BasBQ
Beef en Steak

tja, wat zal ik zeggen

sprint

Tondelzoeker
Berichten
4
mijn eerste bbq was een hibachi, nog zo'n gietijzeren. (de kenner weet nu al dat ik dus uit het stenen tijdperk stam)
Leuk op de camping als 9-jarige, mijn pa vond het handig dat ik wist hoe je als padvinder buur maakte, dus ik heb een gedegen opleiding.
Inmiddels zijn we 50 jaar en wat grill apparaten verder, in gebruik
sinds 1984 een 57cm Weber, inmiddels te groot voor ons twee, maar fijn voor groter gezelschap;
sinds 2010 een elektrische Severin, ook handig in de winter als het buiten koud is;
sinds 2016 een lavasimpel op gas in de camper (je mag in het buitenland je houtskool niet dumpen, dus dat is schoner);
sinds 2018 thuis een liddle green egg kamado, net zo goed als zijn dure broertjes, maar het was wel even wennen met de luchthoeveelheid;
dit voorjaar de lavastenen weggegeven en ern cadac safari in de camper.
Ik kwam op dit forum door de bekwam mods, die heb ik voor mijn man's verjaardag gemaakt en eindelijk hoeven we (61 en 69) niet meer op onze knieen voor de kamado.
Ik deel hem straks wel ergens.
BBQ is meestal gezond en lekker, en vooral gezellig, hier thuis gaat het meestal meer om de kwaliteit dan kwantiteit!
Wineke
IMG_20220813_194226.jpg
 
Welkom Wineke. Veel plezier hier!
Ja de Hibachi
665afae362c069484454ccdee1abaa56.jpg


Zoiets maar dan met een gietijzeren rooster

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom Wineke.
 
Welkom Wineke!
 
Wat 'n heerlijk fotootje Wineke!

Veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom bij het genootschap

Tijd om te blijven staan nu ja
 
Welkom Wineke. Veel plezier hier!
Ja de Hibachi
665afae362c069484454ccdee1abaa56.jpg


Zoiets maar dan met een gietijzeren rooster

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
nee, meer zoals deze, enkele gietijzeren bak (hardstikke zwaar, handig om de klapcaravan in het spoor te houden) met gietijzeren roostertje. Was ook behoorlijk roestgevoelig...

70sHibachi.jpg
 
Dit is nog wel "ouderwetsche degelijkheid"
 
Terug
Bovenaan Onderaan