BasBQ
Beef en Steak

Spek in 3 soorten smaken.

Marcel zei:
Knap hoor is was al veel eerder mijn beheersing verloren.

Ik zag op een van je foto's een snijmachine doos op de achtergrond. Heb je bewust het spek met 't mes gesneden?
Ja eigenlijk ook ff geen zin om dat ding te pakken. Dus even vlug met het mes. Maar de rest gaat met de machine.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Waar heb jij ze laten hangen?

Ik vind dit wel heel interessant.
 
M.Z.N. zei:
Waar heb jij ze laten hangen?

Ik vind dit wel heel interessant.
Nou gewoon in de schuur aan een spijker. Nou gebeurt daar ook niet veel behalve opslag van wat tuin spullen en 1 fiets. Voor de rest staan daar alle BBQ toebehoren. En een paar pannen een magnetron en een snijmachine. Dus dat gaat goed. Alleen in de zomer dus niet. Dan is het daar te warm. Heb ook nog een garage vandaar. Het is gewoon een soort kelder.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Ziet er echt heerlijk uit!!! Like!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Even een update over de spek in 3 smaken. De al aangesneden spek heb ik op gesneden en ligt in de vriezer. Die durfde ik niet meer weg te hangen.
De andere twee? Oordeel zelf. Volgens mij zien ze er een stuk donkerder uit. En worden ze al wat taaier. Het dikste stuk mag nog wel een poosje hangen (zo te voelen) tot ik mijn beheersing weer verlies . Er staat ook een ventilator te draaien in de schuur voor luchtcirculatie.
34f208722c6d9d7089b7be4aa9df28f2.jpg
1716c6a861828ac13f9eada2a1e66070.jpg
9366c4ec0adb92a3c6220b1e81948116.jpg
e54ac5121aad8c0faf7fdf8c0bdff9c3.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Die beheersing is bewonderingswaardig.

Het zal hopelijk door de foto komen maar het tweede stuk lijkt "groen" en dat meestal geen goed teken.
 
Marcel zei:
Die beheersing is bewonderingswaardig.

Het zal hopelijk door de foto komen maar het tweede stuk lijkt "groen" en dat meestal geen goed teken.
Het groen is een rookbruin en idd reflectie. Heb het stuk buiten nog een keer bekeken en gefotografeerd.
343d853cc8bad0b51ad1e2d670b58dbc.jpg
9c842021ab4ab85abd6d05e3c3054ecf.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Top !
Gelukkig maar en heel veel succes en sterkte met het "afblijven"
 
Marcel zei:
Top !
Gelukkig maar en heel veel succes en sterkte met het "afblijven"


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
Dat ziet er mooi uit succes met het afblijven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Gisteren alle spek gesneden (met het mes dat gaf een mooier resultaat) en geproefd. De link naar de recepten zet ik hier onder. De eerste met chili is een heerlijke pittige spek. De andere twee hebben een wat klassiekere smaak. Eigenlijk is de Klassiek gekruide (kruidnagel, jeneverbes, nootmuskaat, laurier) echt een Duits geori?nteerd stuk spek. De derde pakte verrassend anders uit met de verse kruiden zoals salie rozemarijn en tijm. Wat ik wil zeggen is probeer het. En eventuele aanpassingen en bevindingen hoor ik graag.

Bekijk mijn recept! BBQ - koud gerookt spek in 3 smaken - Verse kruiden https://www.receptenmaker.com/tw7i3c

Bekijk mijn recept! BBQ - koud gerookt spek in 3 smaken - Klassiek gekruid (kruidnagel, jeneverbes, nootmuskaat, laurier) https://www.receptenmaker.com/nzgcv6

Bekijk mijn recept! BBQ - koud gerookt spek in 3 smaken Chilli https://www.receptenmaker.com/3yii9w

Veel plezier er mee.
a94ffd45ca999ec8cef42be7be1eb3db.jpg
08600600623eb1ec693dc263835739a4.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

 
 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Nu vraag ik mezelf af of je dit gewoon zo rauw eet als bijvoorbeeld broodbeleg of bak je het eerst? In principe is het gewoon rauw toch?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan