BasBQ
Beef en Steak

Surf 'n Turf

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Terug van vakantie, eindelijk weer de mogelijkheid om een echte BBQ op te stoken....

Gisteren een heerlijk zwoele avond, tijd voor mijn versie van surf 'n turf. Rauwe ongepelde gamba's en stukjes Hollandse biefstuk, gemarineerd in een kruidenolie van knoflook, basilicum, peterselie en koriander. Na het grillen wat zeezout en verse peper erover....hier altijd een succesnummer!



en een close-up:



En omdat we toch bezig waren ook nog wat Jodenhaasjes gegrild, lekker met een klein beetje huisgemaakte A?oli.



Toch wel lekker om weer thuis te zijn! ;)
 
dromer1967 zei:
Ziet er lekker uit! Zou je het recept van je kruidenolie willen geven en hoe lang je marineert?

Wil ik zeker eens maken :)

'Tuurlijk geen probleem.

Ik gebruik een gelijke hoeveelheid basilicium en peterselie ( van beide ongeveer een half bakje wanneer je voorverpakte kruiden gebruikt, de onze komen nl. uit de tuin) en ongeveer de helft van die hoeveelheid koriander (ik vind koriander lekker maar gauw te overheersend). Twee teentjes knoflook en een half rood pepertje. Dit samen met zo'n zes eetlepels neutrale olie in de staafmixer en mixen tot er een gelijkmatige kruidenolie ontstaat.

Minimaal een uur, maar liever nog wat langer laten marineren en grillen maar. Overigens gebruik ik dan redelijk grote stukken biefstuk (ca 3 x 3 cm) omdat ze anders te droog worden naar mijn smaak.

Succes!
 
Lekker hoor! Mooie combinatie.
 
MidVe zei:
'Tuurlijk geen probleem.

Ik gebruik een gelijke hoeveelheid basilicium en peterselie ( van beide ongeveer een half bakje wanneer je voorverpakte kruiden gebruikt, de onze komen nl. uit de tuin) en ongeveer de helft van die hoeveelheid koriander (ik vind koriander lekker maar gauw te overheersend). Twee teentjes knoflook en een half rood pepertje. Dit samen met zo'n zes eetlepels neutrale olie in de staafmixer en mixen tot er een gelijkmatige kruidenolie ontstaat.

Minimaal een uur, maar liever nog wat langer laten marineren en grillen maar. Overigens gebruik ik dan redelijk grote stukken biefstuk (ca 3 x 3 cm) omdat ze anders te droog worden naar mijn smaak.

Succes!

Thanks!!
 
Leuk en ziet er lekker uit!
Hoe lang doe je ze indirect??
 
Marcel1973 zei:
Leuk en ziet er lekker uit!
Hoe lang doe je ze indirect??

Dat gaat een beetje op gevoel.... Doe ze grotendeels direct, 2 minuutjes per kant.... Dan eventjes indirect laten rusten. Ik kijk vooral naar de gamba's als die mooi roze zijn, is de spies wat mij betreft klaar. Biefstuk mag medium/rare blijven.
 
Dit ziet er echt heerlijk uit! Gaat op de lijst :)
 
ziet er werkelijk geweldig uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan