hier mijn interpretatie van de varkenshaas. pruimen had ik niet in huis, maar verse abrikozen wel. gedroogde ook, maar omdat de verse perfect rijp waren zijn die in de pan gehakt.
de varkentjes opengelegd en met mosterd bewerkt:
vol met de verse abrikoos:
en in het spek, opgebonden met garen. en nee, dat is totaal niet handig, maar ik had even niets anders voor handen...
tijd voor vuur! de kick ass ikea bestekbak kolenstarter heeft inmiddels plaats gemaakt voor een echte (aldi) kolenstarter. en de buren (vooral die met waslijnen) beginnen al schichtig ramen en deuren te sluiten als ik uberhaupt naar mijn balkondeur kijk.
ik denk dat deze hobby vereist dat er een nieuwe woning komt, met een tuin.
barbecue?n gaat tenslotte toch het best doordeweeks, vlak voor een regenbui en op roze sokken, alvast in je joggingsbroek zodat je daarna linea recta kunt gaan sporten.
de aldi-pen en ik zijn het eens, het is voedertijd.
Oordeel
De farofa heb ik weggelaten, beetje makkelijk misschien, maar ik heb dit al vaker gegeten en hoewel ik het zeker niet onaangenaam vind, vind ik het ook de moeite van het shoppen naar meel niet waard. De varkenshaas was heerlijk, varkenshaas en zoet fruit, gouden combi. Ik maakte al eens spiezen voor de barbecue met varkensfilet en nectarine, dit doet daar sterk aan denken. Omdat ik vers fruit gebruikt had, was de binnenkant een beetje een zooitje geworden, en sneuvelde wat stukjes fruit tussen de hete kolen. Voor een volgende keer zou ik ofwel de haas heel laten en gedroogd fruit tot een pasta maken en onder het spek op het vlees doen, of de haasjes in spek grillen en het verse fruit gehalveerd apart grillen en erbij serveren.
Bij het vlees had ik gepofte zoete aardappel (kleurde te mooi bij de abrikoos om te laten liggen) maar dat heeft de foto niet gered. Groenten? eh, we hadden toch al fruit?