BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Januari 2014: Longhaas met marchand de vin-saus (wijnhandelaarssaus)

RedFox zei:
Chef Martin zei:
Vandaag de Longhaas op het menu.
Geert, bedankt voor dit mooie recept!
Mooie repo hoor Martin!
Het lijkt op een van de foto's of je de zeen er niet hebt uitgesneden? Of is dat gezichtsbedrog?
Verder is het ongetwijfeld zeker lekker geweest, ik heb er inmiddels weer een paar liggen, want dit is wel een special  :)

Je hebt het goed gezien Geert. De zeen zat echt dwars door het mooie stuk vlees. Heb er dus bewust voor gekozen om hem te laten zitten.
Na de bereiding was het makkelijk te verwijderen.
Op deze manier hield ik wel een mooi compact stuk vlles over ipv 2 losse dunne flappen!
 
Jeetje Redfox, wat een geweldig lekker recept & wat een super stukje vlees. We hebben het net gemaakt en gegeten: Heerlijk! Dankje voor deze tip.
 
Bij deze mijn inhaalsessie. Ik laat de platen dit keer het werk doen. Ik vond hem heerlijk Geert, bedankt voor deze!
Ik heb btw zelf weinig gedaan, mijn oudste dochter is goed bezig geweest. Ik heb alleen alle zooi naar buiten verplaatst en me met het vlees bezig gehouden.

20140330-_MG_1483.jpg


20140330-_MG_1484.jpg


2 stukken longhaas, na het verwijderen van de zeen...
20140330-_MG_1485.jpg


Of we go...
20140330-_MG_1486.jpg


20140330-_MG_1488.jpg


20140330-_MG_1490.jpg


Mijn dochter was ondertussen goed op weg!
20140330-_MG_1492.jpg


En ik had eentje als bloody mess, precies zoals ik hem lekker vind. En het tweede stuk had ik iets langer laten liggen om mijn chef te plezieren, die houdt er van als het vlees stil blijft liggen ;)
20140330-_MG_1493.jpg
 
Oooo das een mooie longhaas!
 
Ziet er erg goed uit. Wij hebben dit afgelopen za ook weer gehad, super lekker vlees.
 
De volgende van Steven was aan de beurt en was een geslaagd recept.


Alles verzamelen:

2014-09-13 Longhaas met marchand de vin-saus 01 by Bidle, on Flickr

Netjes de longhaas ontdaan van zijn zeem en op de WGA:

2014-09-13 Longhaas met marchand de vin-saus 02 by Bidle, on Flickr


En al snel stond alles op tafel:

2014-09-13 Longhaas met marchand de vin-saus 03 by Bidle, on
Flickr


Twee close-ups:


2014-09-13 Longhaas met marchand de vin-saus 05 by Bidle, on Flickr


2014-09-13 Longhaas met marchand de vin-saus 04 by Bidle, on Flickr


 
Gisteren aan mijn slager gevraagd of hoij longhaas had en jahoor....na even zoeken kwam er een mooi stuk longhaas te voorschijn.
Eerst lekkere rodewijn saus gemaak, Hasselback aardappels alvast op de Q gelegd en sla met lekkere mosterd dressing gemaakt. De longhaas op hoog vuur van strepen voorzien. Tijdens het rust van het vlees de saus gemonteerd met koude roomboter. Al met al weer heerlijk gegeten.

De rodewijn saus in wording

De longhaas op de hete grill

Saus monteren

Lekker met Hasselbacks en een klodder mayo

Wederom heerlijk gegeten
 
chckstrk zei:
Deze staat voor vanavond op het programma, maar dan met ossenhaas. Telt het dan eigenlijk wel?
Lijkt me van wel. Steven is toch niet zo moeilijk B-)
 
Nondedjus wat lekker weer.

Pruttel voor t sausje. Ik heb een beetje gesmokkeld, want geen champignon en geen ma?zena. De champignons gewoon weggelaten, en de maizena vervangen door bloem, die ik bij de ui heb meegebakken.
50c63dd147feec84801a371b38187250.jpg


Pruttel voor t vleesje. Ook hier vals gespeeld met ossenhaas ipv longhaas.
fe5ab23e7586d47dbe0cf7797b230179.jpg


Bijna t bbq-shot vergeten... (Ok toegegeven, ik ben er speciaal voor terug gelopen vanuit de keuken)
c93e8e8b43a27497f6f250e2b31e4cbf.jpg


Op t bordje
a0846813f6205eeb11937722c112d255.jpg


Ik had er in eerste instantie niet te veel saus over gedaan omdat die me wat zurig proefde, maar in combinatie met het vlees was dat helemaal niet zo. Wat een smullen weer!
 
Ziet er goed uit, wij vonden het ook een super combi
 
Bezig met de MR. Steven inhaalactie vandaag wederom aan de beurt.

Longhaas met marchant de vin-saus werd het. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nou niet echt stond te springen. Ik ben geen wijn drinker en longhaas roept bij mij toch orgaan vlees op. Terwijl ik het nog nooit gegeten heb en weet dat het geen orgaanvlees is.

Toch maar aan begonnen.
De ingredi?nten voor de saus.


De saus



Het vlees


Op de Q ermee



Het totaal plaatje


Aangezien mijn wederhelft en ik er niet echt positief tegenoverstonden was het geweldig lekker. Manmanman was is dat lekker. Flink de saus erover en gaan met die banaan.
Lekkere diepe rund smaak en een super saus. Echt een wintergevoel krijg ik hier wel bij.

Deze gaan we vaker maken.
 
Ik herken veel over de longhaas. Dacht ook altijd dat het iets met de longen te maken had, gelukkig weet ik nu beter en koop ik het zodra het weer eens in de aanbieding is bij de Makro. Heerlijk stuk vlees
 
Hierbij mijn Steven & Me.

Alweer een lekkere Steven! Aardig wat werk om het vlees te trimmen maar het resultaat mocht er zijn!

XPJRpqc.jpg


xZaon94.jpg


JXVm7XW.jpg


OHk6gyJ.jpg


2nVXtX5.jpg


pXwyAmD.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan