Tirol, het eerste waar ik aan moest denken:
Gevolgd door:
Zo de stemming zit er al vroeg in
.
Klaar voor het onderwerp van de fotowedstrijd. De Tiroler keuken.
Het zal mijn bekrompen geest zijn, maar bij Tirol denk ik vooral aan wintersport, après-ski en dus ook aan....... Snert!!
Nog even Google geraadpleegd, maar ik hou het lekker bij snert en dan uiteraard bbq style.
Dag 1: Eerst een worstje roken tot 72 graden kern.
Niet voor niets zei ik bbq style, dus ook het spek maar in een marinade zetten van ui, knoflook en provençaalse kruiden.
Was gelijk een moment om mijn nieuwe vacuümmachine te testen, missie geslaagd
.
Ipv de traditionele schouderkarbonade's, heb ik gekozen voor pulled pork. Deze geïnjecteerd en in de rub gezet.
Dag 2:
Het spek en de procureur mocht wat rook vangen op de Q bij 115 graden.
Ondertussen de spliterwten laten weken.
Na ruim een uurtje heb ik de stukken vlees in de DO verder laten garen met een klein beetje bouillon. Niet alleen gaat dit sneller, maar je vangt ook al het vocht op.
Nog een paar krabbetjes toegevoegd
.
Aangezien ik nu tijd genoeg had, de groente gaan snijden.
Ik krijg er nu al trek van.
En toen, een uurtje later was het vlees al klaar.
De pp heb ik ingepakt, de rest mocht afkoelen.
Tijd voor de erwten, 500 gram, samen met 2L runderbouillon.
En wat een fantastisch weer was het gisteren.
Krijg er trek van.
Weer een uurtje later mocht alles in de pot.
En nu geduld..... In de tuin prutsen, af en toe koekeloeren, door de pan roeren, en een leuke middag buiten met je dochter hebben
.
En dan uiteindelijk 4 uur later zag het er zo uit. De hele dag lekker mee bezig geweest.
Zo wat een heerlijke dag was dit zo.
De erwtensoep mocht een nachtje afkoelen en indikken. Dit is de volgende dag nog veel lekkerder.
En wat was dit lekker. Eerlijk, de laatste foto is niet de beste, maar wat een smaak zat er aan deze soep. Ik heb mijn vader nog de helft meegeven, benieuwd naar zijn reactie. Echt tof om te maken op zo'n dag.
Misschien niet geheel de Tiroler keuken, maar dit is mijn associatie bij Tirol, wintersport en dus snert!!!
Zo de stemming zit er al vroeg in

Klaar voor het onderwerp van de fotowedstrijd. De Tiroler keuken.
Het zal mijn bekrompen geest zijn, maar bij Tirol denk ik vooral aan wintersport, après-ski en dus ook aan....... Snert!!
Nog even Google geraadpleegd, maar ik hou het lekker bij snert en dan uiteraard bbq style.
Dag 1: Eerst een worstje roken tot 72 graden kern.
Niet voor niets zei ik bbq style, dus ook het spek maar in een marinade zetten van ui, knoflook en provençaalse kruiden.
Was gelijk een moment om mijn nieuwe vacuümmachine te testen, missie geslaagd

Ipv de traditionele schouderkarbonade's, heb ik gekozen voor pulled pork. Deze geïnjecteerd en in de rub gezet.
Dag 2:
Het spek en de procureur mocht wat rook vangen op de Q bij 115 graden.
Ondertussen de spliterwten laten weken.
Na ruim een uurtje heb ik de stukken vlees in de DO verder laten garen met een klein beetje bouillon. Niet alleen gaat dit sneller, maar je vangt ook al het vocht op.
Nog een paar krabbetjes toegevoegd

Aangezien ik nu tijd genoeg had, de groente gaan snijden.
Ik krijg er nu al trek van.
En toen, een uurtje later was het vlees al klaar.
De pp heb ik ingepakt, de rest mocht afkoelen.
Tijd voor de erwten, 500 gram, samen met 2L runderbouillon.
En wat een fantastisch weer was het gisteren.
Krijg er trek van.
Weer een uurtje later mocht alles in de pot.
En nu geduld..... In de tuin prutsen, af en toe koekeloeren, door de pan roeren, en een leuke middag buiten met je dochter hebben

En dan uiteindelijk 4 uur later zag het er zo uit. De hele dag lekker mee bezig geweest.
Zo wat een heerlijke dag was dit zo.
De erwtensoep mocht een nachtje afkoelen en indikken. Dit is de volgende dag nog veel lekkerder.
En wat was dit lekker. Eerlijk, de laatste foto is niet de beste, maar wat een smaak zat er aan deze soep. Ik heb mijn vader nog de helft meegeven, benieuwd naar zijn reactie. Echt tof om te maken op zo'n dag.
Misschien niet geheel de Tiroler keuken, maar dit is mijn associatie bij Tirol, wintersport en dus snert!!!
Laatst bewerkt: