BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk steak reversed sear.

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.677
Vandaag een indianen bijltje gekocht.
Gewicht 900 gr
Vrief samengesteld in de verhouding: 2 tl gemalen zwarte peper, 1 tl gerookte paprikapoeder, 1 tl uienpoeder, 1 tl koflookpoeder
Roostertemp. na enige moeite op 120C stabiel gekregen. Net ff te ruig de briketten aan laten warmen.
Steak zover mogelijk indirect gelegd.

IMG_3733.jpg
IMG_3738.JPG
IMG_3739.JPG



Bij een kerntemp van 30C de steak gedraaid.

Na 45 min bij een kerntemp van 48 C de steak van het vuur gehaald en ingedraaid in folie. Is in de 10 min. rusttijd 4C in kerntemp toegenomen.

1 volle (kleine Weber) brikettenstarter lading op temperatuur gebracht houtskool in de kolenbakjes gedaan. Temp zover mogelijk omhoog laten lopen. Dome temp. 240 C. Na 10 min de steak aan beide zijden 2 min geseared. Gelijktijdig de Weber GBS sear rooster in gebruik genomen. :)

IMG_3742.JPG
IMG_3744.JPG

Daarna nog ff laten rusten en aangesneden. Kerntemp opgelopen tot 55 C.

IMG_3745.JPG
IMG_3746.JPG


Opgediend met Southern French Fries en een tomaten/asperge salade.
Ipv chimichurry heb ik een kruidenboter met chimichurry kruidenmix gemaakt.

IMG_3747.JPG


Begeleid met een cuvée van de Moezel regio.

Aan alle lezer, bedankt voor de aandacht. Mij heeft het gesmaakt.
 
Mooi stoer stuk vlees heb je daar. En een heerlijke cuisson heeft het vlees. Dat lust ik ook wel.
 
Mooi stoer stuk vlees heb je daar. En een heerlijke cuisson heeft het vlees. Dat lust ik ook wel.
Ik kan je nog een knookje op sturen. :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er erg geslaagd en lekker uit. Ik heb enkele dagen geleden iets vergelijkbaar gebakken, al heb ik er wel geen foto's van. Het resultaat was ook niet even mooi
Maar ik kreeg mijn sear niet zo goed, waarschijnlijk omdat ik dit op de terug opgestookte cocosbriketten deed. Warm, maar niet hoog genoeg. Je methode met een extra starter met houtskool lijkt me wel goed. Is dat de 'best practice' of zou het met weer opgestookte briketten ook moeten lukken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Dat was een flinke jonge, mooi klaar gemaakt
 
Ziet er erg geslaagd en lekker uit. Ik heb enkele dagen geleden iets vergelijkbaar gebakken, al heb ik er wel geen foto's van. Het resultaat was ook niet even mooi
Maar ik kreeg mijn sear niet zo goed, waarschijnlijk omdat ik dit op de terug opgestookte cocosbriketten deed. Warm, maar niet hoog genoeg. Je methode met een extra starter met houtskool lijkt me wel goed. Is dat de 'best practice' of zou het met weer opgestookte briketten ook moeten lukken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Weet niet of dit BP is. Las het toevallig ergens in een recept van bbq junkies.
Maar goed ook. Met die briketten krijg je dat nooit in 10' op 200 C.
 
Laatst bewerkt:
stoer stukje BBQ. gaaf
 
Ziet er lekker uit. Volgende keer moet de Cave man style eens proberen. Qua smaak ook echt top
 
das een lekker bordje eten zo zeg.
mooi stukkie vlees ook en precies goed gegaard.
heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan