BasBQ
Beef en Steak

Trail run: pizza

Hij is ook hier in Nederland te koop hoor volgens mij. Had alleen even niet zo snel een link :D
 
dat is een pracht sessie geweest Redfox, kan me goed voorstellen dat je hier verder mee wilt gaan
 
Dennis, dit is de link die ik voor levering in NL vond, liep echter op een dood spoor en vandaar mijn directe uitwijk naar USA die voor mij ook geen probleem is..

http://www.dekeukenvanmariette.nl
 
@ Leo, ja dit waren vele uurtjes voor "slechts 1 pizza"  (deeg maken, saus maken, BBQ op high temp brengen etc etc) maar een praktijkles van jewelste...en nog steeds niet klaar met het topic zoals je ziet!
 
ik maak de saus ook zelf en doe hem ook in de blender. Als je voor jezelf de ideale saus hebt uigedokterd kan je hem ook heel goed invriezen, dat scheelt je een volgende keer veel werk
 
ik had ook voor 3 sessies gemaakt en de rest is nu in de vriezer...
 
Ik ben niet zo'n pizza man maar het ziet er wel lekker uit.
 
Hij ziet er heerlijk uit.
Ik zelf rol me bodem uit,leg hem op me aluminium plaat die ik bestrooid heb met bloem.
Dan beleg ik hem zonder teveel druk uit te oefenen,daarna haal ik een paletmes er onderdoor zodat ie goed los is.
En dan flyer ik hem zo op me pizzasteen.
 
ik lust hem wel :D
 
@ Big-T: je bedoelt toch de pizza, nietwaar?  8)
 
Pizza's op de BBQ staat ook op mijn TODO lijstje, ik wacht voorlopig nog geduldig op de DPR 2.0.

Het ziet er wel moeilijk uit dus ik vind dat je best al trots mag zijn op je eerste resultaat hoor!
 
RedFox zei:
@ Big-T: je bedoelt toch de pizza, nietwaar?  8)

Uiteraard, je partner heb ik nog niet ontmoet ;)
 
die houdt de deegroller achter haar rug..... ;)
 
Je kunt de saus prima invriezen trouwens en de deegbollen ook. Schelt een hoop werk voor een volgende sessie.
 
@ Noskos: de saus die ik over had heb ik inderdaad ook ingevroren...voor wat betreft het deeg en het "eigenwijze" krimpen na uitrollen heb ik in het weekend gelezen dat dit ook het gevolg kan zijn van temperatuur.
Weliswaar zijn mijn handen warm, maar het aanrecht was steenkoud, mogelijk is de gluten vorming niet optimaal geweest.
Ik wacht nog even af met de volgende sessie tot de DPR 2.0 ring er is, want dan zijn er nog een aantal test sessies te gaan.
Ik moest lachen zaterdag j.l. toen in een TV programma (iets van een tuin inrichting) een pizza werd gebakken op een maagdelijke steen, een schone weber en ......nu komt het......bij 350 C!!
hahaha ze lieten zelfs de weber dome temp meter zien op die stand...nou ik kan uit ervaring zeggen dat ik met een ring of fire met voldoende ecobrasa's niet hoger kom dan 280C.....rara politiepet....
maar ja de demonstrator had ook een keurig Weber embleempje op zijn mouw...
Wat zou een normale OTP 57 met behulp van wat extra hout kunnen bereiken? En wat is het beste hout daarvoor?
 
Als je het deeg op kamertemperatuur laat komen, na het invriezen, dan is het net zo elastisch als wanneer je het vers maakt. Gewoon op het aanrecht leggen met een plastic folie erover tegen het uitdrogen.
 
RedFox zei:
Ik moest lachen zaterdag j.l. toen in een TV programma (iets van een tuin inrichting) een pizza werd gebakken op een maagdelijke steen, een schone weber en ......nu komt het......bij 350 C!!
hahaha ze lieten zelfs de weber dome temp meter zien op die stand...nou ik kan uit ervaring zeggen dat ik met een ring of fire met voldoende ecobrasa's niet hoger kom dan 280C.....rara politiepet....
maar ja de demonstrator had ook een keurig Weber embleempje op zijn mouw...
Wat zou een normale OTP 57 met behulp van wat extra hout kunnen bereiken? En wat is het beste hout daarvoor?

Geen flauw idee, maar ik heb mijn weber nooit zo heet gekregen hoor! De BGE doet dat makkelijk maar dan is het echt heeeeel erg heet binnenin, gewoon eng ;)
 
RedFox zei:
@ Noskos: de saus die ik over had heb ik inderdaad ook ingevroren...voor wat betreft het deeg en het "eigenwijze" krimpen na uitrollen heb ik in het weekend gelezen dat dit ook het gevolg kan zijn van temperatuur.
Weliswaar zijn mijn handen warm, maar het aanrecht was steenkoud, mogelijk is de gluten vorming niet optimaal geweest.
Ik wacht nog even af met de volgende sessie tot de DPR 2.0 ring er is, want dan zijn er nog een aantal test sessies te gaan.
Ik moest lachen zaterdag j.l. toen in een TV programma (iets van een tuin inrichting) een pizza werd gebakken op een maagdelijke steen, een schone weber en ......nu komt het......bij 350 C!!
hahaha ze lieten zelfs de weber dome temp meter zien op die stand...nou ik kan uit ervaring zeggen dat ik met een ring of fire met voldoende ecobrasa's niet hoger kom dan 280C.....rara politiepet....
maar ja de demonstrator had ook een keurig Weber embleempje op zijn mouw...
Wat zou een normale OTP 57 met behulp van wat extra hout kunnen bereiken? En wat is het beste hout daarvoor?

Als ik mijn DPR gebruikt met hout dan ga ik dik over de 400graden.
Ik gebruik openhaard hout van nevada,dat is schoon hout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan