Vandaag weer een inhaaldag gehad met dit recept.
Alle spullen bij elkaar verzameld. Ik had wat pech met de boodschappen want een aantal zaken op mijn lijstje waren niet meer aanwezig.
Tbv dit recept was dit eigemlijk maar 1 ding dus dit was dan ook weer een meevaller. De kalkoenborst of nagenoeg alles met kalkoen was niet meer te krijgen. Gelukkig lagen er nog 2 bakjes kalkoenbiefstuk (luxe naam voor een platte filet lijkt me) Dus deze maar als alternatief genomen:
Hierna het kruidenmengsel gemaakt en de filets hier doorheen gehaald ipv erop strooien. (dit omdat sommige eerder posters de smaak wat flauw vonden)
Dit met de uien samen nog een paar uur laten liggen in de koeling.
DE WGA opgestookt en de kalkoenbiefstukjes met ui lekker laten kleuren:
Vond het wat moeilijk inschatten qua tijd, maar alles was precies goed en nog lekker mals en sappig.
Hierna de broodjes nog even een goede minuut op het rooster:
Om dit tezamen met de tomaten Relish en de kleingesneden kalkoen shawarma lekker in een broodje te proppen:
Wat vonden we ervan, Als je onze shoarma gewend bent dan is dit qua smaak wat minder "explosief" maar zeker niet minder lekker. De tomaten Relish past er lekker verfrissend en goed bij. Al met al een prima gerecht en eenvoudig te maken. Een aanrader voor iemand die eens een keer iets anders wil proberen.
Groeten,
Mike