BasBQ
Beef en Steak

Spareribs op awesome wijze (ja! Écht!)

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
281
ForumFriends,

Mijn eerste keer spareribs waren prima. Maar het kon gewoon beter.

Van de week liep ik langs de slager en raakte met hem in gesprek over de lullige hoeveelheid vlees hieraan. Ik mocht een stuk hebben met meer vlees aan de bovenkant en kreeg een zakje van zijn eigen rub mee.

Vandaag aan de slag. In mijn imitatie-weber van 47cm. Snake erin en gaan conform de 3-2-1.
Mijn temperatuur is ruim 6 uur tussen de 118 en 122 graden geweest, ook direct na de openingen herstelde dat weer rap.
Een glace van honing, appelazijn, 2 bbqsausjes, lekkere kruiden en boter.

Een coleslaw erbij van spitskool, wortel en beetje biet en sla, met gewelde rozijn, geroosterde amandel, miniaugurk, peterselie en natuurlijk met zelfgemaakte mayo.

Een geweldige cornbread erbij! Mijn eerste versie vond ik droog en saai. Deze versie is geweldig, alleen een beetje te zoet voor het avondeten. Maar morgenochtend gaat deel 2 opgewarmd worden met chocopasta en jam 😋

Lui, deze hobby is zó gaaf!

CC3E9547-8D10-4A84-899D-72733B2EAD62.jpeg


035B272F-53CE-4BA7-BEB5-460D07B259EB.jpeg


3562EBAB-DB97-45A4-9490-1ADA3C242E9B.jpeg


1FCA5D9E-A4CA-4075-9722-45FFC3F51CE9.jpeg
 
Zo veel beter. Gewoon al begonnen met meer vlees op de botten; daarna ging alles goed :)
 
ik kocht één keer bij Beef en Steak BABY BACK RIBS, nu bestel ik deze alleen nog maar daar. Per stuk verpakt, lekker veel vlees en zo'n 600gr per rib. Is een absolute aanrader..
 
Lekker ribje geworden
En een slager die mee denkt is top
 
Gaaf te lezen dat je er ook zo veel plezier aan beleefd.
en het resultaat mag er zijn. Ze zien er super uit. Leuke bij gerechten ook!
 
Mooie ribbels. Alleen al om bovenstaande koop ik ribbbels altijd bij de slager.
 
Wat leuk dat je zo verwend bent door je slager.
Die man moet je te vriend houden hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan