BasBQ
Beef en Steak

Some surf and some turf

Mollos

Sprokkelaar
Berichten
45
Gisteren was mijn vader jarig en daarnaast was mijn broertje over vanuit Canada met zijn vrouw. Een goede reden om ze uit te nodigen en lekker met ons te laten dineren. Goed biertje erbij, een lekker wijntje.

20220903_194808.jpg

20220903_200716.jpg

20220903_201154.jpg


Zalm van de cederplank met een beetje mosterd, citroenpeper en lichte basterdsuiker. Zelfs schoonzus welke niet gek is van zalm hen ik volledig kunnen overtuigen van goed bereide zalm.

Een lekkere riesling erbij, coleslaw, een frisse komkommersalade. Daarnaast cherrytomaten uit de oven met rozemarijn, olijfolie, knoflook, zeezout en suiker.

Ook had ik nog een mooi gemarmerde bavette gehaald. Gewoon lekker met zout en peper. Direct op het gietijzeren grillrooster, afgewerkt met eikengerookt zeezout en een lekkere chimichurry. Ik had met wat whiskyhout extra rooksmaak toegevoegd aan het vlees. Het was toen al behoorlijk donker dus geen mooie foto's van toen deze op de grill en het bord lag.

Daarnaast nog wat geroosterde aubergine met olijfolie, zout, peper en za'atar erbij geserveerd, ook daar helaas geen foto's van maar wel verrukkelijk.

20220903_203515.jpg

20220903_210445.jpg

Ook de bavette was erg geslaagd, lekker medium rare, een frisse en kruidige chimichurry er tegenover en botermals.

Een heerlijke maaltijd en geslaagde verjaardag voor mijn pa.

En vanmorgen de Bastard maar even een goede schoonmaakbeurt gegeven, klaar voor de volgende keer 😎

20220904_105516.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog gefeliciteerd met je vader! Is een heerlijk feestmaal geworden
 
Ziet er allemaal heerlijk uit!

Daar heb je je gasten flink mee verwend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan