BasBQ
Beef en Steak

Sous vide spareribs afmaken

 
 

Smokie

Vuurmaker
Berichten
67
Zojuist spareribs gehaald bij een groothandel, blijken ze al Sous vide gegaard.. Met marinade.
3-2-1 gaat dus niet. Iemand een idee hoe ik deze fatsoenlijk kan bereiden?
 
Gewoon op de bbq "opbakken " zou ik doen

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 
Wat Richard zegt gewoon op de BBQ opwarmen tot ze gaar zijn e.v.t. met wat rookhout erbij voor de rooksmaak (weet niet of dat nog veel doet) als de smaak niet naar je zin is kan je altijd op tafel wat sausjes toevoegen.
 
Kan ze dan net zo goed in de oven doen ipv op de BBQ. Dat is wel vervelend. Of zoals we in het oosten zeggen: Mooi Kloot'n.
Kan er op internet ook weinig over vinden.

Zou je niet een reverse sear ofzo kunnen doen? Of op hogere temp dan normaal roken zodat ie nog een beetje bark aanzet?
 
Als ze sous vide gegaard zijn zijn ze dus gewoon al mals. Lakken met BBQ saus en op iets hogere temperatuur afmaken op de BBQ.
 
Ik gaarde ze voordat ik een kamado had vaak sousvide voor (en stiekem nog wel eens😉) gaat prima hoor, indirect een kwartiertje of direct een minuut of 10...
 
Zou je ze nog in de rub zetten of heeft dat niet zoveel zin meer?

Het kan best denk ik. Ik weet alleen niet of de rub lekker blijft zitten als je er daarna meteen een laag saus overheen smeert. Proberen kan natuurlijk altijd!

Het ergste wat er kan gebeuren is meer smaak toch? ;)
 
Het kan best denk ik. Ik weet alleen niet of de rub lekker blijft zitten als je er daarna meteen een laag saus overheen smeert. Proberen kan natuurlijk altijd!

Het ergste wat er kan gebeuren is meer smaak toch? ;)

Kan ook wel eens wat te veel van het goede worden denk ik en dan is het ook niet lekker meer. 🤔
 
Van de 3-2-1 methode houdt je nu eigenlijk de 1 over, alsof je de rest al een dag eerder hebt gedaan in de oven.

De 1 zal nu iets langer zijn (of hoger op temperatuur, dat kan ook). Gooi er dan meteen een blokje rookhout op, dan heeft het een beetje extra smaak ;)
 
Wat Richard zegt gewoon op de BBQ opwarmen tot ze gaar zijn e.v.t. met wat rookhout erbij voor de rooksmaak (weet niet of dat nog veel doet) als de smaak niet naar je zin is kan je altijd op tafel wat sausjes toevoegen.

Ze zijn toch al gaar, met sous-vide, is slechts uit de verpakking halen, evt eigen glaze er op en 1/2 - 3/4 uur grillen en de glace ( suikers ) de tijd geven om te karamelliseren

nadeel geen eigen twist, voordeel ze zijn al gaar en dus snel om op te eten, maar het leuke is er van af, namelijk lekker vroeg op de dag de 321 methode te doen, experimenteren met eigen rubs, eigen laksaus, dat is wat het mooi maakt, en als je gasten het Wauw gevoel hebben, dan is het helemaal compleet. Nou ja bijna dan, er moet ook genoeg bier zijn haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan