BasBQ
Beef en Steak

Skillet

Aha daarom bakt die van mij nog flink aan. Is arachideolie hetzelfde als crisco ?

Gr Spijkie
Crisco is een vaste stof, een soort 100% plantaardige “boter”
 
Iets kleiner model, maar 9,99 voor 25cm kon ik niet laten liggen.
Bij de Dirk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ik ben mijn nieuwe gietijzeren steelpan aan het inbranden met Crisco. Alles volgens de regels gedaan, eerst opwarmen, dan wassen, daarna ingevet met een dunne laag Crisco en 45min in de oven geweest op 275 graden. De laatste stap al 3x. Maar op filmpjes/afbeeldingen op internet zie ik de bodems altijd mooi glad en egaal worden, die van mij blijft ‘korrelig/grof’. Zie afbeelding. Is de pan nu wel goed ingebrand?

0D242F37-B3A6-4872-B198-1A823D28D51A.jpeg
 
Waarschijnlijk zijn die pannetjes op die filmpjes al gladder van zichzelf dan. Van inbranden gebeurt dat niet, het geeft alleen een anti aanbak en anti roest laagje daardoor. Door veel te gebruiken wordt de bodem gladder. Of door te schuren zoals hier boven al vermeld was.
 
De pan voor gebruik ook goed heet laten worden, dat helpt ook heel goed tegen aanbakken.
 
Jep, wat Sander zegt......... dagelijks gebruiken dan is 'ie over een paar jaar glad en anders de schuurtol erop :ROFLMAO:

"AL" 3X is pas 3 keer hoor, dat is wel het absolute minimum, je kunt daarmee echt niet verwachten dat je een geweldige anti aanbaklaag hebt gecreëerd ;)
 
Ik heb even een foto gemaakt van mijn skillet na een half jaartje nagenoeg dagelijks gebruik zonder schuren oid, niet heel veel gladder dan de jouwe maar ik kan er wel een ei in bakken zonder dat 'ie blijft plakken ;) 💪



IMG_2400.jpeg
 
Die pannen en ketels worden in Vhina in een zandbed gegoten. Daar komt die structuur van. De duurdere varianten zijn wat minder ruw afgewerkt ( Windmill of Petromax) of zelfs geschuurd, zoals mijn gietijzer van Weber.
Ik heb ook zo,n ruw pannetje. Wordt vanzelf beter. Kwestie van goed inbranden en goed onderhouden.
 
Ik heb even een foto gemaakt van mijn skillet na een half jaartje nagenoeg dagelijks gebruik zonder schuren oid, niet heel veel gladder dan de jouwe maar ik kan er wel een ei in bakken zonder dat 'ie blijft plakken ;) 💪



Bekijk bijlage 21581
Die pannen en ketels worden in China in een zandbed gegoten. Daar komt die structuur van. De duurdere varianten zijn wat minder ruw afgewerkt ( Windmill of Petromax) of zelfs geschuurd, zoals mijn gietijzer van Weber.
Ik heb ook zo,n ruw pannetje. Wordt vanzelf beter. Kwestie van goed inbranden en goed onderhouden.
Btw, ik vindt dit pannetje wel mee vallen.
 
Thanks. Dit is er eentje van Windmill, maar aan de ruwe kant dus. Ach, ik zal hem regelmatig blijven seasonen dus komt vast wel in orde. Komend weekend maar eens voor het eerst mee aan de slag 😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan