BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk op de Weber

firestarter_K

Tondelzoeker
Berichten
21
Van de week bij de Hanos een mooie 21 dagen gerijpte tomahawk meegenomen. Stond te twijfelen tussen een tomahawk en een côte de boef, maar het lyrische commentaar van de slager over de tomahawk gaaf toch de doorslag. Voordat deze de barbecue opging voorzien van een snufje fleur de sel. Barbecue naar 120 graden indirect gebracht en de hawk tot een kerntemperatuur van 54 graden gebracht. De hawk toen van de barbecue afgehaald en deze flink opgestookt met houtskool. De hawk daarna een mooie sear gegeven, zodat hij met een mooie kleurtje het bord op kon. Op het laatst de hawk voorzien van zwarte peper en weer een snufje fleur de sel. Samen met aardappel kroketjes uit de oven en paprika en courgette van de barbecue was het een heerlijke maaltijd. Zoals verwacht was de hawk inderdaad minder mals dan een picanha, maar man wat een smaak! Dit gaat zeker nog een keer herhaald worden.



72083FD6-5E84-4939-A22F-33CD23D23632.jpeg


618E9461-6953-4243-900B-3BB279ADD506.jpeg


81BA258E-CDE7-40F4-8ED2-6FC2FEE4B01D.jpeg


3713F673-2114-4679-B9FA-C48434BC4FEF.jpeg


6C36D590-1B77-475A-A091-D923F8A98DE2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Met een lekker biertje erbij, zal zeker gesmaakt hebben. Hoe lang was je bezig tot je de juiste kerntemperatuur hebt bereikt? Lijkt mij ook leuk om zo’n stoer stuk vlees op de Q te leggen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Met een lekker biertje erbij, zal zeker gesmaakt hebben. Hoe lang was je bezig tot je de juiste kerntemperatuur hebt bereikt? Lijkt mij ook leuk om zo’n stoer stuk vlees op de Q te leggen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Een uur en een kwartier heeft het ongeveer geduurd voordat hij op de juiste kerntemperatuur was om af te fikken. Zou zo'n stuk vlees zeker eens proberen. Krijg je echt geen spijt van!
 
Watertanden! Altijd feest om een tomahawk te maken en te eten. Zeker als die gerijpt is 👍
Heerlijk merk van zout overigens, die hebben paar leuke variaties!
 
Ziet er fantastisch uit. Hoog Finstone gehalte.
 
Ziet er een heerlijk stukje vlees uit.
 
Lekker bijltje.
 
Dit ziet er erg lekker uit, een feest voor het oog, ook maar eens proberen, thanks voor het delen! (y) 🔥
 
Staat nog steeds op mijn to do lijstje. Was het niet te ver door gegaard? Eerst 54 graden en dan nog affakkelen?
 
Staat nog steeds op mijn to do lijstje. Was het niet te ver door gegaard? Eerst 54 graden en dan nog affakkelen?
Nee hij was echt perfect medium. Het was ook een behoorlijk dik stuk vlees en heb voor het affakkelen ook maar twee minuten aan beide kanten aangehouden. Normaal houd ik 52 graden aan voordat ik hem affakkel, maar dan is het vlees vaak niet zoals ik hem graag zou willen.
 
Mooi stukje vlees. Moet wel gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan