BasBQ
Beef en Steak

Smashed Burgers

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.124
Gisteren aan mijn zoon gevraagd wat ik vandaag op de BBQ moest maken, en zijn antwoord zoals altijd is: PIZZA!!!! Maar helaas, dat kan niet elke week. Onze jongen is een beetje pizza en spaghetti bolognaise verslaafd.

Zijn 2de keuze was 'hamburgers met zo een plakje kaas op'. Dus dacht eens voor de allereerste keer de smashed burgers te maken. Deze namiddag in de buurt van de Brico en toch nog vergeten een plakspaan te halen. Geen nood, die heb ik thuis, maar moest ik eerst helemaal zuiver maken van de knauf die er nog aan hing :ROFLMAO: . Maar wonderwel lukte dat.

Noskos zet op zijn site dat het de lekkerste burgers zijn die hij ooit gegeten heeft. Ik moet dan ook toegeven dat ze overheerlijk zijn. Echter bij mij op nummer 2. De italiaanse chorizoburger van mijn vrouw staat op 1 :ROFLMAO: Maar die zal ooit ook wel eens verschijnen hier, want nog nooit op de Q gemaakt.

Dit ga ik zeer zeker veel meer maken. Simpel en lekker.

IMG_2152.jpeg


IMG_2154.jpeg


IMG_2155.jpeg


IMG_2156.jpeg


IMG_2157.jpeg
 
Zien er super uit! Staat hier nog op het lange lijstje... Nu ben ik ook benieuwd naar jouw nr 1. Burger😏 als je die ooit maakt, vergeet dan niet een uitgeb draadje te maken. Lees graag mee en laat me heel graag verrassen. Chorizo op de pizza is bv niet mijn favoriet
 
Smashed burgers staan hier (nog) met stip op 1, ben ook erg benieuwd naar die chorizoburger!

Moet wel toegeven dat ik wel wat “valsspeel” met de bereiding van de smashburger .

Recept volgens de noskos methode, alleen ivm het gebrek van een grilplaat maak ik ze net iets anders.
Ik druk de balletjes plat op het aanrecht met een pan tussen wat bakpapier, dan krijg je ook van die superplatte burgers. Deze bbq ik dan direct boven de kolen, gaat perfect.
Maak dan vaak een hele partij die ik dan op het indirecte gedeelte warm houdt. Perfect tijdens verjaardagen (pre corona verjaardagen dan ).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Smashed burgers staan hier (nog) met stip op 1, ben ook erg benieuwd naar die chorizoburger!

Moet wel toegeven dat ik wel wat “valsspeel” met de bereiding van de smashburger .

Recept volgens de noskos methode, alleen ivm het gebrek van een grilplaat maak ik ze net iets anders.
Ik druk de balletjes plat op het aanrecht met een pan tussen wat bakpapier, dan krijg je ook van die superplatte burgers. Deze bbq ik dan direct boven de kolen, gaat perfect.
Maak dan vaak een hele partij die ik dan op het indirecte gedeelte warm houdt. Perfect tijdens verjaardagen (pre corona verjaardagen dan ).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als het werkt, ben ik altijd bereid om te proeven.. (is het echt net zo lekker? ;))
 
Als het werkt, ben ik altijd bereid om te proeven.. (is het echt net zo lekker? ;))

Laat ik het zo zeggen.

Als ik thuis vraag wat ze liefste hebben van de bbq, bijvoorbeeld wagyu shortribs van de BGE of smashed burgers van de weber dan kan deze jongen naar de slager voor het gehakt .

Ps ik ga persoonlijk wel voor de shortribs hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijke burgers heb je gemaakt! En wat al gezegd is het hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Als de smaak maar raak is👍🏼
 
Lekker hoor. Dat zijn mooie burgers geworden.
Ben nu ook wel benieuwd naar je chorizo burger eigenlijk.

Mooi bbq plekje heb je daar. Lekker ruim.
 
Eerst vragen wat tie wil en dan niet maken 😱
Maar keuze 2 ziet er ook lekker uit 😉
 
Smashed burgers staan hier (nog) met stip op 1, ben ook erg benieuwd naar die chorizoburger!

Moet wel toegeven dat ik wel wat “valsspeel” met de bereiding van de smashburger .

Recept volgens de noskos methode, alleen ivm het gebrek van een grilplaat maak ik ze net iets anders.
Ik druk de balletjes plat op het aanrecht met een pan tussen wat bakpapier, dan krijg je ook van die superplatte burgers. Deze bbq ik dan direct boven de kolen, gaat perfect.
Maak dan vaak een hele partij die ik dan op het indirecte gedeelte warm houdt. Perfect tijdens verjaardagen (pre corona verjaardagen dan ).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daarnet gaan fietsen met een vriend die alles in twijfel trekt omdat hij ooit kokschool heeft gedaan en alle waarheid in pacht heeft :ROFLMAO: Die snapte het concept ook niet, en zei me ook waarom ik ze niet direct plat drukte voordat ik ze erop leg. Heb geantwoord dat het voor de 'beleving' was:ROFLMAO:
 
Eerst vragen wat tie wil en dan niet maken 😱
Maar keuze 2 ziet er ook lekker uit 😉

Eigenlijk is dat een overbodige vraag, want die antwoord altijd 'pizza'. Die zou 3 x per dag, 7 dagen lang pizza kunnen eten.
Ik wilde hem alleen maar duidelijk maken dat we 'weer' gingen BBQ'en. Want hij weet als de BBQ aangaat, er meestal 'kauwvlees' op komt, zoals hij dat noemt. die is alleen maar gek van fake kipnuggets. Als ik er dan maak van echte kipfilet, moet ie ze ook al niet. Triestige eter.

Als ik zin heb in spareribs, is het ofwel gewoon eentje voor mezelf, of ik moet al wat vrienden uitnodigen. Want het zijn nogal specifieke eters hier. Mijn vrouw eet op emotionele manier:
- Geen konijn, want dan denkt ze aan stampertje
- Geen lam, want dan ziet ze weer al die arme lammetjes die men 'overal' op Texel ziet (waar we jaarlijks eens heen gaan)
- Geen kalfsvlees, want dat is van een klein koetje
- Geen paardenvlees, want dat is geen beest voor vlees
- Geen eend, want dat klinkt gewoon al raar
- Geen zoer vleisj, want dat heeft in de azijn gelegen
- Geen foie gras, want die arme eendjes zijn dwangevoerd (dat is zowat de enige waar ik me ook wel in kan vinden)
- ...

Je ziet, de KJ is er vooral voor mezelf en mijn vrienden :ROFLMAO: Ook voor de vrouwen van die vrienden, want die hebben daar minder problemen mee.
 
Daarnet gaan fietsen met een vriend die alles in twijfel trekt omdat hij ooit kokschool heeft gedaan en alle waarheid in pacht heeft :ROFLMAO: Die snapte het concept ook niet, en zei me ook waarom ik ze niet direct plat drukte voordat ik ze erop leg. Heb geantwoord dat het voor de 'beleving' was:ROFLMAO:



Hoe dan ook, die burgers zijn echt kei lekker!
Met of zonder bakplaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Eigenlijk is dat een overbodige vraag, want die antwoord altijd 'pizza'. Die zou 3 x per dag, 7 dagen lang pizza kunnen eten.
Ik wilde hem alleen maar duidelijk maken dat we 'weer' gingen BBQ'en. Want hij weet als de BBQ aangaat, er meestal 'kauwvlees' op komt, zoals hij dat noemt. die is alleen maar gek van fake kipnuggets. Als ik er dan maak van echte kipfilet, moet ie ze ook al niet. Triestige eter.

Als ik zin heb in spareribs, is het ofwel gewoon eentje voor mezelf, of ik moet al wat vrienden uitnodigen. Want het zijn nogal specifieke eters hier. Mijn vrouw eet op emotionele manier:
- Geen konijn, want dan denkt ze aan stampertje
- Geen lam, want dan ziet ze weer al die arme lammetjes die men 'overal' op Texel ziet (waar we jaarlijks eens heen gaan)
- Geen kalfsvlees, want dat is van een klein koetje
- Geen paardenvlees, want dat is geen beest voor vlees
- Geen eend, want dat klinkt gewoon al raar
- Geen zoer vleisj, want dat heeft in de azijn gelegen
- Geen foie gras, want die arme eendjes zijn dwangevoerd (dat is zowat de enige waar ik me ook wel in kan vinden)
- ...

Je ziet, de KJ is er vooral voor mezelf en mijn vrienden :ROFLMAO: Ook voor de vrouwen van die vrienden, want die hebben daar minder problemen mee.

Doet me hier aan denken :

MANNEN organiseren BBQ op WhatsApp:

Onderwerp: BBQ
Man 1: Hé jongens, wanneer gaan we barbecueën?
Man 2: Donderdag om 20.00 uur in het huis van “Man 9”
Man 1: Oké, wat nemen we?
Man 9: Ik koop het vlees en de drankjes, dan splitsen we.
Man 5: Ok
Man 1: Ok
Man 3: Ok
Man 2: Ok
Man 4: Ok
Man 6: Ok
Man 7: Ok
Man 8: Ok
Man 10: Ok
Man 11: Ok
Man 12: Ok
Man 13: Ok
Man 14: Ok
Man 15: Ok

EINDE VAN DE CONVERSATIE

VROUWEN organiseren BBQ op WhatsApp:

Onderwerp: BBQ

Vrouw 1: Hoi allemaal, wanneer gaan we afspreken en barbecueën?
Vrouw 2: donderdag om 20 uur?
Vrouw 3: Waar?
Vrouw 2: Ik weet het niet
Vrouw 4: Waar meisjes?
Vrouw 4: Als je wilt kun je bij mij komen
Vrouw 2: Zou het niet beter zijn om naar een restaurant te gaan?
Vrouw 5: Nee, thuis is beter, dan besteden we niet zo veel en hebben meer tijd
Vrouw 2: Oké bij mij
Vrouw 3: Ok
Vrouw 5: Ok
Vrouw 4: Ok
Vrouw 6: Oké? Restaurant of thuis?
Vrouw 2: Thuis
Vrouw 7: Restaurant
Vrouw 2: Laten we dan naar het huis van vrouw 4 gaan
Vrouw 3: Oké, wat nemen we?
Vrouw 8: Weet iemand hoe je moet barbecueën?
Vrouw 2: #zinin
Vrouw 6: Wat gaan we kopen?
Vrouw 2: Laten we een lijst maken
Vrouw 8: Ok
Vrouw 4: Een beetje vlees en salade, wat denk je ervan?
Vrouw 5: Nou, ik ben op dieet, dus ik ga alleen sla en tomaten eten
Vrouw 2: Oké dan?
Vrouw 1: Ik zal een lijst maken en iedereen zegt wat ze kunnen brengen
Vrouw 2: Griekse salade
Vrouw 3: Quinoa
Vrouw 4: Worst en aardappelen
Vrouw 5: Sla, tomaat en wat groenten voor een andere salade
Vrouw 1: Oké, hoeveel?
Vrouw 6: Ik weet het niet
Vrouw 2: 5 worsten?
Vrouw 2: Wie eet worst?
Vrouw 2: Ik niet
Vrouw 5: Ik niet
Vrouw 7: Ik niet
Vrouw 3: Ik niet
Vrouw 4: Ik niet
Vrouw 8: Ik niet
Vrouw 1: Oké, dan koop ik geen worst
Vrouw 2: Maar jij, vrouw 4, waarom zei je dat je worst ging kopen als je het niet eet?
Vrouw 4: Omdat ik me in de schoenen had geplaatst van iemand die worst eet
Vrouw 1: Ok, dan geen worst
Vrouw 1: satés en steak, 1 kilo en 1 kilo, oké?
Vrouw 7: Het lijkt klein
Vrouw 1: Hoeveel dan?
Vrouw 2: Ik weet het niet
Vrouw 2: Meisjes? Wat denk je?
Vrouw 8: Ik denk dat het een halve kilo is per persoon
Vrouw 4: Hoeveel zijn we?
Vrouw 1: Ik weet het niet. Meisjes, bevestig wie er gaat
Vrouw 2: Ik
Vrouw 3: Ik
Vrouw 5: Ik
Vrouw 6: Ik
Vrouw 7: Ik
Vrouw 8: Ik
Vrouw 9: Ik
Vrouw 10: Ik
Vrouw 11: Ik
Vrouw 4: Wanneer is het?
Vrouw 2: donderdag?
Vrouw 4: Ik kan dan niet
Vrouw 2: Wat een pech, we hebben dan dus geen locatie?
Vrouw 4: Sorry meiden, de herinnering voor deze afspraak ging net
Vrouw 1: Welke andere woning is beschikbaar?
Vrouw 8: Hoeveel zijn we?
Vrouw 2: 10
Vrouw 3: Het past niet in mijn huis
Vrouw 5: Ook de mijne niet
Vrouw 6: Ook niet in de mijne
Vrouw 7: Veel minder in de mijne
Vrouw 8: Ook de mijne niet
Vrouw 9: Ook niet de mijne
Vrouw 10: In de mijne kan het ... maar ik heb stoelen nodig, kan iemand meebrengen?
Vrouw 2: Vrouw 11 heeft een stoelverhuurwinkel, die ze kan meenemen
Vrouw 5: Maar ze antwoordt niet, ze moet aan het werk zijn
Vrouw 9: Ik eet geen worst
Vrouw 2: We moeten nog een locatie vinden
Vrouw 12: Sorry meiden, ik pak net de telefoon, wat is er gebeurd?
Vrouw 2: We zijn nog op zoek naar een locatie
Vrouw 12: Kom naar mijn huis, geen stress
Vrouw 2: Ok, uitstekend
Vrouw 12: Wacht ... welke dag?
Vrouw 2: donderdag om 20.00 uur
Vrouw 12: Huummmmm dat compliceert de zaken ... kan het woensdag zijn?
Vrouw 2: Prima
Vrouw 2: Zelfde tijd?
Vrouw 2: Ja?
Vrouw 3: Ik kan
Vrouw 4: Ik kan
Vrouw 5: Ik moet Gabi naar het huis van haar grootmoeder brengen, maar ik kan later gaan nadat ze in slaap is gevallen
Vrouw 8: Oké.
Vrouw 9: Ik kan
Vrouw 6: Ik kan
Vrouw 7: Ik kan
Vrouw 11: Ik kan
Vrouw 2: Klaar, woensdag bij vrouw 12 thuis.
Vrouw 3: Ja
Vrouw 1: Meisjes, even terugkomen op de BBQ... koop ik een halve kilo per persoon?
Vrouw 8: Ja
Vrouw 1: Ok, ik zal Pieter vragen om te kopen
Vrouw 2: Ok ... en wat gaan we doen met drankjes?
Vrouw 3: Iedereen neemt wat ze drinken en dat is alles
Vrouw 9: Ik kan het niet omdat ik direct van mijn werk ga
Vrouw 6: Nou, vrouw 1 kan maar beter alles kopen en later een tikkie sturen
Vrouw 1: Meisjes, ik kan niet alles kopen, helpt iemand me een handje?
Vrouw 6: Ik zal helpen, wat drinken jullie meisjes?
Vrouw 2: Cola Zero
Vrouw 4: Water
Vrouw 5: Sapje
Vrouw 6: Spa rood
Vrouw 9: Water met een smaakje
Vrouw 3: Meisjes, kunnen we Peach Ice tea kopen?
Vrouw 8: Laten we naar een restaurant gaan meiden, dat is minder moeite
Vrouw 2: Ik denk het ook
Vrouw 4: Ik ook
Vrouw 6: Ik ook
Vrouw 7: Ik ook
Vrouw 9: Ik ook
Vrouw 11: Ik ook
Vrouw 12: Ik ook
Vrouw 1: Ahhh meiden, ik heb Pieter al gestuurd om alles te kopen, we moeten bbqen
Vrouw 2: Uhh onzin ...
Vrouw 4: Ik wil water, maar het moet Bonaqua zijn die minder natrium bevat, dan krijg ik geen opgeblazen gevoel
Vrouw 1: Meisjes, kunnen we organiseren alstublieft ?????
Vrouw 2: Ok
Vrouw 6: Ok
Vrouw 4: Ok
Vrouw 9: Ok
Vrouw 5: Ok
Vrouw 8: Ok
Vrouw 11: Ik eet ook geen worst
Vrouw 5: (stuurt een ketting) Meisjes ... deel alsjeblieft ... De hond heet BOB ... hij is gisteren verdwaald bij het station, als iedereen samenwerkt, kunnen we hem vinden en terug naar zijn baasjes brengen ... Ze moeten ziek ongerust zijn
Vrouw 6: Ja, arme BOB
Vrouw 9: BOB is prachtig !! Welk ras is hij?
Vrouw 5: Ik weet het niet ... heb dit op mijn yogagroep
Vrouw 2: Maar kent je de eigenaren?
Vrouw 5: Nee, maar ik had medelijden met BOB
Vrouw 1: Pieter belde me vanuit de slagerij en zei dat ze geen steaks hebben, wat moeten we dan halen?
Vrouw 2: Ik heb liever chorizo steak
Vrouw 4: Ik ook
Vrouw 1: Meisjes, we kunnen meteen beslissen want Pieter gaat me vermoorden, hij staat bij de slagerij op ons te wachten om te beslissen
Vrouw 6: Ik vind het oneerlijk dat het altijd zo gaat, het zijn altijd dezelfde die alles organiseren en niemand anders voelt zich geroepen om iets te doen
Vrouw 10: Hallo meiden, ik ben net wakker en ik heb 369 berichten in onze groep, wat is er gebeurd?
Vrouw 3: Zal ik je vertellen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die zijn inderdaad geweldig (en eenvoudig te bereiden). De "Noskos" saus is trouwens ook echt een aanrader (mosterd, ketchup, mayo en fijngehakte augurkjes). Lekker om te broodjes te besmeren met roomboter en even te toasten. Yummy.
 
Die zijn inderdaad geweldig (en eenvoudig te bereiden). De "Noskos" saus is trouwens ook echt een aanrader (mosterd, ketchup, mayo en fijngehakte augurkjes). Lekker om te broodjes te besmeren met roomboter en even te toasten. Yummy.

Dat sausje had ik idd gelezen bij Noskos, maar mijn zoontje wil alleen curry ketchup en mijn vrouw alleen maar samourai. Dus bleef ik over en was me teveel werk voor mij alleen :ROFLMAO:
 
Die burgers zijn lekker hey, Dat die burger van je vrouw de Nr.1 is da's natuurlijk politiek correct :cool:
Nu heb ik weer zin in burgers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan