Beef en Steak

The Lodge

LegeBoekenkast

Vuurmaker
Vorig jaar hebben we een nieuw huis gekocht. We waren al een tijd op zoek naar een huis met een grotere tuin, waarin we een overkapping en buitenkeuken kunnen maken. Begin dit jaar zijn we begonnen met het aanpakken van de tuin en het bouwen van het tuinhuis/overkapping. Aanvankelijk had ik niet de behoefte om dit te delen op het forum. maar het lijkt me toch wel leuk om dit te delen. De foto's van de eerste werkzaamheden zijn dan ook niet echt super goed, maar de volgende updates zullen wat betere foto's bevatten. De ruimte die we gaan bouwen is +/- 4 meter diep en 9 meter breed. Aan de rechterkant van het tuinhuis is een berging, de is wat dieper. In de voorste hoek van de berging gaan we een toilet bouwen. We noemen het "The Lodge".

Dan even een inhaalslag van wat er is gedaan sinds januari. Een vriend van me is hovenier en heeft het meeste werk gedaan. We hebben afgesproken dat hij de complete tuin doet, de riolering aanlegt, de stroomvoorziening aanlegt en de buitenkant van het tuinhuis afwerkt. Ik doe de elektra en al het andere werk aan de binnenzijde van het tuinhuis.

1. Dit was de oude situatie.
1773135379928.png

2. Slopen van de hut
00.jpeg

3. Als jullie je afvragen waarom ik de oude hut gesloopt heb? Reden 1, we wilden iets groters en mooiers bouwen. Reden 2, die hieronder:
01.JPG

4. Hut weg, terras opgeruimd. Net op tijd voor de aanvang van de werkzaamheden
02.JPG

5. Oude tegels eruit, nieuw zand erin en de poeren afstellen. Rechts is ook al het leidingwerk voor de elektra, data en riolering te zien.
03.JPG

6. Keramische tegels voor de overkapping worden gelegd. De bruikbare ruimte wordt al enigszins zichtbaar
04.jpeg

7. Ook de tegels voor de berging worden gelegd. Dat zijn gewone betontegels.
05.jpeg

8. De palen voor de overkapping staan overeind. Nu begint het echt wat te worden!
06.jpeg

9. Ik moest een paar dagen weg voor werk naar het buitenland. Bij terugkomst was er weer een hoop werk verzet!
07.jpeg

10. Een paar dagen later was het dak dicht. Nog niet waterdicht, maar de houten planken liggen erop. Ook de deuren van de berging en het toilet, en de glazen schuifwanden zijn gemonteerd. In de aanleg is rekening gehouden dat de profielen voor de glaswanden verdiept in de grond liggen, zo kun je er niet over struikelen.
09.jpeg

11. Dit is het uitzicht aan de binnenzijde. Het dak is nog niet waterdicht, maar ik kan bijna zelf aan de slag!
13.jpeg

12. Voor de dakbedekking hebben we gekozen voor geïsoleerde dakpanplaten. We begrijpen dat isoleren niet volledig kan i.v.m. de glaswanden maar we willen zoveel mogelijk kou en hitte buiten houden.
11.JPG

13: Nu kan ik aan de slag. In de vorige foto zag je al wat leidingwerk in de wanden. Ik had dan ook al de eerste hand gelegd aan de stroom en wat leidingen voor andere kabels. In de nok van de kap heb ik een rail voor de verlichting geïnstalleerd, zodat ik in ieder geval licht heb als ik in de avond aan de gang wil. Ook direct de Sonos speakers aangesloten, want we willen ook wat muziek hebben tijdens het zagen ;)

15.jpeg

14. De hoek waar de keuken wordt geïnstalleerd wordt als eerste geïsoleerd. Zo kan ik vanuit daar bekijken hoeveel hout e.d. ik nodig heb voor de rest van de wanden. In de OSB-platen aan de linkerzijde zijn al stopcontacten uitgespaard. Deze platen worden bekleed met wandpanelen.

16.JPG

15. Dit is het plan. Aan de rechterzijde komt een keukenblok tegen de wand. Die bevat een koelkast en een spoelbak. Daarboven ga ik 2 planken maken en een kastje ophangen. Dan wordt door middel van een 2e keukenblok een soort eiland gecreëerd, waartegen we een bar gaan maken waaraan je kan zitten. In dat eiland komt de BGE large te staan.
18.PNG

16. De keuken komt van Koalakitchens. Dit wordt het blok aan de achterwand:
1773136529798.png

Dit wordt het blok dat we als eiland gaan gebruiken:
1773136563124.png

17. De wand die achter het keukenblok komt, ben ik gaan bekleden met decorpanelen. De zwarte strepen die je ziet zijn om ervoor te zorgen dat je tussen de panelen geen OSB terugziet. Deze panelen zijn 60x60cm. Achter het keukenblok komt gewoon OSB aangezien het zonde is om daar van dit soort panelen te installeren als je ze toch niet ziet.
17.jpeg

Tot zover de eerste update. De komende tijd zal ik wat kleinere updates delen.

14.JPG

Jij bent een bofkont, prachtig hoor!

Wow wat een prachtplek zeg! Daar wil je nooit meer weg!

Terug
Bovenaan Onderaan