BasBQ
Beef en Steak

Tootsie's Pork Steaks

 
 
 

m.bouwens

Kooltjesharker
Berichten
200
Ik had nog bijna 1.5kg procureur in de vriezer liggen, dus het werd wel eens tijd om dit recept te proberen. Nou wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Wat was het heerlijk zeg! Ik heb er gelijk een favoriet bij. Gelijk weer wat procureur besteld zodat ik het deze maand weer kan maken. Ik had geen mop, maar gewoon een kunststof kwastje en dat ging ook prima. Tenzij iemand mij kan vertellen wat voor voordeel een mop kan geven, ga ik er toch maar geen geld aan uitgeven.

Hieronder nog wat foto's. Eerst even het vlees in stukken van 6cm gesneden en bestrooid met de zout/ peper mix.

278d21a4336ae61ce9216b7da8ba500f.jpg


Blokjes eikenhout in de Q en het vlees erop.

3b4a877cf29261c52d2df18e34b57d25.jpg


69707d086e35cc3f78433863c6c3ef57.jpg


De mop saus na 1 uur gemaakt en begonnen met moppen na 1.5 uur. Wat een geur kwam er al vanaf zeg. Heerlijk!

2367c63985cd5289c79ffe5a9cb87a04.jpg


Na 5 uur was de kerntemperatuur 86 graden en was het zacht. De steaks geserveerd met Keri’s Hog-Apple Baked Beans die ik nog over had van de dag ervoor bij de spareribs. Echt een heerlijke combinatie.

7783710a90b05576d9f4a350da9fface.jpg


2d12c647127cae19e0aa9972a9818059.jpg


Het was echt heerlijk, maar voor de volgende keer heb ik een wat beter stuk procureur gekocht, omdat ik merkte dat de stukken met wat minder vet een stuk droger waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Nu al lekker gegeten en het volgende stuk al gekocht 😊👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Wow, ze staan bij mij op de to do lijst, en zijn door jou met stip gestegen.
 
Mohhhh die zien er lekker uit!! Tootsie weet wel wat lekker is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit. Ik heb nog een stuk procureur liggen. Weet nu wat te doen!
 
Wow, ze staan bij mij op de to do lijst, en zijn door jou met stip gestegen.
Ja ik vond het heerlijk. De buurman kwam ook een stukje halen en was ook verkocht

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit. Ik heb nog een stuk procureur liggen. Weet nu wat te doen!
Het is ook erg lekker en eigenlijk vrij makkelijk. Toch mooi dat zo een goedkoop stuk vlees zo lekker kan zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
mooie reportage met een heerlijk resultaat
lekker hoor. ziet er goed uit
 
Je vraagt naar de voordelen van een mop? Deze kan denk ik meer vloeistof vasthouden waardoor je meer vocht aanbrengt. Zo'n siliconekwast daar kun je enkel vloeistof mee verdelen. Is mijn voorzichtige gedachte.
Nadeel, zou kunnen zijn dat de mop iets lastiger schoon te maken is?



Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Heerlijk! Wist niet dat dit ook kon! Ik kom namelijk altijd uit op PP of gyros. Ga deze onthouden 👌🏻
 
Zohee maar dit ziet er geslaagd uit! Lekkere steaks goed idee

To mop or not to mop

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ziet er goed uit. Procureur steaks zijn altijd top van de Q. Lekker met een beetje rook er bij. Lust ik wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan