BasBQ
Beef en Steak

Surf en Turf BBQ met toetje!!

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
246
Op vakantie in eigen land (Zeeland) met kinderen en aanhang en een schoonvader die even op viste komt. Dat vraagt om een bbq. Met zoveel mensen heb je ook verschillende wensen en met mooi weer wil ik ook naar het strand. Het moest dus ook hot and fast zijn.

Uiteindelijk werd het een soort van surf and turf. Op het menu: Moinkballs, bavette , zalm en mosselen. Daarnaast lekkere coleslaw gemaakt en als toetje s’mores skillet met geroosterde hazelnoot en karamelsaus. Tot mijn beschikking had ik een gas- en kolenbbq.

Alles was mooi bijna gelijktijdig klaar. De moinkballs iets later maar dat kwam mooi uit. Omdat iedereen na een dagje strand hongerig was kreeg ik niet de tijd om het resultaat op tafel te fotograferen. Na afloop pas de ‘s’mores op de bbq en een half uur later hadden we nog een lekker toetje.

3B83E90E-3EEE-48A8-B023-CE0B1CA4410E.jpeg


8E6BE82E-DE32-4AEE-A97E-E3087E26BB39.jpeg


C94C40C2-262D-42A3-B9C4-61D663CBBF96.jpeg


5AD12F49-2168-456F-82AF-0C3F5529650D.jpeg


24B2BD5C-93B0-488E-A922-89DE1EE7BDBD.jpeg


BEEC2850-517B-44A7-BB78-E416578CFA62.jpeg


275EAD98-59BC-4890-A91D-6B65BDF99B29.jpeg
 
Zo te zien was er voor iedereen wel wat lekkers bereid
 
Mosselen, daar wordt deze Zeeuw vrolijk van!
En ik vind ze erg lekker dit jaar.
 
Ik kom wel ff langs voor de mosselen. 😋
 
Heerlijk! 🥰 Quick question, hoe krijg je je skillet weer schoon na die s’mores? Die van mij heeft namelijk dezelfde behandeling gehad en geen idee hoe ik die harde “troep” eruit krijg 😂
 
Heerlijk! 🥰 Quick question, hoe krijg je je skillet weer schoon na die s’mores? Die van mij heeft namelijk dezelfde behandeling gehad en geen idee hoe ik die harde “troep” eruit krijg 😂

C3D39F9B-EE31-42CA-BFB3-7ACBE3C5365D.jpeg
 
Heerlijk! 🥰 Quick question, hoe krijg je je skillet weer schoon na die s’mores? Die van mij heeft namelijk dezelfde behandeling gehad en geen idee hoe ik die harde “troep” eruit krijg 😂
Zoals het bericht onder Jouw post. Vooral met (erg) heet water. Daarna goed drogen en weer licht in oliën.
 
Ik gebruik grof zeezout en een stukje keukenpapier om het eruit te schuren, eventueel een beetje water erbij. Werkt perfect.
 
Behalve dat het leuk is om te doen, is er een toegevoegde waarde om de mosselen op de bbq te bereiden. Oftwel; proef je iets van de bbq terug in mosselen?
 
Behalve dat het leuk is om te doen, is er een toegevoegde waarde om de mosselen op de bbq te bereiden. Oftwel; proef je iets van de bbq terug in mosselen?
Ik had het op,een gasbbq gedaan op mijn vakantieadres Als ik eerlijk ben proefde ik geen verschil. Maar mogelijk als ik thuis het kan klaarmaken met wat rooksnippers. Mogelijk kan kort roken het verschil maken.
 
Heerlijk! 🥰 Quick question, hoe krijg je je skillet weer schoon na die s’mores? Die van mij heeft namelijk dezelfde behandeling gehad en geen idee hoe ik die harde “troep” eruit krijg 😂
Hahaha wou precies hetzelfde zeggen 😂
 
Mooie run zo. En fijn dat je een beste BBQ ter beschikking hebt op vakantie. Prullen kan altijd nog
Mooi die mossels op de Q. Dat is voor de gasten ook een mooie actie geweest neem
Ik aan.
 
Mooie run zo. En fijn dat je een beste BBQ ter beschikking hebt op vakantie. Prullen kan altijd nog
Mooi die mossels op de Q. Dat is voor de gasten ook een mooie actie geweest neem
Ik aan.
We hadden er met zijn allen van genoten en ook alles is op gegaan. 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan