BasBQ
Beef en Steak

Spruiten Gratin

Jet

Gemarineerd

Schitterende foto's Bram🤩 en er zullen denk ik niet veel kinderen zijn die spruitjes willen eten op hun verjaardag 😁

hier maar eens wat gaan schuiven in de planning om een plaatsje vrij te maken voor dit gerecht.
met al die lovende reacties hier maar eens naar voren halen. heeft nu wel lang genoeg geduurd

Dit moet je gewoon maken Rick, het is zo lekker, voor aankomende week staan de spruitjes weer op het boodschappenlijstje 😜

SandyMan

Pitmaster

Schitterende foto's Bram🤩 en er zullen denk ik niet veel kinderen zijn die spruitjes willen eten op hun verjaardag 😁
Precies wat ik dacht!

@Bram echt fijn dat je het geprobeerd hebt en zo'n mooi resultaat!
Dochterlief spruitjes op haar verjaardag, Vaderlief een mooie skillet om het in te maken voor zijn verjaardag? ;)

Ik ben echt zo blij dat dit hier een succes is 🥰
Al die reacties, wordt ER HELEMAAL EMOTIONEEL VAN
giphy.gif

SponZ

Stoker

Zal ik er dan nog maar een veer bijsteken, als daar nog plaats voor is?

En een vraagje: wat is de functie van het voorroosteren van de panko?

SandyMan

Pitmaster

Zal ik er dan nog maar een veer bijsteken, als daar nog plaats voor is?

Ik heb eigenlijk gedaan wat hij zegt.. ik denk dat het voornamelijk is omdat je wat bovenwarmte mist op de Q in vergelijking met een oven. Daarnaast hoeft de gratin niet zo heeel lang erop dus krijgt het ook minder kans bruin te worden.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Salademan

Kooltjesharker

Vandaag dit hot-topic ook in praktijk gebracht. Wat een topper. Wel machtig maar och, een verrijking voor onze dagelijkse kost. Heeft iets langer op de Q gestaan ivm lage temperatuur voor de rib-eye en heb een klein beetje vals gespeeld door het vervolgens af te maken in de oven op 200 graden maar kniesoor die daarop let...vlees gaat voor

Wij houden per definitie van spruiten dus de volgende keer wel iets meer van het groene goud erin om de spruitsmaak wat sterker te krijgen maar oei oei wat was het lekker! Zie ook allerlei mogelijkheden tot overschotels.

fa0f50870f58dea9c414f9e559f6fcec.jpg

ac8388217cf503b55ee554962c4bdb2d.jpg

a94e33b9f42848093083236f136f373a.jpg

Bedankt voor het delen van dit heerlijk recept!

Ewald

Administrator
Forumleiding

Smaak verrijking/verbeteren en voor een mooiere egale bruine kleur van je gratin.
Mijn ervaring met Panko is dat het uit de verpakking muf smaakt naar oud brood, dat is het natuurlijk ook.
Panko moet echt goed verhit worden om zijn heerlijke smaak prijs te geven, vandaar dat het ook voornamelijk/veel wordt gebruikt voor frituren.
Het voor-roosteren heeft dus echt een toegevoegde smaak meerwaarde, en het oog wil ook wat, de kleur wordt mooier goudbruin.

SponZ

Stoker

Smaak verrijking/verbeteren en voor een mooiere egale bruine kleur van je gratin.
Mijn ervaring met Panko is dat het uit de verpakking muf smaakt naar oud brood, dat is het natuurlijk ook.
Panko moet echt goed verhit worden om zijn heerlijke smaak prijs te geven, vandaar dat het ook voornamelijk/veel wordt gebruikt voor frituren.
Het voor-roosteren heeft dus echt een toegevoegde smaak meerwaarde, en het oog wil ook wat, de kleur wordt mooier goudbruin.
Een beetje vergelijkbaar met het bakken van pijnboompitten en sesamzaadjes dus? Oké, dat is duidelijk. Ik gebruik bijna nooit Panko , vandaar . Bedankt voor de informatie!

Ewald

Administrator
Forumleiding

Een beetje vergelijkbaar met het bakken van pijnboompitten en sesamzaadjes dus? Oké, dat is duidelijk. Ik gebruik bijna nooit Panko , vandaar . Bedankt voor de informatie!
Precies, Panko gebruiken wij heel vaak, oa ander voor kroketten te maken.
Afgelopen week heerlijke dunne kalfsschnitzels van de bovenbil (Hanos) omgetoverd tot Wiener Schnitzels en die paneren wij dubbel, eerst met beschuitpaneer en daarna met panko.
En die bakken wij in de Skillet met arachideolie en roomboter op de BBQ snoeiheet 1 minuut per kant.
Daar kan geen Restaurant aam tippen, een rose schnitzel met een krokante korst en botermals.

Bovenaan Onderaan