BasBQ
Beef en Steak

Toch maar even aangemeld

Marc1969

Tondelzoeker
Berichten
18
Na al flink wat zoekacties uitgevoerd te hebben op dit forum (lekker veel informatie :geek:), toch maar besloten om me even aan te melden. Vanuit andere hobbies de ervaring dat zelf de vragen stellen op een forum meestal net even dat beetje meer informatie oplevert. Dus bij deze.

Sinds een maandje of twee in het bezit van een 2e hands Boretti Barilo en door de vorige eigenaar (m'n zwager) aangestoken met het low&slow virus. Dat lukt nog niet helemaal super omdat ik de temperatuur niet lekker constant kan houden, dus ik hoopte hier de oorzaak te kunnen achterhalen. Die oorzaak heb ik inmiddels gevonden, dus die Boretti kan naar de schroot :rolleyes:. Misschien nog als huis-tuin-en-keuken toestel voor de zaterdagmiddagsateetjes, maar niet meer voor m'n ribjes.
Om te experimenteren heb ik nu een mini kamado via Marktplaats op de kop weten te tikken, daar ga ik nu eerst maar eens mee rommelen. Een kleine portie pulled pork moet daarmee wel lukken, lijkt me.
 
Ik ben benieuwd naar je posts Marc! Leuk. Let's get some grilling done!
 
Welkom Marc! Succes met de mini kamado. Op mijn kleine lidl ei kon ik ruim 1,5 kilo procureur kwijt, dus die pulled pork gaat jou ook zeker lukken ! (y)
 
Welkom bij het genootschap
Succes met je experimenten
 
Hoi Marc, welkom bij het Genootschap.
De Boretti kan misschien nog ge-reanimeerd worden door gaten/sleuven te maken in de asbak, een draadje daarvan heb je al op gereageerd zie ik.
Maar het is wel sneu dat je in een BBQ van 400 euro moet gaan lopen boren/zagen/knippen om hem werkbaar te maken.
Wat ook erg frustrerend is voor een aspirant koper, is dat deze BBQ hele goede reviews krijgt, zo zie je maar dat het gros van NL helaas nog steeds aan het "Oud Hollands Vlees Cremeren" is en het echte BBQ nog niet hebben ontdekt.
 
Hoi Marc, welkom bij het Genootschap.
De Boretti kan misschien nog ge-reanimeerd worden door gaten/sleuven te maken in de asbak, een draadje daarvan heb je al op gereageerd zie ik.
Maar het is wel sneu dat je in een BBQ van 400 euro moet gaan lopen boren/zagen/knippen om hem werkbaar te maken.
Wat ook erg frustrerend is voor een aspirant koper, is dat deze BBQ hele goede reviews krijgt, zo zie je maar dat het gros van NL helaas nog steeds aan het "Oud Hollands Vlees Cremeren" is en het echte BBQ nog niet hebben ontdekt.
Gelukkig heb ik de mijne 2e hands voor een zacht familieprijsje over kunnen nemen, dus heb ik niet zoveel moeite om het gereedschap erin te zetten. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Bizar dat een BBQ voor die prijs met dit gebrek zulke reviews krijgt.
Moet wel zeggen dat het OHVC op deze wel erg prettig gaat ;) In een samengesteld gezin met elke twee weken vijf jong volwassenen met aanhang (meestal zitten we met 12 man/vrouw) te eten is een dergelijk formaat wel erg fijn om te hebben. Dus ergens snap ik die reviews dan weer wel en gaat deze zeker nog niet naar de schroot. Maar een grote kamado komt nu wel heel hoog op m'n verlanglijstje te staan.
 
Dat is een aardig gezelschap om te voeden
 
Terug
Bovenaan Onderaan