BasBQ
Beef en Steak

Smashburger wil gewone burger zijn...

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
266
Ik heb een vraagje over smashburger. Ik heb ze zonet voor de 2e keer gemaakt. Alleen werden ze weer meer qua dikte naar gewone burger.
Deze keer had ik ze van tevoren gekruid. Met (gerookte)paprika ui en knolook poeder en oregano.
Zou dit hier door kunnen komen?
Plaat was volgens mij voldoe heet.

Ook ging de Bastard spatel krom staan. Maar daar ligt het niet aan denk ik. Die heb ik kunnen terug buigen.

Mn vrouw was wel tevreden met het resultaat, dus eigenlijk ging t goed. Maar ik zou het toch graag goed doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Je bedoeld dat die Bastard spatel krom stond na het platdrukken van de hamburgers? ik doe dat met de onderkant van een kookpot, heb je altijd in de buurt en gegarandeerd niets krom.
 
Je bedoeld dat die Bastard spatel krom stond na het platdrukken van de hamburgers? ik doe dat met de onderkant van een kookpot, heb je altijd in de buurt en gegarandeerd niets krom.
Voor de 2e lading van vandaag handschoen aan en daarmee de spatel aandrukken. Ging al beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Voor de 2e lading van vandaag handschoen aan en daarmee de spatel aandrukken. Ging al beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Zo doe ik het ook altijd

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Je kan gewoon een pan gebruiken of zo een "press" kopen, bestaat in gietijzer/rvs etc, en kost geen arm en been. Natuurlijk als dat maar is voor heel af en toe is het ook weer zonde om "bij de hoop" te leggen :)
 
Ik gebruik al jaren deze.

Destijds een cm afgeslepen omdat hij net niet in mijn skillet paste, zou nu geen probleem meer zijn omdat ik ze op een plancha maak.

image.jpg
 
Gewoon een plakspaan bij de bouwmarkt halen en pas slijpen.
Zie @Zzzjon .

Succes verder.
 
Ik gebruik hiervoor altijd een gewone bbq spatel en druk deze goed aan met m’n hand. Draag hierbij wel bbq handschoenen uiteraard. Wat ook help is het gehakt niet alleen aandrukken maar ook een beetje “uitsmeren”.
 
Ik gebruik hiervoor altijd een gewone bbq spatel en druk deze goed aan met m’n hand. Draag hierbij wel bbq handschoenen uiteraard. Wat ook help is het gehakt niet alleen aandrukken maar ook een beetje “uitsmeren”.
Ik denk dat dit het geweest kan zijn. Volgens mij deed ik de de 1e keer wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
D
Ik gebruik al jaren deze.

Destijds een cm afgeslepen omdat hij net niet in mijn skillet paste, zou nu geen probleem meer zijn omdat ik ze op een plancha maak.

Bekijk bijlage 52811
Deze heb ik ook. Werkte laatst top op de speksteen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan