Beef en Steak

Thermometers, de bomen en het bos

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stijn
  • Startdatum Startdatum
Aangezien ik al Jaren Maverick gebruik heb ik wederom een Maverick aangeschaft, de XR50 (4 probes) en die voldoet prima.
Ik zat ook nog zwaar te twijfelen om de thermoworks Smoke (2 probes) aan te schaffen, uiteindelijk toch voor de eerste gegaan, maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn.
De probes van de Smoke zijn wel degelijker gebouwd. Maar sinds ik weet hoe je een ogenschijnlijk defecte Maverick probe weer nieuw leven in kan blazen maak ik me daar niet zo heel druk meer over.

Deze 2 zijn de enige 2 waar ik tussen zou kunnen twijfelen, ik wil ook een simple device zonder Bluetooth of wifi.
Gewoon 2 kastjes met elkaar verbonden via radiosignalen

Ik zou dan voor de Thermoworks Signals gaan. De grote broer van de Smoke. Die heeft bluetooth en wifi, 4 probes. Of 3 en de Billows fan (extra accessoires) die de temperatuur van je barbecue kan regelen.
Ja, niet goedkoop, maar elk jaar een verse inkbird of ander b merk en dan ben je uiteindelijk meer kwijt.

Probes van Thermoworks zijn oerdegelijk, net als de thermometers. En de probes kun je over 10 jaar nog kopen, zitten ook op andere thermometers van hun.

Oh meer nadele. Van de Meater, hele dikke voeler. En je kunt de batterij niet vervangen.

Ik heb een GrillEye vorige versie (6 probes) ik ben er erg tevreden over.
Batterijen gaan erg lang mee (5 sessies van +/- 9 uur) De bt bereik is flink Q staat in de achter in de tuin kan rustig op zolder zitten werken of voor op straat staan dan heb ik nog vol bereik. Ander voordeel is dat ie makkelijk in gebruik is.

Stijn,

Als het voor jou geen probleem is om 350 euro uit te geven aan temperatuurmeters, dan maak je geen misser met de thermoworks.
Eerlijk gezegd zou ik dan ook niet meer naar iets anders kijken.

Zelf heb ik (na het overlijden van ??n probe, en via garantie mn volledige geld terug gekregen) wederom gekozen voor de herQs easybbq pro.
+ goedkoop
+ prima app, wel binnen BT bereik blijven
+ 6 probes mogelijk
+ ingebouwd verlicht display
- standaard 2 probes geleverd

-/+ je KAN m gebruiken zonder BT, maar je hebt BT nodig om hem in te stellen > eenmaal probes ingesteld zou je de verbinding kunnen verbreken en enkel reageren op de piepjes.

Thermoworks dit omdat ik er een heb. Als ik de grilleye bekijk moet je kiezen welke vleessoort etc. Bij de thermoworks stel je temp. In en klaar. Dit op basis van plaatje wat ik zo snel zag. 

De interface is ook belangrijk, althans voor mij. Eigenlijk moet je ze even voelen en.proberen dan weet je het vaak gelijk. Zo heb ik een maverick na 2 keer gebruik de deur uit gedaan alleen omdat de instelbaarheid  niet mijn ding was.

Ik heb zelf ook de thermoworks signals. De Villiers heb ik er niet bij.

Mij bevalt hij erg goed, heb hem in het oranje zodat die matcht met mijn thermapen mk4.

Nog een voordeel van de signals is dat je buitenhuis (overal) ook de bbq temp. in de gaten kan houden, vindt ik ideaal met lange runs.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Heb hier ook de inkbird ibt6 en eigenlijk nooit problemen nu zon 1,5 jr in bezit en iedere week in gebruik.
Had al vele anderen geprobeerd die allemaal na 3-4 maanden wel problemen gaven.
Misschien geluk, misschien had jij pech??? Zie nog geen andere reacties over de kwaliteit.
Ps vind de nieuwe cooker ook wel intressant😉

Is er een verschil tussen de 4 en de 6 buiten het aantal probes aan te kunnen sluiten? Voor de prijs moet jet het niet laten zie ik.

Als het over de inkbird gaat heb ik gezien dat de ibt4 ook waterdicht is en de ibt6 niet. Ik heb de 6x maar alles staat onder een afdak. Maar mensen die de BBQ niet overdekt hebben staan is die waterdicht zijn wel handig.

Ik heb sinds een aantal weken deze thermometer in gebruik, een geweldig apparaatje!
De Thermometer werkt zowel op het device als via BT, is zeer accuraat en heeft een range van ruim 20 meter.

Kosten: 35 euro (inclusief 6 probes) :cool:

5-Style-Digital-Wireless-BBQ-Thermometer-With-6-Probes-bluetooth-Control-Food-Cooking-Timer-Oven-Meat.jpg_640x640.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan