Vandaag een indianen bijltje gekocht.
Gewicht 900 gr
Vrief samengesteld in de verhouding: 2 tl gemalen zwarte peper, 1 tl gerookte paprikapoeder, 1 tl uienpoeder, 1 tl koflookpoeder
Roostertemp. na enige moeite op 120C stabiel gekregen. Net ff te ruig de briketten aan laten warmen.
Steak zover mogelijk indirect gelegd.
Bij een kerntemp van 30C de steak gedraaid.
Na 45 min bij een kerntemp van 48 C de steak van het vuur gehaald en ingedraaid in folie. Is in de 10 min. rusttijd 4C in kerntemp toegenomen.
1 volle (kleine Weber) brikettenstarter lading op temperatuur gebracht houtskool in de kolenbakjes gedaan. Temp zover mogelijk omhoog laten lopen. Dome temp. 240 C. Na 10 min de steak aan beide zijden 2 min geseared. Gelijktijdig de Weber GBS sear rooster in gebruik genomen.
Daarna nog ff laten rusten en aangesneden. Kerntemp opgelopen tot 55 C.
Opgediend met Southern French Fries en een tomaten/asperge salade.
Ipv chimichurry heb ik een kruidenboter met chimichurry kruidenmix gemaakt.
Begeleid met een cuvée van de Moezel regio.
Aan alle lezer, bedankt voor de aandacht. Mij heeft het gesmaakt.
Gewicht 900 gr
Vrief samengesteld in de verhouding: 2 tl gemalen zwarte peper, 1 tl gerookte paprikapoeder, 1 tl uienpoeder, 1 tl koflookpoeder
Roostertemp. na enige moeite op 120C stabiel gekregen. Net ff te ruig de briketten aan laten warmen.
Steak zover mogelijk indirect gelegd.
Bij een kerntemp van 30C de steak gedraaid.
Na 45 min bij een kerntemp van 48 C de steak van het vuur gehaald en ingedraaid in folie. Is in de 10 min. rusttijd 4C in kerntemp toegenomen.
1 volle (kleine Weber) brikettenstarter lading op temperatuur gebracht houtskool in de kolenbakjes gedaan. Temp zover mogelijk omhoog laten lopen. Dome temp. 240 C. Na 10 min de steak aan beide zijden 2 min geseared. Gelijktijdig de Weber GBS sear rooster in gebruik genomen.

Daarna nog ff laten rusten en aangesneden. Kerntemp opgelopen tot 55 C.
Opgediend met Southern French Fries en een tomaten/asperge salade.
Ipv chimichurry heb ik een kruidenboter met chimichurry kruidenmix gemaakt.
Begeleid met een cuvée van de Moezel regio.
Aan alle lezer, bedankt voor de aandacht. Mij heeft het gesmaakt.