BasBQ
Beef en Steak

Thermoworks Signal roostertemperatuur verandert

 
 

Gommel

Vuurmaker
Berichten
59
Hoi,

ik weet niet of meer mensen hem hebben, maar heb nu dus die Signals gekocht. Erg tevreden erover op 2 punten na. Wellicht jullie ook meegemaakt of een oplossing.

Als ik in de app de temperatuur instel en later wel eens controleer zet hij automatisch de temperatuur op bijv -18. Oftewel hij koelt af. Ik kan zef niet eens -18 instellen dus dat doet de app zelf.

En ondanks dat alles op Celzius staat is de gedeelde sessie altijd in Fahrenheit.

Wellicht een van jullie ook meegemaakt.
 
Gedeelde sessie in Fahrenheit kwam ik gister idd ook achter.

Bedoel je met rooster temperatuur de temperatuur die je instelt voor de billows? De pit temperatuur deze wil bij mij ook wel eens verspringen. Volgens mij gebeurt dit als je de temp. Instelt en vervolgens de temperatuur voor je probe instelt.

Als ik eerst de probe instelt en dan de pit temperatuur lijkt het niet voor te komen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Gedeelde sessie in Fahrenheit kwam ik gister idd ook achter.

Bedoel je met rooster temperatuur de temperatuur die je instelt voor de billows? De pit temperatuur deze wil bij mij ook wel eens verspringen. Volgens mij gebeurt dit als je de temp. Instelt en vervolgens de temperatuur voor je probe instelt.

Als ik eerst de probe instelt en dan de pit temperatuur lijkt het niet voor te komen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Contact gehad met ThermoWorks over wat zaken en over dat de gedeelde sessie in Fahrenheit is.

Ze gaven het volgende antwoord;

There are two settings on the Cloud for temperature units. There is the Device unit setting, and the User Profile unit setting. Go to the ThermoWorks Cloud menu and select User Profile, then change the temperature units.

Ga ik vandaag uitproberen
 
Benieuwd of het werkt, meteen even gekeken maar bij mij staat dat al op celcius.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Sorry voor het late bericht, maar had het gemist. Heb idd op advies de cloud settings en device settings beide op celsiuz. Maar dat vind ik nog niet het ergste. Dat verspringen van de temperatuur is echt mega irritant.
 
Bedoelen jullie dit?? Ik heb vandaag mijn 1e testrun, maar krijg nu al 3x de melding dat de temperatuur te hoog is en zie dan vervolgens bij Ch4 dat de 'set temp' nog steeds prima staat, maar dat de high/low waardes ineens veranderd zijn. Als ik dan wederom opnieuw 'set temp' instel, dan doet hij weer normaal.
1f731fe453d50eb528897b7d7f5a30b6.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
bij mij gebeurt het ook af en toe dat die temp verspringt als ik het via de app instel.
als ik het voor heb stel ik het even in op het toestelletje zelf en dan gaat het wel perfect.
 
Ik had gisteren een sessie van 120gr. (Signals met Billows)
Na het inpakken van de spareribs en het terugleggen schoot de temperatuur naar rond 150gr en bleef daar hangen.
Terwijl de dome temperatuur alleen maar terugliep.
De probe naast de bbq gelegd om te kijken of die wel goed was en het bleek van wel.
Toen weer terug geschoven in de clip en schoot meteen weer naar de 150gr.
Toen maar de probe op de spareribs gelegd waarna het weer de goede kant op ging.
Lijkt erop dat de clip hier wat mee te maken heeft... enig idee?
52684031a9d93ce79e324185a327a34d.jpg
 
Ik heb geen ervaring met dit toestel, noch met de billows. Weet wel uit ervaring dat de roostertemperatuur heel erg afhangt van de plaats op het rooster waar de probe zit tov het vuur en de dome temp. meter.
 
Probe zat midden op het rooster omringd door de stukken spare ribs.
Leek mij de beste manier van meten
91a9fe047840e0a9fb6d28dfd3dbc3da.jpg
 
Het rooster Is misschien warmer dat de lucht in de dome?. De clip van je probe dus ook. Als je de probe er niet ver genoeg doorheen steekt zal hij de temperatuur van de clip meten.
Het gevoelige gedeelte zit in de punt van de probe dus zover mogelijk de probe door de clip steken.
 
Soms word ik er wel wat gek van. Heb nu op drie probes en 1 rooster meter drie verschillende temperaturen. En nu kon ik afgelopen zondag zelfs de ribs weggooien. Om 1 of andere reden ging de temperatuur helemaal naar beneden met gevolg dat de billows over compenseerde.

d9acad39-9ac1-41e3-8ed5-a3de2bb677c4.jpg
 
Dit heb ik nog niet gehad. Mijn ervaring met de billows is wel heel steady. Ook de domeprobe lijkt steady te zijn en ik zie ook niets geks. Die warmte van het klemmetje lijkt mij ook sterk. Zoveel kan dat toch nooit schelen?? Heb dat bij mijn andere thermometers ook nog nooit gehad. Wellicht toch een defect! Ik zou het direct melden. Ik heb makkelijk contact met ene (geen grapje) Bryan Adams van thermoworks en moet zeggen die antwoord heel erg snel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Via de site hebben ze ook gewoon een functie voor vragen en je krijgt idd vrij snel antwoord.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 
Klopt, maarja die zijn op zondag dicht he haha. Maar ben tot nu toe idd erg tevreden van hun service.
 
Nou schiet mij maar lek. Was er gelukkig opnieuw bij. Is trouwens andere probe dan de vorige keer

30d2015f-5301-471c-abfe-692d899d6465.jpg
 
Nou schiet mij maar lek. Was er gelukkig opnieuw bij. Is trouwens andere probe dan de vorige keer
Dus je koopt een thermometer inclusief controller en fan voor bijna 400 euro zodat het apparaat voor jou de temperatuur regelt.
En dan blijkt dat de app jouw temperatuur anders regelt dan jij wilt, sterker nog, het verpest jouw sessie?
Ik had 'm toch mooi ingepakt en terug gestuurd, met een baksteen erbij.
 
Dus je koopt een thermometer inclusief controller en fan voor bijna 400 euro zodat het apparaat voor jou de temperatuur regelt.
En dan blijkt dat de app jouw temperatuur anders regelt dan jij wilt, sterker nog, het verpest jouw sessie?
Ik had 'm toch mooi ingepakt en terug gestuurd, met een baksteen erbij.

Tot nu toe 1 keer gehad, terwijl het aantal geslaagde sessies met veel smaak en plezier niet meer te tellen zijn.

Vooralsnog geen reden om een baksteen te zoeken.

Zie trouwens wel wat updates binnenkomen voor de app. Hopelijk wat fixes voor dit probleem
 
Ik heb het ook gehad, maar controleer altij op de signals of de temp goed staat. 9 van de 10 keer gaat het goed. Meestal gebruik ik hem ook enkel bij een lange constante sessie. En het verspringen doet hij enkel wanneer je waardes probeert te veranderen vanuit de app. Dit probleem ligt bij Thermoworks en ze zijn bezig met een update. Enige wat je nu kunt doen is het melden en even op je sognals zelf kijken wanneer je een setting veranderd.

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden over de signals en billows.

* ik zie dat het al een oud topic is 🙈
 
Ik heb het ook gehad, maar controleer altij op de signals of de temp goed staat. 9 van de 10 keer gaat het goed. Meestal gebruik ik hem ook enkel bij een lange constante sessie. En het verspringen doet hij enkel wanneer je waardes probeert te veranderen vanuit de app. Dit probleem ligt bij Thermoworks en ze zijn bezig met een update. Enige wat je nu kunt doen is het melden en even op je sognals zelf kijken wanneer je een setting veranderd.

Ik ben in ieder geval meer dan tevreden over de signals en billows.

* ik zie dat het al een oud topic is

Ga is kijken of dat inderdaad komt na het veranderen in de app.
Nooit zo bij stil gestaan.
Van de week heb ik de billows damper binnen gekregen. (Schuifje voor de luchtstroom) in de hoop dat het hiermee opgelost is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan