BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk volgende dag opwarmen

Guesszzzwho

Tondelzoeker
Berichten
2
Het is bijna onvoorstelbaar, maar gisteren hadden we een volledige Tomahawk steak over van de bbq. Die is dus helemaal bereid etc. Nu wil ik deze vandaag opwarmen, maar ik ben benieuwd naar jullie tips om hem het beste te bereiden voor vandaag.

bedankt!

674CAF6A-CF13-453A-AE82-3FF16DA7D910.jpeg


5A09E526-0112-4ECF-B833-90F3082ED331.jpeg
 
Niet warm maken.
Lekker op kamer temperatuur laten komen, fijn dun snijden en...........er wat lekkers mee doen.
 
Verplaatst naar de rookkamer, recepten onderdeel is uitsluitend voor recepten, zie daarvoor de huisregels in dat topic
 
Een vraagje. Ik heb nu 2 tomahawks liggen van 3,74kg samen.
ik zie dat jij er 4 hebt opliggen. 3 zijn er dus op gegaan. Met hoeveel hebben jullie ervan gegeten?
Gewoon zien dat ik niet teveel volk uitnodig :D
 
Wellicht licht aanvriezen, super dunne plakjes van snijden als een carpaccio?
Of kernthermometer erin en indirect op temperatuur laten komen, nét iets onder de eindtemperatuur van de oorspronkelijke bereiding. (Wordt het niet sappiger op natuurlijk, maar dan is het weer lekker warm)
 
Een vraagje. Ik heb nu 2 tomahawks liggen van 3,74kg samen.
ik zie dat jij er 4 hebt opliggen. 3 zijn er dus op gegaan. Met hoeveel hebben jullie ervan gegeten?
Gewoon zien dat ik niet teveel volk uitnodig :D
Ik wil dit soort stukken nóóit delen

Correctie: Ik deel dit soort stukken vlees NIET!!


Ontopic, zoals hierboven al gezegd. Dun snijden als carpaccio en op kamertemperatuur eten.
 
Ik wil dit soort stukken nóóit delen

Correctie: Ik deel dit soort stukken vlees NIET!!


Ontopic, zoals hierboven al gezegd. Dun snijden als carpaccio en op kamertemperatuur eten.

Ik wil toch een beetje mijn lijn in orde houden. Ben in 2015 van 100kg naar 80kg gegaan en dat wil ik zo houden. Dus ik deel graag. Maar ook omdat mijn vrienden graag delen.

Voor gewone ordinaire BBQ met wat vleesjes grillen en iedereen blij, is makkelijk in te schatten. En bij mij gaat alles op en geen massa's overschot omdat mensen dan nogal eens denken dat iedereen 3 stukken van elk moet hebben en dan 10 verschillende soorten kopen :ROFLMAO: Bij mij moeten ze rap zijn als ze voorkeuren hebben, anders nemen ze maar wat er overblijft:D

Maar met dit soort stukken vlees vind ik het moeilijk inschatten. Zo een tomahawk is dan bv 1700 à 1900gr met been en dus geen idee hoeveel zonder beek. Het stuk vlees eraan vind ik nog wel meevallen. Maar stel dat dit 1kg vlees is, zou dat makkelijk voor 2 à 3 personen zijn. Of weegt dat been meer? Wat een luxeproblemen, seg :ROFLMAO:
 
Heb je netjes gedaan 👍🏻👍🏻

Die luxe maken het niet gemakkelijker 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan