BasBQ
Beef en Steak

Spaghetti alle cozze

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Spaghetti alle vongele cozze,

Met mijn gedachten nog in Italië, kwam ik met met het onderwerp voor de fotowedstrijd.
Altijd mooi wanneer je gelijk een bepaald gerecht voor ogen hebt dat je terug doet denken aan je vakantie: Spaghetti alle vongele.

Makkelijk, simpel, weinig ingrediënten en zeer smaakvol. Meer hoeft dat niet te zikn, toch....
... Nou niet dus😡.

Gezien het aantal ingrediënten dacht ik niet dat dit zo moeilijk zou zijn, alleen blijkt dat je een zeer zeer vermogend man moet zijn voor een kilootje (kweek) vongele. Nou, mooi niet dus. Dan maar, of beter gezegd: Graag kies ik voor onze Zeeuwse roem. 😊
Half geld voor eens zoveel en ook zeer smaakvol en absoluut het vakantiegevoel 😁.

Spaghetti met mosselen 😋.
Al watertandend liep ik door de Jumbo.
-uitje
-pepertje
-peterselie
-zeekraal
-aspergetips
-slagroom
-spaghetti
En natuurlijk
-mosselen.

De mise en place.
Ui, peper en peterselie snijden, mosselen een keer afspoelen en controleren op breuk, zeekraal en aspergetips blancheren en natuurlijk de Q met DO warm stoken naar 200 graden.

Uitje, knoflook en peper fruiten.
Hierna de mosselen toegevoegd en roerbakken voor ongeveer 5/6 minuten. Afgebust met witte wijn en hierna een klein scheutje slagroom toegevoegd.
Op smaak gebracht met pezo.

Ondertussen de spaghetti gekookt en de zeekraal en aspergetips toegevoegd.

Afgewerkt met wat peterselie.

Lekker hoeft niet moeilijk te zijn 😋😋.

20220925_173911.jpg
20220925_175524.jpg
20220925_175607.jpg
20220925_175647.jpg
20220925_180228.jpg
20220925_181603.jpg
 
Ziet er goed uit!
Mosselen met witte wijn, zo zie ik het graag. (vind ik beter dan met bier)
En wat zijn de mosselen lekker dit jaar!

Denk van de week weer een keer naar Proef Zeeland op de Neeltje Jans.
 
Dat is mijn favoriete spaghetti. Jammer genoeg staat het bij ons niet bij elke Italiaan op de kaart. Heerlijk.
 
Heerlijk!
Afgelopen weekend nog in Zeeland mosselen gegeten.
Deze ga ik zeker een keer maken.
 
Lekker. Eind3lijk weer eens mosselen in beeld.
Dit had ik oom wel willen proeven.
 
Dat ziet er smakelijk uit zeg! Het is dat hier thuis dit soort gerechten niet gewaardeerd worden door vrouw en kids… anders zou ik deze vanavond nog namaken. Ik zet m op mijn “alleen thuis lijstje”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er smakelijk uit zeg! Het is dat hier thuis dit soort gerechten niet gewaardeerd worden door vrouw en kids… anders zou ik deze vanavond nog namaken. Ik zet m op mijn “alleen thuis lijstje”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Herkenbaar 🤣, maar gelukkig mijn schoonzusje des te meer.
 
Goed bezig broer. Wij eenvoudige mensen moet zo nu en dan toch een alternatief bedenk om toch lekker te kunnen eten.
Zo te zien is het je weer gelukt. Ik maak geregeld een klein ommetje om zo via Yerseke naar huis te rijden uit het werk. Man wat zijn de mosselen weer goed dit jaar. Mooi gerecht. Zal ik zeker lusten. Ik ga proberen de directe hier thuis te overtuigen. En vragen of we voor een keer van het oude vertrouwde af kunnen stappen. Top
 
Semi off-topic.. want geen bbq, door deze post gisteren inderdaad op de Neeltje Jans mosselen gegeten, heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan