BasBQ
Beef en Steak

tortilla wrap

Sebas

Vuurmaker
Berichten
59
Hier een makkelijk recept voor tortilla's die ik vandaag op mijn kamado joe..

Gebruikte ingrediënten. heel belangrijk voor de smaak vind ik zelf. Ik heb bloem van de mollen gebruik. dit om dat ik dit het meest smaak vind geven.

300 gram biologische tarwe bloem
Snufje bakpoeder.
160ml water
Beetje Italiaanse kruiden.

Hier het resultaat na 15 minuten kneden.
IMG_20220329_114722.jpg


Hier de grote bol verdeeld in 6 bollen even een halve dag laten rijpen altijd goed voor de smaak.
IMG_20220329_115701.jpg


En nu dunne flappen makken.
IMG_20220329_164116.jpg


IMG_20220329_165548.jpg

En bakken maar BBQ rond de 200 graden. Maar dit is nu niet het belangrijkste het gaat nu voor al om de hotspots intoom te houden.
IMG_20220329_165658.jpg


IMG_20220329_165524.jpg


Beetje gebakken gehakt met pittige kruiden, paprika, augurk, komkommer,rode ui,sla en zo'n gedroogde tomaten.

En vouwen maar!
IMG_20220329_170545.jpg

En etten maar.
IMG_20220329_170627.jpg


Hoop dat jullie een beetje hebben genoten van mijn bak kunsten.

Heb ze zelf een poosje geleden gemaakt op de braai. vond dit zelf een mooier resultaat geven.
 
ziet er prima uit. lijkt me erg lekker
dank voor het delen.
 
Heel leuk gemaakt. Hoe komt het dat de braai een beter resultaat gaf?
 
Dat ziet er heerlijk uit!
Mooi gedaan met die tortilla’s. Bij mij mislukte ze laatst.
 
Oh zelf tortilla wraps gemaakt! Wat enorm lekker ziet dat er uit. En nog een gezonde maaltijd ook.
 
Heel leuk gemaakt. Hoe komt het dat de braai een beter resultaat gaf?
Leuk dat je het vraagt. Ik denk zelf om dat je de hitte bron gelijk matig is vereeld. De gloeiende kolen verdeel je bij de braai waar je de tortilla's op bakt. Dit zorg voor dat mooie gelijk matige warmte wat zorgt voor een mooi bruine korstje.
bij de kamado heb je vooral de hot spots wat veroorzaakt dat je op een plek meer warmte is wat zorgt dat het daar kan verbranden.

Kleine bij komstighijd van de braai dat de kleuring van de open vlakten komt en niet van het rooster. Het rooster kleurt niet bij de braai om dat deze kouder blijft.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb proberen uit te leggen. Hoe mijn ervaring zijn. Misschien zijn er mensen die het beter, makkelijk kunnen uitleggen.
 
Dat ziet er heerlijk uit!
Mooi gedaan met die tortilla’s. Bij mij mislukte ze laatst.
Blijven proberen. Heb ze zelf ook meerde keren proberen te makken. Ene keer ging het beter dan de andere keer en zo kom je er achter wat wel voor je werk. Zo kan het voor een andere weer makkelijk zijn misschien om het op een pitza steen te bakken of in een pan.
 
Ik zie van jou ook vaak dingen waar van ik denk dat lukt mij vast ook niet 😜. Of me weer een uitdaging geeft 😉, inspiratie

Zo mega culinair ben ik nou ook weer niet.

Wat je zelf zegt, blijven proberen. 😉😁😁
 
Leuk om eens te maken idd. Ewald heeft volgens mij een mooie pers om die dingen in vorm te drukken. En als je problemen ondervind met hotspots. Je Kamado op minimaal 3 verschillende plaatsen aan steken. Zodat het vuur beter verdeeld is. En dat dan ook de tijd geven om goed aan te gaan. Andere optie is miss een gietijzer pan oid te gebruiken. Dat verdeeld de warmte ook mooi. Dan mis je wel het rustieke dat je krijgt van het rooster.
Volgende run alles op de Q maken 😎
 
Mooi gedaan zeg en een goede uitleg! moet er hier ook maar eens van komen. Bedankt voor je post!
 
Wat een lekker verslag. Mooi gemaakt. Eea zal zeker gesmaakt hebben.
 
Leuk om eens te maken idd. En als je problemen ondervind met hotspots. Andere optie is miss een gietijzer pan oid te gebruiken. Dat verdleeld de warmte ook mooi. Dan mis je wel het rustieke dat je krijgt van het rooster.
Volgende run alles op de Q maken 😎
Ewald heeft volgens mij een mooie pers om die dingen in vorm te drukken.
Ja heb ze ook al eens gezien. Heb het nog op mijn verlanglijstje staan. Maar mijn vriendin hoed het nog een beetje tegen. Zegt dan hebben we er weer zo'n ding staan.

Je Kamado op minimaal 3 verschillende plaatsen aan steken. Zodat het vuur beter verdeeld is. En dat dan ook de tijd geven om goed aan te gaan.
Haha klopt, had deze keer een beetje haast 😉, heb ze ook al op mijn kleiner grizzly BBQ gemaakt en toen was het beter Inderdaad. heb toen ook langer gewacht voor dat ik ze er op deed en toen pas geknepen net voor dat ik de tortilla's er op deed. Toen was het resultaat ook beter.

Andere optie is miss een gietijzer pan oid te gebruiken. Dat verdleeld de warmte ook mooi.
Klopt maar dan kun je het ook net zo goed in de keuken maken 😋. Heb het juist verplaatsen naar de BBQ voor een mooier eind resultaat. De vlappen bakken nog wel eens wat aan in de pan zelf. Wat voor de volgende vlappen weer lastig is of je moet elke keer de pan weer schoon makken. Vind het daarom erg prettig werken op de BBQ.
Misschien kan ik ook wel gewoon beter BBQ dan koken😜😛.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Zeker genoten, lekker zeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan