BasBQ
Beef en Steak

The ribs bridge.

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
413
Hallo lieve kijkbuiskinderen,

vandaag met dit hellish weer toch de Weber aangestoken.
Mijn vrouw verklaarde me voor gek, ah well.

Om 11,16 begonnen en geeindigd om 18.15.

Om te beginnen had ik 2 stukken vlees, een Wagyu beef ribs en een "simpele" spareribs.
Daarnaast nog wat kippevlerkjes bij gedaan en wat burgertjes erbij en het was weer compleet.

De Wagyu bij een boerderij in Venray besteld, was een uitverkoop want het was over datum en erg groot, ze konden het niet kwijt blijkbaar.
Ingerubd met een zout, peper en Grade steak rub.

De spareribs bij de Chinese toko (Ypenburg) gehaald en deze ingerubs met dezelfde steakrub.
Later geglazed met een bbq sausje (Sweet Bay Rays).

De kippetjes ingewreven SuckleBusters kippenrub en aan het einde van de rit nagestreken met dezelfde bbqsaus als de ribs.

Ik moet zeggen, bbq spullen zijn vrij all purpose, ondanks dat ze voor een ander stuk vlees zijn bedoeld.
Alles smaakte zeer goed, ik moet zeggen de beef ribs hadden wel erg veel vet, ik bedoel dan niet de draadjes meer echt klompen vet.
Dit in tegenstelling tot Angus beef ribs.
Ik gebruikte grofgemalen peper en ik was bang dat dat te scherp zou worden, gelukkig viel dat mee (ik heb vrij licht gestrooid).

Oh ja, mijn titel, gezien de grootte van de Wagyu had ik geen ruimte meer voor de spareribs, dus .... all purpose ook van Ikea......

Een fijne avond en een mooie zondag.

D.

20200808_111322.jpg


20200808_111329.jpg


20200808_132030.jpg


20200808_132035.jpg


20200808_164230.jpg


20200808_180750.jpg


20200808_182616.jpg


20200808_185145.jpg
 
das wel ff dringen geweest op het rooster, maar het resultaat mag er zijn. lekker hoor
mooi kluiffeest geworden
 
Lekker, nooit aan gedacht om hem op deze manier te gebruiken :unsure:
 
Volgende stap, 1 Jacob's ladder en een St. louis ribs. Maar dan moet het weer wel een beetje opklaren.
 
Oh ja, mijn titel, gezien de grootte van de Wagyu had ik geen ruimte meer voor de spareribs, dus .... all purpose ook van Ikea......
Aan de hand van dit bericht ook even gezocht op de website van Ikea. Snel gevonden. Erg grappig dat Ikea daarna ook suggesties doet over wat je nog meer zou kunnen kopen omdat je deze dekselhouder wil kopen. Je zou zeggen: potten en pannen, maar nee, dit rek wordt heel duidelijk niet meer voor deksels gebruikt:

1597738888836.png
 
mooie brug gebouwd zo!
Goed voorbeeld van roeien met de riemen die je hebt ;)
 
Aan de hand van dit bericht ook even gezocht op de website van Ikea. Snel gevonden. Erg grappig dat Ikea daarna ook suggesties doet over wat je nog meer zou kunnen kopen omdat je deze dekselhouder wil kopen. Je zou zeggen: potten en pannen, maar nee, dit rek wordt heel duidelijk niet meer voor deksels gebruikt:

Bekijk bijlage 7421
Met andere woorden, ze weten het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan