BasBQ
Beef en Steak

Taddek stelt zich voor

Taddek

Tondelzoeker
Berichten
1
Hoi! Mijn echte naam is Pieter. Een taddek betekent knoeierd, smeerpoets. Zo noemde mijn vader me vroeger en ik mijn zoon nu, dus echt een familiekwaaltje, haha! Ik maakte altijd al graag vlees klaar met vuur, maar de laatste twee jaar begint het meer op echt barbecuen te lijken. Het begon met een workshop die ik van mijn vrouw cadeau kreeg. Het was bij Westrienen in Est waar ik veel geleerd heb van pitmaster Marco van Arken. Thuis ben ik daarna meteen aan de gang gegaan met échte stukken vlees zoals de grotere steaks en picanha wat een van mijn favoriete gerechten is geworden. Voor inspiratie kijk ik op YouTube naar Dennis van Koutrik en Rinus Poot met zijn bbq brommer. Ik vind het leuk om het vlees bij lokale vleesboerderijen te kopen, zo leer ik hoe verschillende rassen smaken en weet ik zeker dat het dier een goed leven heeft gehad.
Qua hardware is een weber ketel van 57cm voor mij nu nog uitermate geschikt. Misschien dat ik over een tijdje een kamado bij wil, maar alles lukt nog prima op mijn keteltje. Ik heb er van de vakantie een mooie tafel voor gebouwd van een oude eettafel en een oude kast.
Ik hoop hier nog meer kennis te kunnen vergaren en misschien ook leuke ideeën op te doen voor recepten.
Groet, Pieter
cd9bf4f08dbf4d10354f141fc0ea8d58.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Welkom Pieter, dat is een mooie opstelling van je bbq zo.
Kennis en ideeën zijn hier zat voor handen, nu nog de tijd vinden om al het leerzaams en lekkers wat je hier tegenkomt ook te gaan bereiden ;)
 
Welkom hier
 
Welkom bij het genootschap

Handig cadeautje van je vrouw 😉
Laatst ook maar effe naar Elst gereden, hoef daar niet ver te lopen. Bij binnenkomst links is ver genoeg 😁
 
Welkom Pieter!
 
Welkom en veel plezier hier.
 
Welkom Pieter
 
Van harte welkom! Mooi barbecue plekje zo
 
Welkom Pieter!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan