BasBQ
Beef en Steak

Toch een master touch premium...

MrRO

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik heb lang getwijfeld tussen een echte kamado ( de ovale primo!), wellicht een grill bill (want heel mooi) maar het werd toch een master touch premium (in de aanbieding). Ik dacht laat ik eerst maar eens kijken wat ik daarmee kan (en ja toch ook vanwege de prijs).

En vergeleken met mijn oude webertje en de pizza oven: ik ben er super blij mee! Short Ribs, Ribs, hamburger/worstjes en een Pulled Pork (van Procureur) zijn er afgelopen 10 dagen vanaf gekomen. Ik weet nu dat in de pizzaoven roken nooit echt goed gelukt is, nu pas zit de rooksmaak er in en ook de rookringen zijn nu goed te zien!

De tweede sessie met de cocosbriketten (eccobrasa's) ook die zijn geweldig: in een snake en van 09:30 tot 17:00 netjes rond de 115 graden. Af en toe even een klein beetje spelen met het inlaatschuifje. En die ruimte :) alles past erop bij het gewone BBQ' en.

Superblij mee dus, ook een vilt randje geplakt omdat er toch veel lekte langs de deksel. Bij montage kreeg ik de luchtgaten niet goed afgesloten. Op het forum ontdekte ik dat dit te maken had met waarschijnlijk productiefoutje in de kuip. Dat had Weber ook meteen door (ik had al gevraagd wat ik fout had gedaan) binnen 3 dagen een nieuwe onderkuip aan huis geleverd!

Kortom superblij met alle tips ook van het forum over briketten, snakemethode en ervaringen met productiefouten in de weber. Nu moet ik alleen de pulled pork recepten nog eens lezen. Die van mij was toch niet helemaal goed te pullen, beetje te droog geworden...
 
Goede keuze gemaakt. Gefeliciteerd met de aanschaf.
Vergeet vooral geen foto's te maken van je kookkunsten
 
Uitstekende keuze. Ik heb mijn WMT57 ook nog steeds staan naast de Masterbuilt, en maak er nog regelmatig dankbaar gebruik van. Bij een L&S sessie moet je het iets meer in de gaten houden en af en toe wat bijregelen, maar dat heeft zo ook wel weer zijn charme.
 
Mooi. Ik heb ook weer lekkage.
Vraag. Welk vilt (afmetingen) heb je gebruikt en hoe geplakt.
Kom alleen vilt tegen dat breder is dan de platte rand aan het deksel.
 
@Peter64 als het vilt te breed is kan je het toch extra er toch afsnijden of knippen?
 
@Peter64 als het vilt te breed is kan je het toch extra er toch afsnijden of knippen?
Frits, dat is ook een optie. Weet of alleen niet of dit een succes gaat worden over een lengte van 180 cm. 🤨
 
Frits, dat is ook een optie. Weet of alleen niet of dit een succes gaat worden over een lengte van 180 cm. 🤨
Ik heb sinds 2 weken dit vilt op mijn Weber 57cm zitten. Vorige week met de spareribs zag ik geen enkele lekkage meer rondom de ketel. Soms leek die wel een rookmachine zoveel rook kwam er uit alle kanten. Nu had ik er geen last meer van.
 
Ik heb sinds 2 weken dit vilt op mijn Weber 57cm zitten. Vorige week met de spareribs zag ik geen enkele lekkage meer rondom de ketel. Soms leek die wel een rookmachine zoveel rook kwam er uit alle kanten. Nu had ik er geen last meer van.
Haha, mooie link. Heb jij net het laatste rolletje gekocht. ;)
 
Heb zelf ook een Mastertouch. Ik denk dat je er een goede keuze hebt gemaakt Mr RO!
Voor wat betreft het lekken onder het deksel, voor de prijs mag je verwachten dat het deksel sluit. Ik heb er ook last van dat tijdens het roker er rook komt uit andere hoeken dan alleen de topvent. Ook moet je er rekening mee houden dat met het toch wel gammele onderstel van de weber de ondergrond veel invloed heeft op de vorm van je Q. Maatstaf voor mij is dat zodra ik de top en bottom vent sluit de briketten of houtskool binnen no time uitgaan. Ik ga me dus echt iet druk maken of de rook tijdens het roken alleen uit de topvent komt of dat er ook rook onder het deksel uitkomt. Volgens mij maakt die lekkage ook niks uit voor de bereiding van je product. Aan de andere kant is de prijs vaan de Q hoog genoeg om een netjes sluitend deksel te mogen verwachten. Al met al is de weber voor mij een hele fijne Q waar je alles mee kan. Misschien heb je wat meer werk om de temperatuur te regelen dan met een kamado maar voor mij is dat een groot deel van het plezier van bbq-en. Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven aan je 57 en ben benieuwd naar de foto's :)
 
Ik heb sinds 2 weken dit vilt op mijn Weber 57cm zitten. Vorige week met de spareribs zag ik geen enkele lekkage meer rondom de ketel. Soms leek die wel een rookmachine zoveel rook kwam er uit alle kanten. Nu had ik er geen last meer van.
Ik heb ook exact dit vilt!
Sluiten is één, wat toch al wel voldoende is, maar het geluid van het sluiten is mij net zo belangrijk!
Ik krijg rillingen van metaal op metaal, dat vilt verzacht de pijn 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan