Eindelijk was het weer zover.
Een Steven, nadat ik de 10 geheaald had moest er wel een goede 11de komen. Het werd de zalm met kriek.
Alles gehaald en gepland om vandaag op de q te bakken. Wat echter niet zo handig was, was dat ik gister een erg gezellig feestje had van a3aan84 , voor de oplettende lezer ja hij werd 30. Er werd veel gerookt, maar daar zat geen bbq bij het enige minpuntje van de avond. Verder heerlijk verzorgt aad, en nogmaals gefeliciteerd.
. En dus ook lekker gedronken, wat ook verklaart waarom ik op het briljante :-/ idee kwam om vannacht om 04:00 even de bbq aan te maken om broodje hamburger in elkaar te draaien. Toen ik vanochtend beneden kwam lag de helft van de ingredieenten nog op keuken tafel :-/. broodje was toch best lekker,
meen ik me te herinneren :blush:.
Hoe dan ook.
Erg benieuwt naar de zalm te meer omdat ik helemaal niet van kriekbier hou. Voelt altijd een beetje als mislukt biertje versus likeurtje, en het weet niet wat het worden wil.
De ingredienten:
Het maken van de marinade
En hier kwam dus dat feestje van gisteravond om de hoek kijken. Allemachtig :-O wat komt er een lucht van die marinade af. Elk bestandsdeel wat ik erbij gooide gaf weer een nieuwe overprikkeling van neuszenuw en maagrolling :-S.
Maar uiteindelijk gelukt.
Klaar voor de bbq
Op de q:
Op het bord:
Er een maiskolf bijgemaakt, aardappels met tijm in pakketje en griekse salade.
De marinade maakte me bang dat het niks zou worden. Op de bbq zag het er gelukkig wel erg goed uit en het rook nog beter. Ik vond de zalm erg lekker, al had ik hem iets minder lang hoeven doen (ik was niet zo scherp vandaag). Wel vraag ik me af of je niet veel simpeler hetzelfde effect krijgt als je oestersaus (zo heet dat spul toch in wokrestaurants) gebruikt. want ik proefde niet zo zeer de kriek (waar ik niet rouwig om was). Maar dan voelt het toch als een hoop moeite.
Ik ga dat zeker proberen, en anders weer met kriek en zonder kater B-)
op naar nummer 12
groet,
KippetjeHaasje