Vandaag eindelijk eens tijd gehad om iets voor de wedstrijd te maken.
Tortilliarolls met pulled chicken en salsa.
De boodschappen:
Begonnen met de kip in de rub te zetten.
Gekozen voor de Mexicaanse taco kruiden van euroma.
Toen de kamado aangemaakt volledig indirect op zo’n 100 graden.
Van een kameraad die houthakker is heb ik laatst een zak snippers van pruimenboomhout (mooi scrabble woord) gehad.
Deze leken mij perfect voor de kip van vandaag en zodoende heb ik een paar handen hiervan op en langs de gloeiende kolen gegooid.
Vlug alles in elkaar gezet en de kippendij mocht erin.
Dit mocht nu lekker roken tot ze 75 kern hadden.
Ondertussen had ik mooi de tijd om de salsa te maken.
6 tomaten in kleine blokjes gesneden, samen met een halve rode uit.
Een rode chilipeper fijn gehakt en 2 teentjes knoflook geperst.
Hier heb ik 2 hele limoenen in uitgeknepen en een flinke hand fijn gesneden koriander bijgestaan.
Theelepeltje zout en een draai peper en klaar is Klara.
Hierna heb ik als dipsaus een halve fles sweet chilisaus wat heftiger gemaakt met een flinke knijp sambal oelek.
Toen waren de kippendijen aan de 75 graden en heb ik ze eraf gehaald en gepulled.
Om het een beetje meer bbq mee te geven heb ik de klassieker onder de bbqsausen gebruikt om het wat smeuïger te maken.
Mooi!
Nu waren eigenlijk alle onderdelen klaar en kon ik de tortillarolls gaan maken.
In een schaal heb ik de pulled chicken gedaan en er zeker 6 veel te volle eetlepels salsa gedaan samen met een flinke hoeveelheid geraspte kaas.
Dit lekker husselen en de vulling was klaar.
De tortilla's heb ik allemaal gehalveerd en per stuk opgerold en gevuld met mijn mengsel.
Eerst 1 ring.
Daarna de 2e ring.
Toen heb ik er nog wat kaas overheen gedaan en het hele bord terug in de kamado gezet, die was inmiddels 200 graden. (Ik had de schuiven na de kip wat open gezet)
Na een 10 minuutjes was alles gesmolten en hadden de tortillarolls een mooi kleurtje gekregen.
Schaaltje met dipsaus erin en aanvallen maar!
Dit is een erg lekkere borrelsnack en niet moeilijk om te maken.
Het meeste werkt is het daadwerkelijk rollen en vullen van de tortilla’s.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende!
Tortilliarolls met pulled chicken en salsa.
De boodschappen:
Begonnen met de kip in de rub te zetten.
Gekozen voor de Mexicaanse taco kruiden van euroma.
Toen de kamado aangemaakt volledig indirect op zo’n 100 graden.
Van een kameraad die houthakker is heb ik laatst een zak snippers van pruimenboomhout (mooi scrabble woord) gehad.
Deze leken mij perfect voor de kip van vandaag en zodoende heb ik een paar handen hiervan op en langs de gloeiende kolen gegooid.
Vlug alles in elkaar gezet en de kippendij mocht erin.
Dit mocht nu lekker roken tot ze 75 kern hadden.
Ondertussen had ik mooi de tijd om de salsa te maken.
6 tomaten in kleine blokjes gesneden, samen met een halve rode uit.
Een rode chilipeper fijn gehakt en 2 teentjes knoflook geperst.
Hier heb ik 2 hele limoenen in uitgeknepen en een flinke hand fijn gesneden koriander bijgestaan.
Theelepeltje zout en een draai peper en klaar is Klara.
Hierna heb ik als dipsaus een halve fles sweet chilisaus wat heftiger gemaakt met een flinke knijp sambal oelek.
Toen waren de kippendijen aan de 75 graden en heb ik ze eraf gehaald en gepulled.
Om het een beetje meer bbq mee te geven heb ik de klassieker onder de bbqsausen gebruikt om het wat smeuïger te maken.
Mooi!
Nu waren eigenlijk alle onderdelen klaar en kon ik de tortillarolls gaan maken.
In een schaal heb ik de pulled chicken gedaan en er zeker 6 veel te volle eetlepels salsa gedaan samen met een flinke hoeveelheid geraspte kaas.
Dit lekker husselen en de vulling was klaar.
De tortilla's heb ik allemaal gehalveerd en per stuk opgerold en gevuld met mijn mengsel.
Eerst 1 ring.
Daarna de 2e ring.
Toen heb ik er nog wat kaas overheen gedaan en het hele bord terug in de kamado gezet, die was inmiddels 200 graden. (Ik had de schuiven na de kip wat open gezet)
Na een 10 minuutjes was alles gesmolten en hadden de tortillarolls een mooi kleurtje gekregen.
Schaaltje met dipsaus erin en aanvallen maar!
Dit is een erg lekkere borrelsnack en niet moeilijk om te maken.
Het meeste werkt is het daadwerkelijk rollen en vullen van de tortilla’s.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende!