BasBQ
Beef en Steak

Snelle en simpele BBQ gerechten

C

Cona

Gast
Hoi Allemaal,

Ik ben toch overtuigt  dat ik toch wel of 3 a 4 recepten wil gaan proberen in juli als ik mensen over de vloer krijg( dus beetje zelf doen en beetje van de keurslager).
Ik zoek nu even paar recepten die snel en makkelijk zijn, dus geen producten die 3 kwartier of langer er op moeten, dat is meer iets voor de toekomst maar nu wil ik hier mee beginnen.
En ik denk eerlijk gezegd dat de mensen die komen sowieso onder de indruk gaan zijn want hun zijn meer van alles kant en klaar  :)
Wat ik zeker wil gaan proberen is:

* Spiff burger(s)
*Bacon gamba's alla nosmo


Waar ik nog over nadenk:

*Crispy Chicken Strips of een ander kippenvleugel recept aangezien ik dol ben op gemarineerde kippenvleugeltjes
* Speklap+marinade recept( pittige)


Ik kan maar niet echt op goede -ideen/recepten komen dus wellicht dat jullie kunnen helpen.
Dus als er mensen zijn die of goede recepten weten dan barst los!
Sowieso zal ik denk ik omdat wij niet enorm veel exotische kruiden etc in huis hebben inkopen moeten gaan doen dus ik ga nog even uitzoeken bij welke winkels je dit dan het beste kan doen en die dus ook als goed bekend staan( voor rubs/marinades).

 
Ik ben in schock, dat ziet er echt enorm lekker uit, die gaat dus op de lijst dank voor je tip!  :D
 
Daar zal ik morgen eens goed naar kijken, dank je voor de tip Martijn!
het boek ken ik verder niet maar is zie ik helemaal in het engels, is geen echt probleem maar wat voor soort gerechten staan er in? ik zoek denk ik boeken( voor nu) waarin echt basis recepten voor beginners staan.
 
Kijk eens op mijn blog onder snacks...
 
noskos zei:
Kijk eens op mijn blog onder snacks...

Zal ik doen... :)

Dominique zei:
Ik heb een makkelijk receptje voor souvlaki's. Altijd lekker, vlees aan een stokje, en niet te lastig ;)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2536.0
Stukje turks brood erbij en gaan met die banaan!


Geen idee of ze daar van houden maar ik ga het zeker bekijken!( ik houd er wel van^^) hoe lang moeten ze ong grillen?

Boldeagle zei:

Zal hem checken!

Martijn_B zei:
Zie dit topic http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=130.0 voor meer informatie over het boek.

Dank voor de link.
 
Ralf, die souvlaki's gaan voor een minuut of 5 a 10. Afhankelijk van de grootte van je stukjes vlees natuurlijk en hoe heet je je Q hebt.
 
Bert zei:
Voor gamba's heb nog geen recept gezien wat er lekkerder uitzag als die van Nosmo
Die eet je met je ogen al op.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3552.0

Bedankt voor het compliment Bert. De link naar het recept is http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3595.0

Dit wel een zeer snel klaar recept, langer dan vijf minuten moet je ze niet op de grill houden. ;)

Wat ook heel makkelijk te maken is, is varkenshaas sate. Desnoods neem je kant en klare sate marinade en satesaus, al is zelf gemaakt wel lekkerder.  Gewoon varkenshaas in blokjes snijden (2,5 cm) en die een nachtje in de marinade leggen. Volgende dag vlees op stokjes prikken(daar heb ik een vrouw voor, dus dat gaat lekker makkelijk ;) ) en 8 minuten op medium vuur grillen. Ook wel weer zorgen voor een indirect stukje voor als het te hard gaat.
 
Dominique zei:
Ralf, die souvlaki's gaan voor een minuut of 5 a 10. Afhankelijk van de grootte van je stukjes vlees natuurlijk en hoe heet je je Q hebt.

Ah ok dank Dominique
Nosmo zei:
Bert zei:
Voor gamba's heb nog geen recept gezien wat er lekkerder uitzag als die van Nosmo
Die eet je met je ogen al op.
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3552.0


Bedankt voor het compliment Bert. De link naar het recept is http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3595.0

Dit wel een zeer snel klaar recept, langer dan vijf minuten moet je ze niet op de grill houden. ;)

Wat ook heel makkelijk te maken is, is varkenshaas sate. Desnoods neem je kant en klare sate marinade en satesaus, al is zelf gemaakt wel lekkerder.  Gewoon varkenshaas in blokjes snijden (2,5 cm) en die een nachtje in de marinade leggen. Volgende dag vlees op stokjes prikken(daar heb ik een vrouw voor, dus dat gaat lekker makkelijk ;) ) en 8 minuten op medium vuur grillen. Ook wel weer zorgen voor een indirect stukje voor als het te hard gaat.

Ik dacht aan 2 min per kant, varkenshaas sate is ook echt lekker inderdaad, de marinade wil ik zelf maken, mocht je nog 1 of meerdere goede marinades kennen laat maar weten want dan kan ik ze gaan testen  :) !
Geld ook voor de sate saus, zelf houd ik van een pittige  variant dus geen zoete smaak.
ChrisMaes zei:
Dit zijn enkele snelle en simpele (eenvoudige bereiding en eenvoudige ingredi?nten) die volgens mij als beginner zeker haalbaar zijn (maar wel heel lekker vind ik):

toast van gegrilde foie gras met appeltjes en calvados
Coquille met ham
Spiesjes van gerookte en verse zalm
Frisse citroensorbet op een bedje van gegrilde ananas

(@Frits, Noskos: als je liever niet hebt dat ik link naar mijn blog mag je dit bericht verwijderen)

Dat ziet er goed uit, dank voor je idee-en!

@ iedereen,

Ondanks dat mijn vriendin niet echt enorm van bbq-en houd en alles wat er bij komt kijken heeft ze al wel zin om proef persoon te gaan zijn als ik paar van deze idee-en ga proberen te maken.
Voor nu heb ik geen goede Weber BBQ oid, gewoon een goedkoop klein ding van 10-20 euro van de Action maar ook daar kan ik een warme/koude zone in maken en dan doe ik er gewoon zeer weinig briketjes in, moet wel goed komen, aankomend weekeind ga ik denk ik sowieso de spiff burger en denk ook de gamba's maken.
Vind het echt tof dat jullie met zo veel leuke idee-en komen.
 
De bbq maakt niet zo veel uit, al graaf je een gat en gooi je daar je kolen in met een rooster er boven moet je top resultaten kunnen halen dus met jouw action bbq gaat het ook zeker lukken!
 
Oftewel, It's the Cook, not the Cooker :D
 
Dat is zeker zo, en daar ben ik bang voor wahhaha.
Nee ik heb toch wel goede hoop dat het zaterdag zal gaan lukken, en je weet wat men zegt, van fouten leer je  :)
Als er nog mensen zijn die een goede speklap/sate/kippenvleugel marinade kennen( liefst wat pittiger) dan hoor ik het graag, ik zal ondertussen sowieso eens het forum en sites gaan afstruinen evenals aankomende kookboeken.
 
Cona zei:
Dat is zeker zo, en daar ben ik bang voor wahhaha.
Nee ik heb toch wel goede hoop dat het zaterdag zal gaan lukken, en je weet wat men zegt, van fouten leer je  :)
Als er nog mensen zijn die een goede speklap/sate/kippenvleugel marinade kennen( liefst wat pittiger) dan hoor ik het graag, ik zal ondertussen sowieso eens het forum en sites gaan afstruinen evenals aankomende kookboeken.

Een marinade hoeft niet zo moeilijk te zijn. Een ui en een paar tenen knoflook fijn malen in de keukenmachine, paar lepels slaolie , het sap van een halve citroen en een flinke scheut ketjap er door heel roeren. Sambal naar keuze en smaak toevoegen, eventueel wat zout, een schepje suiker en een beetje gemberpoeder er door en je hebt al een hele leuke marinade. Dit noemen wij thuis een  "zie maar, doe maar wat" marinade.

Ik marineer tegenwoordig in ziplock zakken, die sluiten goed luchtdicht af zodat je koelkast niet naar de marinade gaat meuren, je kunt de lucht er goed uitdrukken zodat al je vlees goed rondom in de marinade ligt, en je hebt minder afwas. Ik maak zelfs de marinade zelf al rechtstreeks in de zak, dat scheelt nog meer afwas.

Echte ziplock zakken zijn moeilijk te krijgen in Nederland, maar Ikea verkoopt ook best redelijke exemplaren voor weinig.
 
Speklapmarinade. Een scheut ketjap ( soort 4 eetlepels voor 500 gr), 3 grote tenen knoflook uit de pers, 1 eetlepel versgemalen zwarte peper, en 2 eetlepels sambal oelek. Husseldehussel. Speklapjes erdoor, aan beide kanten lekker in de prut en een paar uur laten staan ( of de avond tevoren alvast doen). Indirect voor een minuut of 15/20? Dat ligt aan de dikte. Spek word niet knapperig, maar wel erg lekker. Goed te doen met pindasauce. Vind ik. Jemig, nu heb ik er zelf trek in.....;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan