BasBQ
Beef en Steak

Trail run: pizza

Maar zonder DPR Mike? Want dat is als ik het goed lees waar RedFox op doelt. Ik denk niet dat je zo heet komt omdat je niet genoeg trek in je BBQ hebt.
 
noskos zei:
Maar zonder DPR Mike? Want dat is als ik het goed lees waar RedFox op doelt. Ik denk niet dat je zo heet komt omdat je niet genoeg trek in je BBQ hebt.

Dat zou ik dan een keer uit moeten proberen.
 
Mike v R zei:
Ik gebruik openhaard hout van nevada,dat is schoon hout.
Dan heb je daar blijkbaar heel de boel opgekocht want de laatste keer dat ik in de Nevada-woestijn was heb ik (behalve hier en daar ??n in Las Vegas) weinig bomen gezien hoor! ;D
 
Ja Noskos had het bij het juiste eind, ik bedoelde de maximum temperatuur in een 'normale' OTP57.
Maar wel goed om te weten Mike dat met hout en DPR de 400C grens kan worden overschreden.
Is er dan ook zoveel hitte boven de pizza dat deze mooi bruin wordt? Wellicht heb je nog ergens een foto die je kunt sharen?
En dan alleen hout in de ketel, hoeveel? Of in combi met briketjes?
 
Redfox, Dat heeft Mike R al netjes een keer laten zien  ;)

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1200.0

Overigens als je grote stukken houtskool gebruikt (horeca kwaliteit) kan je wel tot 250 graden komen in een "gewone 57" Maar dit is voor normaal BBQ-en bloedheet kan ik je vertellen.
 
dank je wel voor de tip Boldeagle (en ook Mike voor het wat oudere draadje met de pic's), is duidelijk!
 
Ik heb met de kokos briketten van de welkoop in mij 67 ook al de 280 graden aangetikt.. 1grote weber starter vol totdat de vlammen er boven uitslaan.. was mij toen te heet om een paar worstjes te grillen.
 
RedFox zei:
dank je wel voor de tip Boldeagle (en ook Mike voor het wat oudere draadje met de pic's), is duidelijk!

Graag gedaan.
 
Mike, heb je toevallig nog een foto van een pizza die je op de DPR hebt gemaakt?
 
RedFox zei:
Mike, heb je toevallig nog een foto van een pizza die je op de DPR hebt gemaakt?

Ik denk het wel,ik ga even zoeken.
 
Super bedankt Mike voor je moeite om het even te delen, dat ziet er goed uit bij temperatuur >400 C.
Ik kijk uit naar de DPR 2.0 uitleveringen eind deze maand!
Volgens mij maak jij je deeg ook zelf? Recept?
thanks!
 
bedankt voor de link Mike, bijzonder detail dat je spa rood toevoegt, zal zeker zijn bijdrage leveren aan een "luchtig" deeg.....
je ziet binnenkort wel mijn bevinding, maar zal mogelijk pas in maart zijn omdat ik de komende 3 weken veelvuldig in buitenland vertoef.
P.S. inmiddels ben ik ook op zoek naar een WSM47 om de collectie uit te breiden...
 
We zien ze wel voorbij vliegen.

Het deeg moet je wel goed kneden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan