BasBQ
Beef en Steak

Surf & Turf

 
 
 

RolfM

Kooltjesharker
Berichten
125
Halverwege de middag: telefoon van de lieftallige echtgenote. "Er blijft een vriendin eten, kun jij wat lekkers maken"
Op de terugweg op de bonnefooi de winkel in gelopen op zoek naar inspiratie. Dat is uiteindelijk een surf en turf geworden: black tiger gamba's en diamanthaas.
Eenmaal thuis moest er snel geschakeld worden. Eerst de barbecue in de fik gestoken, toen de gamba's schoongemaakt en in een badje van olijfolie, knoflook, rode peper en limoensap laten zwemmen.
Toen de barbecue eenmaal heet was de diamanthaas van een krokante korst voorzien direct boven de kolen. Toen ik hem daarna indirect wilde doorgaren bleken ze al op 44°C te zitten. Dat hoefde dus maar heel kort.

IMG_20210622_180606.jpg


Daarom als de sodemieter de garnalen erbij gegooid. Die zijn gelukkig binnen no time klaar!
IMG_20210622_181720.jpg

IMG_20210622_182031.jpg


De garnalen konden direct van de grill op het bord als voorgerecht. Zo had het vlees nog even tijd om te rusten.

IMG_20210622_182244.jpg


Die smaakten alvast heerlijk! Daarna was het tijd om het vlees te trancheren. Alleen op smaak gebracht met wat peper en zout. Man o man, wat een heerlijk zacht en mals vlees!

IMG_20210622_183415.jpg


Al met al niet slecht voor een snel geïmproviseerd maaltje 😁
 
Petje af. Ziet er goed uit.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Sterrenkwaliteit!
 
Vriendin zal wel vaker komen eten nu 😊
 
Ziet er heerlijk uit.
 
jij hebt er een vriending bij lijkt me
ziet er prima uit

nu jij tegen je vrouw: "Er blijft een vriend eten, kun jij wat lekkers maken" 😬
 
Zo wil ik ook wel blijven eten.
Ziet er toppie uit.
 
Krijg spontaan honger bij het kijken naar je foto's.
Ziet er heerlijk uit.
 
Netjes en snel gemaakt. Schakelen als een echte prof👌🏻
 
Bedankt voor de complimenten. Die gamba's zijn echt een aanrader! Ik had maar heel kort om ze te marineren, maar ze nemen heel snel smaak op. En ze hoeven maar heel kort op de gril, anders worden ze droog. Ik bespeur hier op het forum (begrijpelijk :p) een voorkeur voor vlees. Vis, schaal- en schelpdieren lijken toch een beetje onderbelicht, terwijl je er heerlijk van kunt eten.
Gelijk maar even een opvoedkundig momentje van gemaakt voor de dochter (bijna 3). Garnaal gepakt met ogen, poten en alles er nog aan. "Kijk schat, dit komt uit de zee. Die hebben ze gevangen en gaan wij nu op de barbecue leggen". Ze vond het gelukkig erg interessant!
 
Mooie gerechten!
Als dit er bij je uitkomt als je snel improviseert dan wil ik wel eens zien wat er gebeurt als je op voorhand gaat plannen .. :p
Je zal er maar mee verwend worden als je ' zo maar even ' mee mag blijven eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan