Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap je comment niet helemaal @Ewald . Een tri-tip is in het Nederlands toch liesstuk, en geen dikke lende? Of zijn dat twee benamingen voor hetzelfde deel van de koe?Poor man's Brisket wordt het ook wel genoemd, maar je gaart hem niet zover door als brisket.
in Nederlands de Dikke Lende.
Men zegt dat een kern van 54 graden C. doorgaans het beste resultaat geeft, medium, rosé dat vind ik persoonlijk te gaar.
Je bereidt dit stuk dus als een steak. de uitvoering is geheel vrij.
In steaks snijden en grillen, heel reversed sear, of als een roast maar de gaarheid is nooit welll done
De bereiding is dus eigenlijk net als bij een Picanha, al vind ik die het lekkerst bij een kerntemp van 50 gr.C. dus een tri tip waarschijnlijk ook
Dus volgende keer beter grain fed pakken voor low and slow?Low&Slow gaat het niet worden hiermee, dat wordt gort droog.
Reverse Sear kom je het verste mee.
Ja, komt veel beter uit dan.Dus volgende keer beter grain fed pakken voor low and slow?
Mea Culpa, de Nederlandse vertaling van een slager zat er helemaal naast, daar stond dat het de onderzijde van de sirloin is en dat is de Dikke Lende. Op het verkeerde been gezet het zit onder de sirloin en dat is het liesstuk desalnietemin is de bereiding wel volgens een steak.Ik snap je comment niet helemaal @Ewald . Een tri-tip is in het Nederlands toch liesstuk, en geen dikke lende? Of zijn dat twee benamingen voor hetzelfde deel van de koe?
Dit heb ik laatst ook gedaan. Ik vond het echt een geweldig lekker stuk vlees wat ik vaker ga maken.Ik heb ook wel eens een Try tio gemaakt als een picanha, op 120-130 geraden tot 45 gr, daarna op teringhitte nog ff afgegrild. Mooi stukkie vlees met redelijke structuur
Nee indd. Beetje tussen bavette en picanha in. Redelijk betaalbaar en vrij makkelijk om te makenDit heb ik laatst ook gedaan. Ik vond het echt een geweldig lekker stuk vlees wat ik vaker ga maken.
Het is niet eens een heel duur stuk vlees i.v.m. andere stukken
Ah tof Ewald bedankt voor je hulp!Ik had gisteren nog even contact met Noskos, Als je een goede Grain Fed Tri Tip hebt (goede marmering) kan hij ook heel goed Low & Slow ala Brisket.
Heb je een Tri Tip van een niet Grain Fed Rund, niet doen, wordt gortdroog zoals @Hetoudestrandhuis ook al aangaf.
Ja een stuk van 3 kilo is wel kleine uitdaging. Al met al tevreden. Was lekker. Moeite waardMooie garing hoor![]()