Bij de Aldi zag ik laatst blikken smac staan, bedacht ineens dat ik dat hier ook wel eens langs heb zien komen.
Uiteindelijk voor de goedkopere variant Luncheon Meat gegaan.
Had bedacht hier burnt ends van te maken. Even nazoeken via google leert dat ik niet de eerste ben die dat probeert.
Heb nog een rub staan die ik laatst bij de intratuin heb meegenomen, dus die maar gebruikt.
vlees uit blik: (ging nog best lastig)
In blokjes:
Lekker in de rub:
Met 120 graden op de BBQ met een blokje appelhout (BBQ was nog warm van de maaltijd)
Na een uur op 120 graden in een schaaltje met wat suiker en BBQ saus
Resultaat viel niet tegen, hoewel ik de rooksmaak bijna niet terugvond.
Ik ga het nog eens proberen, dan langer roken voor ik het bij de saus doe, vindt het lekkerder als de smac nog wat verder doorbakt. En misschien ander rookhout proberen. Heb ook nog eik liggen, misschien dat eens proberen.
Al met al, leuk experiment en kost geen drol
Uiteindelijk voor de goedkopere variant Luncheon Meat gegaan.
Had bedacht hier burnt ends van te maken. Even nazoeken via google leert dat ik niet de eerste ben die dat probeert.
Heb nog een rub staan die ik laatst bij de intratuin heb meegenomen, dus die maar gebruikt.
vlees uit blik: (ging nog best lastig)
In blokjes:
Lekker in de rub:
Met 120 graden op de BBQ met een blokje appelhout (BBQ was nog warm van de maaltijd)
Na een uur op 120 graden in een schaaltje met wat suiker en BBQ saus
Resultaat viel niet tegen, hoewel ik de rooksmaak bijna niet terugvond.
Ik ga het nog eens proberen, dan langer roken voor ik het bij de saus doe, vindt het lekkerder als de smac nog wat verder doorbakt. En misschien ander rookhout proberen. Heb ook nog eik liggen, misschien dat eens proberen.
Al met al, leuk experiment en kost geen drol