuk om te horen ! dit is ook gewoon een schot in de roos. Je kan hier alle kanten mee op: van borrelhapje tot onderdeel van hoofdgerecht of voorgerecht.
De panko komt bij appie vandaan. Ik wist niet dat er verschil in zit, blijkbaar heb ik dus de goede besteld.

ben benieuwd welke volgende trend je gaat bedenken ! 💪;)(y)
 
Ziet er heerlijk uit, ik ga dit deze week in een hoofdgerecht proberen verwerken...
Nog even bedenken welke bijgerechten hier het best bij passen.
Als jullie ideeën hebben, laat maar komen!
 
Ziet er heerlijk uit, ik ga dit deze week in een hoofdgerecht proberen verwerken...
Nog even bedenken welke bijgerechten hier het best bij passen.
Als jullie ideeën hebben, laat maar komen!
Je zou er rijst bij kunnen doen met groenten broccoli of ovengroenten maar dan van de bbq natuurlijk. Of een lekkere salade er bij.
 
Dat ziet er heel gaaf uit zo in de rotisserie. Heerlijke plaatjes. Dit is misschien wel de Trijsies 2.0 op deze manier :cool:
Deze gaan hier ongetwijfeld ook nog eens op de Q belanden. Krijg er gewoon honger van
 
Dat ziet er heel gaaf uit zo in de rotisserie. Heerlijke plaatjes. Dit is misschien wel de Trijsies 2.0 op deze manier :cool:
Deze gaan hier ongetwijfeld ook nog eens op de Q belanden. Krijg er gewoon honger van
volgende keer ga ik voor 3.0: dan wil ik ze aan een spies doen en die dan weer aan het spit ! 💪;)(y)
 
Heeft iemand een link naar waar het volledige recept is beschreven? In het eerste bericht zit wel een link maar die werkt helaas niet meer :(
 
Alle lof voor Trijssie. Dit is zijn text:
....
Op verzoek weer verwijderd. Excuus.
 
Laatst bewerkt:
Ah thanks, ik zat ook al te zoeken maar het lijkt alsof zijn volledige account en alle posts zijn verwijderd..
 
Terug
Bovenaan Onderaan