BasBQ
Beef en Steak

Tony Stone Low & Slow Competition 2013

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Harry heeft zojuist bekend gemaakt dat de Tony Stone Low & Slow Competition volgend jaar op 17-19 mei zal plaatsvinden.

Tony Stone Low & Slow BBQ competition 2013

Datum: 17-19 mei 2013

Locatie: Haarlemmermeerse bos Hoofddorp 19 mei 2013

Judging class

Vrijdag 17 mei is er gelegenheid om een KCBS judging class te volgen kosten ? 150,00 inschrijven en info via mail
Aanmelden als jurylid voor de TS 2013 via dit formulier.

Tony Stone Low & Slow BBQ Competition:

De teams gaan strijden om de Tony Award. Vorig jaar ging team Butt Rub uit de USA ermee aan de haal. Zijn de Europese teams sterk genoeg om in 2013 de Amerikanen te passeren?Inschrijving per team bedraagt ? 150,00 kan via de dit formulier.

De Bragging rights:

  • Hoogst Nederlandse geplaatste team plaatst zich voor de Jack Daniels Inventational BBQ Competition.
  • De Grand Champion (niet zijnde Amerikaanse teams) kan zich plaatsen voor de American Royal

Prijzengeld nader nog in te vullen

Grandchampion
Reserve GrandChampion
Per Categorie plaats ??n tot en met drie

De Tony Stone Low & Slow BBQ competition staat onder auspicien van de KCBS en derhalve zijn ook deze regels van toepassing. KCBS rules 2012



De teams kunnen vanaf vrijdag 17 mei opbouwen.

Vrijdag
Whole hog prep.

Zaterdag
10:00 Whole Hog demonstratie

12:00 Baked beans categorie

13:00 Dessert

14:00 Chef's Choice

18:00 gezamenlijk Whole Hog Pick picking

Zondag Tony Stone Low & Slow Competition
12:00 jurering Kip

12:30 jurering Ribs

13:00 jurering Pork shoulder

13:30 jurering Beef brisket

15:00 prijs uitreiking
 
wij zijn er bij he als de Sea sides smokers
 
Ik hou er rekening mee met boeken van onze vakantie, fijn dat het nu al bekend is!
 
En het programma aan het eerste bericht toegevoegd! Yeehaa, leuke nieuwe dingen erbij :D Beans!!!!!
 
klinkt helemaal goed
 
Goeie zaak dat het al bekend is. Alleen jammer van moederdag(12 mei)... En de eggmemberdag is ook al op vaderdag... De papa's en mama's worden wel gedupeerd door barbecue ;)
 
Valt in Hemelvaartsweekeinde, dan moet ik flink aan de bak op rollende keukens om dikke Bertha terug te verdienen. Mijn wedstrijddebut is dus nog even uitgesteld...

Snik.
 
Gerard777 zei:
Goeie zaak dat het al bekend is. Alleen jammer van moederdag(12 mei)... En de eggmemberdag is ook al op vaderdag... De papa's en mama's worden wel gedupeerd door barbecue ;)
Als je kleine kindjes hebt, kam ik me voorstellen dat dat onhandig is, zeker als dan je eigen- en schoonmoeder ook nog een bezoek verwachten? Je hebt nog een hele tijd om een en ander uit te vogelen, dat scheelt. ;)
 
Voor mensen die professioneel bbq'er is dit een druk weekeinde voor opdrachten. Denk dat het lastig wordt voor teams als Jeroen, e.d.
 
Don't shoot the messenger ;)
 
Poets doet mee met team.......... :(

Hmmmmmm
Nou, we gaan hem noteren

Maar geen les en geen gelegenheidsteams?
Jammer.
Wel mooie ontwikkeling als ik naar het programma kijk.
Maar tellen de onderdelen van zaterdag ook mee dan?
 
Welk team zit je poets?
 
hahaha...ik teamloos.

Vorige keer in de cooking class, maar omdat er 10 juppen naar huis gingen
omdat die schrokken van het feit dat ze vies werden en vroeg op moesten staan
liep de teamvorming voor ons mis.

Verder zit ik (nog) niet zo in het wedstrijd gebeuren hoor.
Ik eet het tot nu toe nog lekker zelf op.
 
Gratis parkeren bij het Haarlemmermeerse bos....
Maar ik kom op het fietsie ! (en als het niet anders kan, lopend naar huis....... :)  )
 
Afgelopen keer na wat missverstanden, uit eindelijk een team gemaakt on de spot (2 onbekenden)
Waren het niet dat de helft ervan de volgende ochtend het niet meer zaggen zitten (de 2 onbekenden dus) en de helft van het vlees meenamen (dus halver wegen de Cook, vlees doormidden snijden, zeg maar dag met je handje tegen de sappen) dus bleef er weinig over wat inleveren waard was.

Gelukkig wel gezellig gehad met de buren, poetsertje

Maar denk dat wedstrijd bbq niet mijn ding is. Wil meer Q'en voor me zelf/vrienden.
Maar we gaan wel heen als toeschouwer of misschien wel de judge class
 
RoBBQ zei:
Afgelopen keer na wat missverstanden, uit eindelijk een team gemaakt on de spot (2 onbekenden)
Waren het niet dat de helft ervan de volgende ochtend het niet meer zaggen zitten (de 2 onbekenden dus) en de helft van het vlees meenamen (dus halver wegen de Cook, vlees doormidden snijden, zeg maar dag met je handje tegen de sappen) dus bleef er weinig over wat inleveren waard was.

Dat meen je niet!!! Staat daar geen boete op?
 
triest, als mensen je zo laten zitten
 
RoBBQ zei:
Afgelopen keer na wat missverstanden, uit eindelijk een team gemaakt on de spot (2 onbekenden)
Waren het niet dat de helft ervan de volgende ochtend het niet meer zaggen zitten (de 2 onbekenden dus) en de helft van het vlees meenamen (dus halver wegen de Cook, vlees doormidden snijden, zeg maar dag met je handje tegen de sappen) dus bleef er weinig over wat inleveren waard was.

Gelukkig wel gezellig gehad met de buren, poetsertje

Maar denk dat wedstrijd bbq niet mijn ding is. Wil meer Q'en voor me zelf/vrienden.
Maar we gaan wel heen als toeschouwer of misschien wel de judge class

Echt? Wat stijlloos zeg, hoe durven ze dat te doen? Ikhebergeenwoordenvoor..... Belachelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan